کد خبر 497885
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

پارلمان فرانسه به درخواست دولت این کشور وضعیت اضطراری را که به دنبال حملات پاریس وضع شده بود به مدت سه ماه تمدید کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان پارلمان فرانسه بعد از سخنرانی «مانوئل والس» نخست‌وزیر و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره تهدیدات تروریستی که داعش برای این کشور به همراه دارد، وضعیت اضطراری در این کشور را برای سه ماه تمدید کردند.

بر اساس قوانین فرانسه، هرگونه تمدید وضعیت اضطراری بیشتر از 12 روز، باید به تائید پارلمان برسد. در وضعیت اضطراری، نیروهای امنیتی قدرت و اختیارات بیشتری پیدا می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این وضعیت پلیس و نیروهای امنیتی قادر خواهند بود افراد را برای مدت بیشتری در بازداشت نگه دارند و برخی از بازداشت‌ها می‌تواند با فرآیند قانونی کوتاه‌تری انجام شود.

 برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که تمدید وضعیت اضطراری می‌تواند به ضعف عملکرد نیروهای امنیتی منجر شود، چراکه آن‌ها از بعد حملات «شارلی ابدو» هم دائماً در آماده‌باش بوده‌اند.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داده است که وضعیت نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه به حدی نابسامان است که برخی از نیروها به دلیل خستگی مفرط و به اشتباه دست به تیراندازی زده و حتی به نیروهای خودی نیز آسیب زده‌اند.

این اقدامات بعد از آن صورت می‌گیرد که اوایل هفته جاری، در حملات تروریستی منتسب به داعش در پاریس دستکم 129 نفر کشته و بیش از 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    مگر قراره داعش 3 ماهه ابین بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس