تا پایان دومین روز از نهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در جاکارتای اندونزی تیم ملی ایران به یک مدال نقره و 4 برنز دست یافت.

به گزارش مشرق، دومین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان با شرکت 1368 کاراته کا از 86 کشور در جاکارتای اندونزی پیگیری شد.

در وزن 61-کیلوگرم امیر رضا میرزایی در اولین دیدار حریف چینی را 9 بر یک برد، در دومین مبارزه مقابل کاراته کا ژاپنی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد.میرزایی در این گروه ابتدا نماینده ایتالیا را 4 بر صفر شکست داد، در ادامه حریفی از دانمارک را 4 بر صفر برد و سپس فرانسه را 8 بر صفر از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در رده جوانان پسر و در وزن 55- کیلوگرم، علی مسکینی ابتدا نماینده بلژیک را 6 بر یک از پیش رو برداشت، در دومین مبارزه مقابل آفریقای جنوبی پس از تساوی یک بر یک با رای داوران در هانتی پیروز شد، سپس 3 بر صفر مجارستان را برد، در بازی چهارم مقابل مکزیک 3 بر صفر شکست خورد تا در جدول شانس مجدد مبارزه کند. او در این گروه ابتدا اسپانیا را 2 بر صفر مغلوب کرد و سپس موفق شد حریفی از مونتنگرو را با نتیجه 9 بر یک شکست دهد و به مدال برنز این وزن دست یابد.

در وزن 57-کیلوگرم سید علی کریمی که تا رسیدن به فینال یک گام کم آورد. ابتدا بوسنی و هرزگوین را 3 بر یک برد، سپس برابر نماینده روسیه به تساوی یک بر یک رسید که با رای داوران در هانتی برنده شد، در سومین دیدار کاراته کایی از آلمان را 3 بر 2 شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفی از ترکیه شد و از رسیدن به فینال بازماند.

در جدول شانس مجدد کریمی به مصاف نماینده عربستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز این دوره از پیکارها شد.

در رده سنی جوانان دختر و  در وزن 48-کیلوگرم، سارا بهمن یار در اولین مبارزه مقابل حریفی از ماکائو 4 بر صفر به برتری رسید. سپس چین تایپه را 4 بر صفر مغلوب کرد. در برابر نماینده استونی پس از تساوی 2 بر 2 با رای داوران برنده شد و در مبارزه سوم مقابل حریف مصری 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد بخت خود را برای کسب مدال بیازماید. او در این گروه نماینده اسلواکی را 3 بر صفر برد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن 53-کیلوگرم، آناهیتا یحیی پور ابتدا نماینده قزاقستان را 6 بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه حریفی از آمریکا را 9 بر صفر شکست داد. در دیدار سوم نماینده سوئد را یک بر صفر برد و در ادامه مقابل مصر 2 بر صفر شکست خورد و با رسیدن نماینده مصری به فینال، یحیی پور هم در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. یحیی پور در این گروه ابتدا کانادا را 2 بر صفر برد و سپس برابر روسیه با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند و به عنوان پنجمی رسید.

در بخش نوجوانان و در وزن 52-کیلوگرم، محمد رضا امیری، ابتدا نماینده انگلیس را 9 بر یک برد، در دومین دیدار بحرین را 6 بر 2 مغلوب کرد، سپس مقابل ترکیه 3 بر یک باخت. تا در گروه شانس مجدد مبارزه کند. او در این گروه مقابل ژاپن 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن 70-کیلوگرم، هادی طاهر پور، بلژیک را 5 بر صفر برد، در مبارزه دوم مقابل ترکیه 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 70+کیلوگرم، مجید نیکوهمت مقابل نماینده روسیه 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

در وزن 59+کیلوگرم، ملیکا احدی مقابل نماینده روسیه 5 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن63-کیلوگرم، یحیی شهگل در اولین مبارزه کاراته کایی از یونان را 2 بر یک مغلوب کرد، 3 بر 2 نماینده مصر را شکست داد، در مبارزه سوم برابر کاراته کای فرانسوی به نتیجه تساوی صفر بر صفر رسید و با رای داور بازنده میدان شد. با نرسیدن این حریف به فینال شهگل از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آویشن باقری در وزن 59-کیلوگرم حریف هندی را 4 بر صفر مغلوب کرد. در دیدار دوم مقابل بلژیک 6 بر یک باخت و با نرسیدن این کاراته کا به فینال، باقری هم از دور رقابتها کنار رفت.

روز گذشته هم هم در کاتای انفرادی جوانان فاطمه صادقی مقابل نماینده مجارستان با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و در دور دوم کاتاروی اسلواکی را 4 بر یک از پیش رو برداشت.صادقی در سومین مبارزه به مصاف نماینده اتریش رفت و 4 بر یک به برتری رسید.وی در نیمه نهایی به مصاف کاتارویی از ایتالیا رفت و 4 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. در فینال برابر کاتارویی از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و  صاحب  مدال نقره شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس