کد خبر 492762
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

وزير خارجه لوکزامبورگ که امروز يکشنبه وارد نوار غزه شده است،با اشاره به ويرانه هاي بر جاي مانده از تجاوز سال گذشته رژيم صهيونيستي به غزه، اوضاع اين منطقه را «فاجعه بار» توصيف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه هاي خبري فلسطين، «جين اسلبورن» در يک کنفرانس خبري در غزه گفت: اوضاع غزه فاجعه بار است، در غزه نسل کم سن و سالي هست که مستحق زندگي و آموزش بهتر هستند و نمي خواهند دائما در خشونت بسر برند، من امروز اينجا هستم تا ضرورت حمايت از نوار غزه و ادامه پروژه هاي عمراني و امدادرساني را خواستار شوم.

وزير خارجه لوکزامبورگ صبح امروز يکشنبه از طريق گذرگاه بيت حانون «ايرز» که تحت سيطره رژيم صهيونيستي است، در سفري چند ساعته وارد غزه شد و قرار است با وزراي دولت وفاق ملي و مسئولان سازمان ملل ديدار نمايد.

وي از کشورها و موسسات کمک کننده خواست تا سريعا به تعهدات مالي خود که در کنفرانس قاهره در تاريخ اکتبر 2014 وعده داده بودند، عمل نمايند.

رژيم صهيونيستي تابستان سال گذشته با تجاوز 51 روزه به نوار غزه بيش از 12 هزار واحد مسکوني را به طور کامل تخريب کرد و همچنين 160 هزار واحد مسکوني نيز به طور جزئي خسارت ديدند اين در حالي است که کشورهاي عربي و غير عرب در اکتبر همان سال طي کنفرانسي در قاهره متعهد شدند که حدود 5.4 ميليارد دلار به بازسازي نوار غزه کمک کنند که تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده اند.

هنيه قتل ماهيگير فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان ارتش مصر را محکوم کرد
معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس ضمن محکوم کردن قتل ماهيگير فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان ارتش مصر در سواحل جنوبي نوار غزه، مراجع مصري را مسئول اين حادثه دانست.

اسماعيل هنيه در مراسم ختم ماهيگير جوان فلسطيني که به ضرب گلوله نظاميان ارتش مصر به قتل رسيد، گفت که اين حادثه نشاندهنده بي ارزش شمردن خون فلسطينيان و تجاوز آشکار به ارزش ها، تاريخ و پيوندهاي برادري دو ملت مصر و فلسطين است.

وي افزود که مراجع مصري مسئول کامل اين رفتار مردود و دردناک هستند و استمرار درد و رنج ساکنان نوار غزه به دليل تعطيلي گذرگاه مرزي رفح و بسته بودن مرزها و نيز تيراندازي به سمت ماهيگيران پذيرفتني نيست.

مسئولان مصر از دو ماه پيش پمپاژ آب دريا به داخل تونل هاي مرزي نوار غزه را با هدف نابودي اين تونل ها آغاز کرده اند.

هنيه همچنين بر پايبندي حماس به امنيت مصر تاکيد کرد و افزود: درست است که ما بسيار خشمگين هستيم اما اين خشم ما باعث نمي شود قطب نما و سر اسلحه خود را به سمت ديگري هدف بگيريم بلکه سلاح ما همچنان دشمن صهيونيستي را نشانه خواهد رفت.

وزارت امور داخلي فلسطين در غزه روز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که يک ماهيگير فلسطيني به نام «فراس مقداد» که در داخل آبهاي فلسطين در حال ماهيگيري بوده است به ضرب گلوله نظاميان ارتش مصر به قتل رسيده است.

مسئولان مصر تا به اين لحظه هيچ واکنشي به قتل اين ماهيگير نشان نداده اند.

دبير کل اتحاديه عرب تلاش هاي گسترده براي پايان اشغالگري اسرائيل را خواستار شد
دبير کل اتحاديه عرب تاکيد کرد که «بايستي براي پايان دادن به اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطين تلاش هاي گسترده اي انجام داد.»

نبيل العربي شب گذشته پس از ديدار با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين خاطر نشان کرد که «اين ديدار خيلي مهم بود و در جريان آن وضعيت ملت فلسطين در سايه تهاجم رژيم صهيونيستي عليه آن و تلاش در مرحله آينده براي پايان دادن به اشغالگري اين رژيم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.»

وي افزود که اين مسائل در نشست روز دوشنبه وزراي خارجه اتحاديه عرب در رياض که براي رسيدگي به همين مساله برگزار مي شود، بررسي خواهند شد.

العربي در پاسخ به سوالي درباره تلاش هاي مقامات تشکيلات رام الله در عرصه بين المللي در سايه تداوم تجاوزات رژيم اشغالگر قدس عليه ملت فلسطين اظهار داشت که «ما چه انتظاري مي توانيم از رژيم صهيونيستي و جامعه بين المللي داشته باشيم. شوراي امنيت قطعنامه هاي الزام آوري در زمينه پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي و نيز مساله شهرک سازي و آوارگان صادر کرده است، اما هيچ کدام از اين توافقنامه ها اجرايي نشده اند.»

محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين شنبه شب گذشته در محل اقامت خود در قاهره با نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب و هيئت همراه وي ديدار کرد. عباس در جريان اين ديدار نبيل عربي و هيات همراه وي را در جريان تلاش هاي تشکيلات خودگردان فلسطين براي تعيين سقف زماني به منظور پايان دادن به اشغالگري و حمايت از ملت فلسطين در سايه تداوم اقدامات تنش زا و نژاد پرستانه نظاميان و شهرک نشينان صهيونيست عليه قدس و مسجد مبارک الاقصي قرار داد.

بازداشت 27 فلسطيني در کرانه باختري
نيروهاي اشغالگر اسرائيل در ادامه بازداشت هاي گسترده در کرانه باختري، طي شب گذشته و صبح امروز يکشنبه 27 شهروند فلسطيني را بازداشت کردند.

راديو رژيم اشغالگر گزارش داد که نيروهاي اين رژيم با يورش به تعدادي از منازل شهروندان فلسطيني در مناطق مختلف کرانه باختري، 27 شهروند فلسطيني را بازداشت کرده و به مکان نامعلومي با خود بردند.

تيراندازي صهيونيست به سمت يک دختر فلسطيني در غرب بيت لحم
نظاميان صهيونيست صبح امروز يکشنبه به سمت يک دختر فلسطيني در نزديکي شهرک «بيتار عيليت» در غرب بيت لحم تيراندازي کردند.

نيروهاي اشغالگر مدعي شدند که اين دختر جوان قصد حمله با چاقو به سمت آنها را داشته است.

بر اساس اين گزارش، امروز يکشنبه اين سومين مورد تيراندازي نظاميان صهيونيست به سمت شهروندان فلسطيني است و اين نظاميان در شهر نابلس با تيراندازي به سمت يک جوان فلسطيني که با خودروي خود 4 شهرک نشين را زخمي کرده بود، وي را به شهادت رساندند.

صهيونيست ها همچنين به بهانه اينکه يک جوان سعي داشت از ديوار شهرک معاليه ادوميم بالا برود، به سمت وي تيراندازي کردند.

تيراندازي قايق هاي جنگي رژيم صهيونيستي به سمت ماهيگيران فلسطيني
نيروي دريايي رژيم اشغالگر صبح امروز يکشنبه به سمت قايق هاي ماهيگيري فلسطينيان در درياي خان يونس واقع در جنوب نوار غزه تيراندازي کردند.

شاهدان عيني گفتند که قايق هاي جنگي رژيم صهيونيستي به سمت قايق هاي ماهيگيري فلسطينيان آتش گشوده و ماهيگيران را مجبور به فرار کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس