نتانياهو براي سفر به آمريکا دعوت شده است. نخست وزير رژيم صهيونيستي اولين سفر پس از برجام خود را به آمريکا در حالي انجام خواهد داد که مناسبات واشنگتن و تلاويو وضعيت سردي را تجربه مي کند.

به گزارش مشرق به نقل از نيويورک تايمز بنيامين نتانياهو براي سفر به آمريکا دعوت شده است. نخست وزير رژيم صهيونيستي اولين سفر پس از برجام خود را به آمريکا در حالي انجام خواهد داد که مناسبات واشنگتن و تلاويو وضعيت سردي را تجربه مي کند.

نتانياهو در سفر به آمريکا با باراک اوباما رئيس جمهور ايالات متحده ديدار خواهد کرد و تحولات برجام و روند اجرايي آن را بررسي مي کنند. نمايندگان کنگره آمريکا که از گروه حاميان اسرائيل هستند به طور سنتي اين دعوت را از طريق سفارت آمريکا انجام داده اند.

در ديدار نتانياهو قصد دارد در مورد جمهوري اسلامي ايران و نحوه تعامل غرب با تهران با رئيس جمهور آمريکا گفتگو کنند. گفته مي شود فروش تسليحات و طرح امنيت اسرائيل که از سوي ايالات متحده مطرح شده است نيز در اين گفتگو ها مورد بررسي قرار گيرد.

در همين حال نبايد از نظر دور داشت که که مسائل اراضي اشغالي و تحولات جديد در کرانه باختري، غزه و آنچه در رام الله در حال رخ دادن است از جمله مواردي است که در ديدار نتانياهو و اوباما بحث خواهد شد.

سخنگوي جامعه يهوديان شمال آمريکا همچنين گفته است : طرح برجام ايران تصويب شده است و ما بسيار عصباني هستيم اما چيزي که امروز مهم است امنيت اسرائيل خواهد بود که بايد بر روي آن تمرکز کنيم .

ايپک که ميليون ها دلار عليه تصويت برجام در امريکا خرج کرده است اکنون از تصويب و اجراي شدن توافق هسته اي با جمهوري اسلامي ايران به شدت ناراحت است و تلاش مي کند از هر راهي براي مقابله با آن استفاده کند.

وضعيت در اراضي اشغالي بحراني است و الجزيره در تازه ترين گزارشش از تيراندازي سربازان يهودي به پيرمرد 72 ساله و قتل وي خبر مي دهد ، جامعه بين المللي در حال حاضر انتظار دارد درهاي اقتصادي به سوي ايران باز تر و اسرائيل از سوي ديگر محدود تر باشد.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس