کد خبر 489688
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

چین به شیوه ای جالب امید به زندگی در استانهای خود را با کشورهای مختلف مقایسه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اکونومیست، نتایج یک پژوهش که برای نخستین بار در هفته نامه پزشکی "لنست" منتشر شد، به شیوه ای عجیب و پیچیده امید به زندگی را در شهرهای مختلف چین با 33 کشور دیگر مقایسه کرده است. 

بر اساس این پژوهش، هر کودکی که در سال 1990 در چین متولد شده است به طور میانگین 68 سال عمر می کند. این در حالی است که میانگین عمر یک کودک متولد شده در سال 2013 در این کشور 76 سال است. 

در نقشه امید به زندگی، میانگین عمر کمتر از 71 سال با رنگ کرم روشن، میانگین عمر 71 تا 73 سال با رنگ کرم تیره، میانگین عمر 74 تا 76 سال با رنگ نارنجی، 77 تا 80 سال با رنگ قرمز و میانگین عمر بالای 80 سال با رنگ قهوه ای نشان داده شده است.

همانطور که در نقشه دیده می شود، امید به زندگی در استان شانگهای چین برابر با کشور سوئیس است. بر اساس این پژوهش، مردم 6 استان چین (رنگهای قهوه ای روی نقشه) حتی از آمریکایی ها نیز بیشتر عمر می کنند. ایران نیز در این نقشه به رنگ نارنجی در آمده است که نشان می دهد امید به زندگی در این کشور بین 74 تا 76 سال و همانند استان یون‌نان در چین است.

مردم چین بیشتر عمر می کنند یا ایران؟ + نقشه
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی اکبر ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    این شصت سال و این هفتاد سال و این صد سال ! آخرش چی ؟ در نهایت همه که می میرن .
  • اکبر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    نا امیدی ک میگن همینه....
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    وسعت کشورش را با شیوه ای جالب نشان داده
  • پیراسته فر ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق!یک زخمتی می کشیدی،جدولی طراحی میکردی وکشورها را ونرخ امید را درج می کردیدوکمی سلیقه بخرج می دادید ،بجای اینکه صرفاً گزارش اکونومیست را می آوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس