کد خبر 489201
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

آن بزرگ در دوران انقلاب اسلامی، در صف نخست حامیان آن در استان خراسان و شهر مقدس مشهد به شمار می‌رفت و در مجلس خبرگان قانون اساسی از سوی مردم مشهد، به نمایندگی آن انتخاب شد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ عالم والا و عارف گرانسنگ، مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا تهرانی(قده) از نمادهای شاخص و کمیاب اخلاص و عمل صالح در دوران ما به شمار می‌رفت. آن شخصیت گرانمایه به رغم سیر در عوالم عرفانی، هرگز گوشه نشینی و انزوا اختیار نکردو در عرصه‌های گوناگون تربیت جامعه و نیز قضایای سیاسی کشور حضوری فعال و نمایان داشت. آن بزرگ در دوران انقلاب اسلامی، در صف نخست حامیان آن در استان خراسان و شهر مقدس مشهد به شمار می‌رفت و در مجلس خبرگان قانون اساسی از سوی مردم مشهد، به نمایندگی آن انتخاب شد. در دوران دفاع مقدس نیز حضور این پیر زنده دل در جبهه‌ها، گرما بخش محافل رزمندگان اسلام بود.

{$sepehr_album_32636}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    رحمت الله....کم نبودن و نیستن از این بزرگان! نقل می کنن آ ایت لله بهاء الدینی رحمت الله.. وقتی به منطقه رفته بودن قصد می کنن به نیت 14 معصوم با کمک خمپاره چی 14 تا گلوله بندازن.....بعد از انداختن گلوله ها، دیدبان میگه کی این گلوله ها را انداخته هر چهارده تا خورده به هدف....میگن ایت لله بهاء الدینی بوده
  • جعفر ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    درود و رحمت خداوند بر ايشان بنده با واسطه موثق در همان زمان حيات ايشان شنيدم كه در زمان اقامت حضرت امام در جماران، روزي مرحوم آميرزا جواد آقا بطور سرزده به جماران تشريف ميبرند تا حضرت امام را ملاقات نمايند. محافظين بدليل عدم شناخت ايشان، اجازه ورود نميدهند. ايشان پس از اصرار خسته ميشود و به سربازها ميگويد كه به امام سلام برسانيد و بگوييد جواد آمده بود تا شما را ببيند. به نقل از راوي، وقتي امام (ره) ميشنوند، سراسيمه و بدون رعايت تشريفات جهت پوشيدن عبا و عمامه و رعايت مسايل ايمني، شخصاً به بيرون از بيت به حالت دويدن به راه ميافتند و اين حركت باعث تعجب همگاني شده بود كه از جايگاه اين عارف بالله و رابطه عاشقانه اش با امام بيخبر بودند...
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    درعکسی که این بزرگوار درجمع رزمندگان اقامه نمازجماعت دارند روحانی پشت سرایشان شهید بزرگوار حجت الاسلام غلامرضا علینژاد ازروحانیون انقلابی وحزب اللهی شهرستان بشرویه می باشند می باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس