جان برنان رئيس سازمان جاسوسي آمريکا (سيا،) سه شنبه ادعا کرد روس ها براي حل مناقشه سوريه، در نهايت تلاش خواهند کرد بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور، را به کناره گيري وادار کنند.

به گزارش مشرق، رئيس سازمان جاسوسي آمريکا ادعا کرد مسکو مي‌‌خواهد نفوذ بيشتري در سوريه داشته باشد و سپس رئيس جمهور اين کشور را به کناره‌گيري از قدرت وادار کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، جان برنان رئيس سازمان جاسوسي آمريکا (سيا،) سه شنبه ادعا کرد روس ها براي حل مناقشه سوريه، در نهايت تلاش خواهند کرد بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور، را به کناره گيري وادار کنند.

برنان در کنفرانسي درباره اطلاعات، در واشينگتن گفت :« با وجود آنچه روس ها مي گويند، من فکر مي کنم آنها اسد را در آينده سوريه، پيش بيني نمي کنند.»

وي گفت :« فکر مي کنم روس ها درک مي کنند راه حل نظامي در سوريه وجود ندارد و نياز به نوعي از روند سياسي وجود دارد.»

رئيس سيا گفت :« سئوال اين است که در چه زماني و چگونه آنها بتوانند اسد را به خروج از صحنه وادار کنند.»

وي ادعا کرد :« به طور تناقض‌آميزي روس ها فکر مي‌کنند ابتدا بايد اسد را تقويت کنند تا اينکه سپس بتوانند او را از قدرت خارج کنند.»

رئيس سيا در ادامه ادعاهاي خود گفت :« مسکو مي خواست اهرم ها و نفوذ بيشتري در سوريه به دست آورد و سپس به سمت روند سياسي براي محافظت از منافع خود در اين کشور گام بردارد.»

روس ها به ويژه در سوريه يک پايگاه دريايي در طرطوس در اختيار دارند.

برنان ادعا کرد :« در عرصه نظامي، ‌هدف مسکو ابتدا کاهش فشار گروه هاي شورشي بر حکومت در مناطق ادلب ( شمال غرب) و حماه ( مرکز) است؛ اما آنها فهميده اند پيشروي در برابر مخالفان از آنچه قبلا پيش بيني مي کردند ، دشوارتر است.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    کاملا درست میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس