رسول خدا صلى الله عليه و آله نزد من آمد. طفل را در پارچه اى زرد رنگ، به دست آن حضرت دادم، پيامبر خدا آن پارچه را دور انداخت و پارچه سفيدى گرفت و حسين را در آن پيچيد.

مشرق- حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام فرمودند: پس از آن كه حسين عليه‌السلام را به دنيا آوردم، رسول خدا صلى الله عليه و آله نزد من آمد. طفل را در پارچه اى زرد رنگ، به دست آن حضرت دادم.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آن پارچه را دور انداخت و پارچه سفيدى گرفت و حسين را در آن پيچيد. آن گاه فرمود: بگيرش اى فاطمه، كه او امام است و فرزند امام. او پدر نُه امام بزرگوارى است كه از صُلب او به دنيا مى‌آيند و نُهمين آنان قائم است.

متن حدیث:

فاطمة عليهاالسلام: دَخَلَ إليَّ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله عِندَ وِلادَتي الحُسَينَ عليه السلام فَناوَلتُهُ إيّاهُ في خِرقةٍ صَفراءَ ، فَرَمى بِها وَأخَذَ خِرقَةً بَيضاءَ وَلَفَّهُ فيها ثُمَّ قالَ : خُذيهِ يا فاطِمَةُ فَإنَّهُ امامُ ابنُ امامٍ أبو الأئِمَّةِ التِسعَةِ ، مِن صُلبِهِ ائِمَّةٌ أبرارٌ وَالتّاسِعُ قائِمُهُم.



«كفاية الأثر، صفحه 194»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
  • ali ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج(عج)
  • محمد علی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    سلام الهی بر ذوات قدسیه ی معصومین(ع) که فانی محض در عبودیت حضرت احدیت متعال بودند و رسم بندگی و سلوک إلی الله را به همه ی قدسیان و مقربان اموختند.
  • محمد علی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ای زاده ی نور و ای وجه خدایی که آستان قدس وجودت، مطاف کروبیان است و از مأذنه های ملکوتی مضجع پاکت،صلای توحیدی تا آفاق معلای هستی طنین انداز است و از قبله ی تو صراط مستقیم متجلی است.بیا و ما غرق شدگان در ظلمات نفس و سیاه چاله های جهل را سوار کشتی نجات خود تا کهکشان هدایت و وادی قرب ملکوت عروج ده که مصباح هدایت تو اقمار منیره را چون خورشید فیاض بخش هستی جلوه گر می کند.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    تو حادثه کربلا چه دلی از حضرت زهرا (س) شکسته شد. چه بلاهایی سر فرزندان حضرت امیر (ع) اومد. لعنت به باعث و بانیش. :((((

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس