کد خبر 487402
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

لیگ برتر بسکتبال ایران با حضور 10 تیم در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود.

 به گزارش مشرق، در هفته نخست لیگ برتر بسکتبال، تیم پتروشیمی بندر امام به عنوان مدعی نخست عنوان قهرمانی به مصاف ثامن مشهد می‌رود. پتروشیمی در فصل جاری، مهران شاهین‌طبع، مربی تیم ملی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد. سعید داورپناه، بهنام یخچالی و آرمان زنگنه، ملی‌پوشان این تیم هستند که با اضافه شدن ادگار سوسا،‌ گارد رأس اهل دومینیکن به یک تیم شکست‌ناپذیر تبدیل شده است. مهران شاهین طبع گفت‌وگوهایی هم با حامد حدادی داشته تا در مرحله پلی آف به این تیم ملحق شود. در تیم ثامن مشهد نیز پویلاس کوکیناس و عرفان نساج‌پور که عنوان گران‌ترین نیمکت‌نشین لیگ را در فصل گذشته به خود اختصاص داده بود را در اختیار دارد.

شهرداری اراک با تکیه بر تجربیات حامد آفاق و اصغر کاردوست و با هدایت محمد کسایی‌پور در لیگ برتر حاضر شده است. حریف هفته نخست این تیم نماینده اصفهان است که در دقایق آخر برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرد. ایمان زندی 35 ساله، بازیکن شاخص این تیم است و امید دادفرنیا سرمربیگری تیم را بر عهده دارد.

نیروی زمینی که متشکل از بازیکنان تیم‌های نوجوانان و جوانان سال‌های قبل مثل صالح فروتن و وحید دلیرزهان است با هدایت سعید خانی به مصاف تیم شهرداری تبریز می‌رود. تبریزی‌ها تا روز گذشته به خاطر استعفای بهزاد افرادی از عنوان سرمربیگری دچار مشکل اساسی بودند و باید دید با شروع لیگ چه تصمیمی برای تیم خود خواهند گرفت.

دانشگاه‌ آزاد در این فصل زیر نظر مصطفی هاشمی بازی می‌کند. جواد داوری و روزبه ارغوان، ملی‌پوشان این تیم تهرانی هستند و قرار است صمد نیکخواه بهرامی پس از فراغت از لیگ چین به ترکیب این تیم در مرحله پلی آف اضافه شود. حریف نخست دانشگاه آزاد، پالایش نفت آبادان است. محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده و آرن داودی، چهره‌های سرشناس تیم جنوبی هستند. شاگردان هاشمی در سالن اختصاصی خود کار سختی پیش رو دارند.

در آخرین بازی، شهرداری گرگان با سرمربیگری محمد ایزدپناه میزبان شیمیدر، قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول است. شیمیدر با جذب اوشین ساهاکیان، فرید اصلانی و سجاد مشایخی تیمی با برنامه نشان داده که می‌توان برای خیلی از تیم‌ها مشکل‌ساز شود.

غیبت مهرام نیز در لیگ امسال محسوس است.

ایوان کولیه ویچ، تونی ویدن،‌ ادگار سوسا،‌ زلاتکو یووانویچ،‌ سیریل اور، پویلاس کوکیناس، رایان ریچاردز،‌ نهیر میرزا و اسلاوکو ورانش هم 9 بازیکن خارجی هستند که تا به حال حضور آنها در سوپرلیگ ایران قطعی شده است.

برنامه دیدارهای هفته نخست لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:

پنجشنبه 7 آبان 94، ساعت 16

پتروشیمی بندر امام - ثامن مشهد
شهرداری اراک - آینده‌سازان میهن اصفهان                  
نیروی زمینی - شهرداری تبریز، سالن آزادی
دانشگاه آزاد اسلامی - پالایش نفت آبادان، سالن دانشگاه آزاد
شهرداری گرگان - شیمیدر تهران
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس