امریکا در ادامه تنش آفرینی در منطقه جنوب شرق آسیا، یک فروند ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده را در محدوده در ۱۲ مایلی جزایر مصنوعی ساخته شده در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع امریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: ناوشکن «یو‌اس‌اس لاسن» در نزدیکی صخره‌های «سوبی» و «میسچف» در مجمع الجزایر اسپراتلی گشت زنی خواهد کرد. این جزایر تا قبل از اقدام چین به لایروبی در سال 2014، در زیر آب فرو رفته بودند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیشتر یک مقام دیگر امریکایی گفته بود دو فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی امریکا موسوم به P-8 A و P-3 این ناوشکن را در این ماموریت در دریای چین جنوبی همراهی می‌کنند. گشت‌زنی این ناوشکن امریکایی در 12 مایلی جزایر مصنوعی چین خشم مقامات پکن را به همراه داشته است.

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوسیه نیز اعلام کرد واشنگتن باید آزادی گشت زنی کشتیرانی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه اجرایی کند اما به این مساله اشاره نکرد که آیا این مساله مربوط به حریم 12 مایل دریایی از جزایر متعلق به چین در آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی می‌شود یا خیر.

هشدار چین به آمریکا

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: کشتی جنگی آمریکا وارد آبهای منطقه ای چین در دریای چین جنوبی شده بود.

وزارت امور خارجه چین، حرکت کشتی جنگی آمریکا در این منطقه را تهدیدی برای حاکمیت ملی چین دانست و تاکید کرد: با قاطعیت بر هر نوع اقدام تحریک آمیز و عمدی از طرف هر کشوری برخورد خواهد کرد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه از آمریکا خواست در دریای چین جنوبی محتاطانه رفتار کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خدا ریشه این امریکا رو بسوزونه که تمام مشکلات جهان زیر سر این شیطان بزرگ هست.
  • مرتضی موسوی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    چقدرروداره کره وژاپن باچین مشکل دارن مال همون منطقن مثل ماکه الآنم باهمسایهامون مناقشات داریم اماآمریکاازونوره دنیااومده که چی آخره شرقه چین بدآمریکاآخره غرب توجه کنن ایرانیاکه آمریکاتاپوستشونکنی تهدیدش نکنی قدرت نداشته باشی سرخم نمیکنه مغروره کسی که خدارو نمیشناسه همکارمیکنه مراقب کشورباشیم دلمونوبه تکنولوژی آمریکانبندیم اونامغزدارن خوب ماهم داری اماماکم کاری میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس