مدیرعامل باشگاه بارسلونا در چرخشی قابل تامل سخنرانی تند و جنجالی‌ای در مجمع عمومی باشگاه بارسلونا داشت.

به گزارش مشرق، بارتومئو که از سوی افراط گرایان کاتالونیا به داشتن ارتباط دوستانه با دولت اسپانیا متهم می‌شد در سخنرانی امروز خود خطاب به اعضای مجمع عمومی باشگاه بارسلونا گفت: چگونه می‌شود کاری به تحولات سیاسی نداشت؟ بارسلونا که فقط یک باشگاه نیست، شعار «بیش از یک باشگاه» اینجاست که معنا پیدا می‌کند.

بارتومئو در سخنرانی جنجالی خود گفت: پروژه‌های خود را در کاتالونیای بزرگ گسترش خواهیم داد، ساختمان ینویسف به زودی در قلب شهر بارسلونا افتتاح خواهد شد و بارسلونا به پایتخت فرهنگی - اجتماعی یونیسف تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت موازی و کاملا هدفمند و هماهنگ، پروژه های بزرگ بنیاد خیریه مسی، تورام، کرایف و بنیاد قطر را پیش خواهیم برد و به بیش از 40 بیمارستان مخصوص نگهداری و درمان کودکان مبتلا به سرطان کمک خواهیم کرد. در بخش جذب سرمایه اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است، ما با بانک‌های بزرگ آمریکایی قرارداد همکاری منعقد کرده‌ایم، از کشورهای عربی، ترکیه و چین و ژاپن سرمایه نجومی جذب شده و حامیان مالی باشگاه به تعداد 420 واحد مستقل رسیده است. به سمت جهانی شدن پیش می‌رویم و قصد داریم دنیای به رنگ آبی و اناری بسازیم و از داشتن این دنیای پر از مدرنیته، صلح، آرامش و مملو از ورزش و هیجان و تغذیه سالم لذت ببریم.

بارتومئو افزود: در صفحه فیس بوک بارسلونا بیش از 25 میلیون کاربر وجود دارد و ما برای تشکیل کمپینهای اجتماعی و فرهنگی تنها کافیست چند جمله تایپ کرده و آن را منتشر کنیم، تا کمتر از یک ساعت قوی‌ترین جمعیت مجازی در دنیا شکل می‌گیرد. ما در اقدامی بی سابقه برای کمک به آوارگان و پناهجویان از کاربران فیس بوک بارسلونا تقاضای کمک کردیم و در کمتر از یک ساعت بیش از 2 میلیون یورو جمع آوری شد، در کجای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های ورزشی گوناگون مثل هاکی، فوتسال، والیبال، بسکتبال و ورزشهای مخصوص معلولین و کسانی که کم توان جسمی هستند پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم، باید به ورزش بانوان بیشتر بها بدهیم، یک تیم ملی فوتبال زنان تشکیل خواهیم داد، تیمی که دنیا حریفش نباشد، تیم ملی کاتالونیا که از تیم ملی اسپانیا هم قویتر باشد.

بارتومئو درباره فعالیتهای فرهنگی بارسلونا گفت: کتابخانه بزرگ بارسلونا را افتتاح کردیم و البته ساختمانش در آینده بسیار بزرگتر خواهد شد، کتابخانه‌ای درست خواهیم کرد که نظیرش در هیچ جای دنیا نباشد، ما در یک محیط کاملا رقابتی حضور داریم و موظفیم که مخاطب شناسی بسیار قوی داشته باشیم. در جهان فوتبال امروز شاهد ناپاکی و فساد هستیم، سیاهی فوتبال را در بر گرفته و ما باید فوتبال را نجات دهیم، فوتبال هیچ گناهی مرتکب نشده و ما باید دست فوتبال را بگیریم و بلندش کنیم.

بارتومئو ادامه داد: باید بهترین باشگاه قرن باشیم، ما زبان مخصوص به خود را داریم، هویت مخصوص به خود را داریم، در صنعت گردشگری زبانزدیم، بارسلونا نقش محوری در کاتالونیا دارد و نمی‌توانیم در قبال نتایج بدست آمده در انتخابات پارلمانی بی تفاوت باشیم. بارسلونا باید رفرنس و مرجع باشگاه داری در دنیا باشد، باید دانشگاه بزرگی به نام «دانشگاه بارسلونا» تشکیل دهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس