آمریکا با انتقال کامل فناوری و دانش ساخت نسل جدید جنگنده های تهاجمی موسوم به «کی.اف.ایکس» به کره جنوبی به عنوان متحد استراتژیک و قدیمی خود در شرق آسیا مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، «کی.اف.ایکس» عنوان جنگنده ای است که سئول امیدوار است با همکاری شرکت های آمریکایی بین سال های 2020 تا 2025 آنها را در اختیار بگیرد تا از طریق آن، ناوگان هوایی خود را قدرتمندتر سازد.

به همین خاطر کره جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین متحدان نظامی آمریکا در منطقه پس از ژاپن، تلاشهای گسترده ای را آغاز کرده تا با دستیابی به تسلیحات مدرن و پیشرفته، در آسیای شمال شرقی یکه تازی کند.

بر اساس گزارشی که یونهاپ منتشر کرده، مخالفت آمریکا با انتقال کامل دانش ساخت این جنگنده به کره جنوبی، روز جمعه با صدور بیانیه ای از سوی «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به اطلاع طرف کره ای رسانده شده است.

خبرگزاری رسمی کره اعلام کرد که بیانیه مزبور در واکنش به درخواست «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی برای تجدیدنظر واشنگتن در برنامه انتقال فن آوری جنگنده کی.اف.ایکس، صورت گرفته است.

وزیر دفاع کره جنوبی در حال حاضر به همراه «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور در واشنگتن بسر می برد و تقاضای وی که شامل دریافت دانش کامل ساخت این جنگنده بود، شب گذشته رسما به اطلاع وزیر دفاع آمریکا رسانده شد.

«اشتون کارتر» در عین حال اعلام کرد که به رغم مخالفت کشورش با این تقاضا، همکاریهای مطالعاتی دو کشور در خصوص ساخت این جنگنده ادامه می یابد.

هواپیمای «کی.اف.ایکس»، جنگنده ای تک سرنشین است که با توانایی بالای رادارگریزی، از قابلیت های به مراتب بیشتری نسبت به هواپیماهای اروپایی «رافائل» و «بوروفایتر تایفون» برخوردار است.

کره جنوبی در حال حاضر با اختصاص 34.4 میلیارد دلار بودجه نظامی در رتبه دهم کشورهای دارای بالاترین بودجه نظامی قرار دارد و به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا در شرق آسیا در حال حاضر به کلیدی ترین کشور برای اجرای طرحهای نظامی آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

آمریکا همچنین با داشتن بالغ بر 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی و به رغم مخالفت های کره شمالی، سالانه به برگزاری چندین رزمایش مشترک با سئول مبادرت می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    نتیجه دریوزگی از آمریکا
  • افشین تهران ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    اینکه دیگه کشور نیست یکی از ایالتهای امریکاست.تازه با این تفاصیر بازهم تکنولوژیهای روز و مهم را بهش نداد.همون تی50رو فعلا بسازید تا بعد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس