یوزی رابین

ایرانیان می‌توانند با این موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری که دقت بالایی پیدا کرده‌اند کشورهایی مثل عربستان سعودی، اسراییل و حتی مصر را فلج کنند.

سرویس دفاع و امنیت مشرق - نام "یوزی رابین" برای علاقمندان به مسائل موشکی در منطقه خاورمیانه نامی آشناست. وی بین سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ میلادی مدیریت برنامه دفاع موشکی اسراییل را بر عهده داشت و از آن زمان هم به عنوان یکی از کارشناسانی محسوب می شود که به صورت اختصاصی در بحث برنامه های موشکی و فضایی کشورمان به اظهار نظر پرداخته و مقالات مختلفی را نیز در خصوص این مسائل به رشته تحریر درآورده است.

اگرچه با توجه به تعلق این فرد به اقلیت صهیونیست، بخشی از تحلیل ها و نظراتش مغرضانه و در جهت حمایت از این رژیم است اما در عین حال، می توان از برخی نقاط قوت و تحلیل هایی که در سخنان وی استفاده می شود نیز به عنوان موارد قابل تامل و تحلیل های تخصصی، یاد کرد.

حدود دو ماه پیش و در تاریخ ۱۷ جولای، این کارشناس اسراییلی در شهر واشنگتن آمریکا در جمع برخی از فعالان حوزه نظامی، افسران نیروی هوایی آمریکا و برخی از محققین در حوزه دفاع موشکی و سلاح های هسته ای حاضر شده و در حدود یک ساعت به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود زمان کوتاهی را به بحث هایی درمورد راکت های ساخته شده و به کار رفته در درگیرهای سوریه، عراق و یمن اختصاص داده و سپس بخش عمده ای از صحبت های خود را به برنامه موشکی و فضایی جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد.

یوزی رابین

"یوزی رابین" در ابتدا با موشک ایرانی فاتح ۱۱۰ صحبت های خود درباره ایران را آغاز کرد. وی در این خصوص گفت: «من معمولا سالی یک بار صحبتهایی درباره برنامه موشکی ایران انجام می دهم. در یک سال اخیر اتفاقات زیادی بدون آنکه توجه خاصی به آن بشود در برنامه موشکی ایران رخ داده است. این کشور با سرعت در حال پیش بردن برنامه خود است. من به مهم ترین تحولات موشکی در ایران در این یک سال می پردازم و در ابتدا، به نسل ارتقاء یافته موشک فاتح می پردازم.

هدف از ساخت فاتح ۱۱۰ شکست دادن سامانه های دفاع موشکی است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این موشک به یک سلاح دقیق بدل شده است، افزوده است: ایرانی ها به خوبی در جریان تحولات در بحث دفاع موشکی، مخصوصا الان که این سامانه ها در منطقه خلیج فارس مستقر شده اند، هستند. آنها، فاتح ۱۱۰ را برای شکست دادن سامانه های دفاع موشکی ساخته اند.

مدیر اسبق برنامه دفاع موشکی اسراییل در عین حال یادآور شده است: من یک مهندس هستم و به عنوان یک مهندس باید بگویم که ایرانی ها در برنامه فاتح ۱۱۰ به خوبی کار کرده اند. آنها یک راکت ۶۱۰ میلی متر را انتخاب کرده و آنرا ارتقاء دادند. آنها به شیوه های گوناگون دقت این موشک را افزایش دادند و در حال حاضر نزدیک به ۵ الی ۶ مدل از این موشک وجود داشته و سر جنگی ۵۰۰ کیلویی دارد که می تواند یک بلوک شهری را نابود کند.

رابین اضافه کرده است: مدل ضد اهداف زمینی این موشک با هدایت اینرسایی و جی پی اس ساخته شده است و یک سلاح نظامی است که برای حمله به شما (آمریکایی ها) و متحدان و پایگاه های شما در منطقه ساخته شده است.

وی با دعوت حضور به دیدن نقشه منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرده است: ناوگان پنجم و تمام پایگاه های شما در آن منطقه است و این موشک ها در لبنان و سوریه نیز حضور داشته و می تواند بر علیه ما (اسراییل) به کار رود. مدل های ضد کشتی این موشک نیز ساخته شده است.

موشک های بالستیک ایرانی در حجم بالایی در حال تولید و ذخیره هستند

این کارشناس صهیونیست در ادامه سخنان خود به موشک های بالستیک کشورمان اشاره کرده و می افزاید: موشک های بالستیک ایرانی در حجم بالایی در حال تولید و ذخیره هستند و نشانه هایی نیز حتی درباره صادرات این موشک ها وجود دارد که این غیر قابل باور است. ما معمولا می دیدیم که مسیر صادرات موشکی به ایران بود و به نظر الان این مسیر بر عکس شده است. البته من بر اساس برخی نشانه ها این حرف را زده و مطمئن نیستم. من فیلمی را تماشا می کردم که درباره تهدیدات موشکی کره شمالی بر علیه کره جنوبی توسط کره جنوبی ساخته شده بود. یک لحظه در این فیلم موشکی شبیه به موشک فاتح ۱۱۰ را مشاهده کردم. البته واقعا مشخص نیست که کارگردان کره ای مورد نظر که به احتمال فراوان اطلاعاتی درباره موشک ها هم ندارد این تصاویر را تهیه کرده است. مشخص نیست که این تصویر از تلویزیون کره شمالی تهیه شده باشد یا خیر اما اگر شده باشد نشانه وجود این موشک در کره شمالی و اگر شمالی ها تصویر این موشک را از منابع ایرانی دریافت کرده و نشان داده می باشند می تواند نشانی از علاقه آنها برای بدست آوردن این موشک باشد.

این کارشناس موشکی رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به تصویری مربوط به نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه درباره افزایش دقت سلاح های ایرانی صحبت کرده است.

وی با اشاره به نسل جدید موشک فجر ۵ که در سر آن بالکهایی نصب شده است، گفت: این تصویر در اسراییل توجه ما را به خود جلب کرد. ایرانی ها قطر راکت های خود را کاهش داده و این به این معنا است که این سلاح در بحث دقت پیشرفت داشته و در حال حاضر شبیه به سلاح GLMRS ساخت آمریکا است.

رابین تاکید کرد: به نظرم ایران در بخش در سطح قدرتهای جهانی عمل می کند.

ایران توانایی فلج کردن اسرائیل را دارد

وی در ادامه به نصب این بالک های بر روی موشک های برد بلند ایرانی نیز اشاره کرده و در این بخش اشاره ای به آنتونی کورتزمن کارشناس معروف آمریکایی، که کارهای زیادی در بخش تحقیقاتی در حوزه موشکی ایران انجام داده است، می کند.

رابین در این باره می گوید: به نظرم، ایرانی ها توان نصب بالک ها روی موشکهای بالستیک را داشته و می توانند با استفاده از قابلیت، دقت موشک های خود را شدیدا افزایش داده و موشکی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر با توان حمله دقیق داشته باشند.

مدیر اسبق برنامه دفاع موشکی اسراییل اینگونه ادامه می دهد: در این صورت ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد. آنها (ایران) می توانند با این موشک های ۲۰۰۰ کیلومتری که دقت بالایی پیدا کرده اند کشورهایی مثل اسراییل و حتی مصر را فلج کنند. اگر عاقلانه اهدافی را مثل نیروگاه ها انتخاب کرده و آنها را هدف قرار بدهند، پس بدون نیاز به سلاح هسته ای می توانند کشوری را فلج کنند.

یوزی رابین در عین حال خاطرنشان کرده است: در بخش شکست سامانه های دفاع موشکی ایرانی ها دو استراتژی را دنبال کردند. یکی شلیک زیاد موشک ها و یکی هم استفاده از سرهای جنگی خوشه ای در موشک هایشان. ایرانی ها در سالهای اخیر مدل هایی از سرهای جنگی خوشه ای را به نمایش گذاشته اند و برای نمونه به یکی از این مدل ها سر جنگی "بارانی" می گویند. آنها همچنین راکت زلزال را هم به سر جنگی خوشه ای مجهز کرده اند.

موشک قیام نمونه یک مهندسی خوب ایران است

به اعتقاد وی، استراتژی دیگر ایران برای شکست دفاع موشکی افزایش تعداد موشک است. ایرانی ها در دو سال اخیر چندین تصویر را از انبارهای موشکی خود به نمایش گذاشته اند که مشخصا انبارهای متفاوتی است. ایرانی ها در این انبارها موشک های قیام و قدر را انبار کردند. قیام موشکی با بردی ۸۰۰ کیلومتر است که به نوعی ارتقاء ایرانی بر اساس موشک اسکاد سی است. در اینجا هم ایرانی ها یک مهندسی خوب را به نمایش گذاشتند.

مدیر اسبق برنامه دفاع موشکی رژیم صهیوینستی در ادامه تاکید کرده است: آنها همچین موشک قدر اف را هم با برد ۱۹۰۰ کیلومتر دارند که بر علیه اسراییل است. ایرانی ها می خواهند با افزایش تعداد موشک های خود، دفاع ضد موشکی ما را بی اثر کنند.

موشک کروز برد بلند ایران یک دستاورد بزرگ مهندسی است

رابین در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از موشک استراتژیک کروز حمله به اهداف زمینی در کشورمان اشاره کرده و می گوید: ایرانی ها یک بار در سال ۲۰۱۲ میلادی به برنامه ای برای ساخت موشک کروز حمله به اهداف زمینی به نام "مشکات" اشاره کرده اما تصویری از آن را نشان ندادند. در نهایت موشک سومار را رونمایی کردندمن به سرعت این موشک ایرانی را با کا اچ ۵۵ روسی مقایسه کرده و متوجه شدم که این نه یک کپی چینی، بلکه یک کپی ایرانی از موشک مورد نظر است. احتمالا موتور جتی هم که بر روی این موشک نصب شده است از نمونه روسی متفاوت است. این یک دستاورد بزرگ مهندسی برای ایرانی ها است. این یک کپی نیست. من از لحاظ تکنیکی به احترام افرادی که این کار را انجام دادند کلاه از سر برمیدارم و به آنها احترام می گذارم.

وی در عین حال، با چاشنی ایران هراسی به تشریح قابلیت های این موشک کروز پرداخته و اضافه کرده است: این موشک ایرانی یک موشک کروز زمین پرتاب است که از یک شتاب دهنده کمک گرفته و با استفاده از آن ارتقاع می گیرد و سپس موتور اصلی آن فعال می شود. ایرانی ها با استفاده از این موشک می توانند اسراییل را از خاک خود هدف قرار دهند. اما آنها همچنین هواپیمای سوخوی ۲۴ را دارند. اگر بتوانند این موشک را بر روی این هواپیما نصب کرده و با ان به سمت مدیترانه بیایند و از آنجا به سمت شمال گردش کنند این موشک توان هدف قرار دادن هر نقطه ای از اروپا را دارد.

بخش برنامه فضایی ایران، دیگر محور سخنان یوزی رابین است که در این قسمت، وی با ادعای اینکه ایرانی ها در چند سال اخیر پرتاب های ناموفقی هم داشته اند اما نهایتا موفق شدند تا در ۲۰۱۵ یک پرتاب ماهواره ای موفق داشته باشند، افزوده است: ایرانی ها آنقدر برنامه و تلاش خود را ادامه دادند تا توانستند به موفقیت برسند. ایرانی ها در حال ساخت یک سایت پرتاب جدید در استان سمنان هستند. در این سایت پرتاب سطحی بزرگ و قطور ساخته شده است که نشان می دهد این سایت توان پرتاب محموله های سنگین و تحمل فشار و حرارت حاصل از شلیک راکت های بزرگ را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرده است که ایران تلاش های زیادی را برای طراحی و ساخت راکت های ماهواره بر جدید می کنند.

"ایرانی ها در سال جدید میلادی دستاورد شگفت آوری را به نمایش گذاشتند که یک حامل انسان بود. آنها گفته اند که قصد دارند در سال ۲۰۱۶ میلادی انسانی را به سطح زیر مداری پرتاب کنند. من مطمئن نیستم که بتوانند این کار را انجام دهند اما به نظر می رسد که این حامل انسان حدود دو متر قطر داشته و شبیه به برنامه مرکوری آمریکا باشداحتمالا ایرانی ها از راکت سفیر برای این پرتاب استفاده کنند. به نظر من، ایرانی هایی که مسئول این برنامه هستند می دانند که چه می کنند و برنامه فضایی ایرانی یک برنامه از پیش تعیین شده و دقیق است. در این کپسول حامل انسان نیز چندین نوع چتر نجات تعبیه شده است تا در صورت هرگونه مشکلی جان فضانورد حفظ شود."

در بخش آخر این نشست، یوزی رابین تاکید می کند که "ایران این دستاوردهای موشکی را در شرایط تحریم به دست آورده است، تصور کنید اگر این کشور تحریم نباشد چگونه می تواند برنامه خود را گسترش دهد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 35
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    حالا یک عده بیان باز آیه یس بخونن
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 6
    انشاالله با همین روالی که داریم میریم طی دو سه سال آینده جمهوری اسلامی ایران اسرائیل رو به رسمیت خواهد شناخت و تمام موشک هامون رو دو دستی تحویل خواهیم داد. برای چی خشونت. برای چی دشمنی. روحت شاد امام
  • اهواز ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 0
    ما میتوانیم ... تحریم خودرو هنوز ادامه داره (یادمان نرفته)
  • محمدرضا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    نبود یک موشک هوا به هوای بومی عالی کاملا به چشم میاد چون اونا رو قدرت هواییشون خیلی مینازن شایدم مهندسامون ساختن رو نمیکنن
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 0
    پروژه ایران هراسی
  • اهوازی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 0
    بهتره که مبارزان یمنی به موشک های برد بلند مجهز شوند تا کاخ های آل سعود و کارخانه های نفتی مورد هدف قرار گیرند.
  • طلبه قمی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    الفضل ما شهدت به الاعداء خیلی حال کردم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تا چشمت کور بشه
  • افشین تهران ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    شما مثل اینکه فکور رو دست کم گرفتی؟
  • محمد ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 1
    متنی سراسر تعریف و تمجید!!! این باعث میشه یا به اصل خبر شک کنیم یا به مترجم
  • افشین تهران ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 1
    گذشته از مسئله موشک میبینیم که در مورد سوخو24هم این مهندس سلاح چجوری اظهار نظر میکنه در صورتیکه ما بالای 30فروند البته طبق گفته نیروی هوایی ایران از این بمب افکن داریم که فقط24فروند ان غنیمتی از عراق هستند و باید بیشتر از اینها باشه ولی باز دوستانی هستند که همیشه تاکیدشون فقط روی اف4واف5 هست و نیروی هوایی رو ضعیف میدونن!توان موشکی و پدافندی ما مخصوصا پدافندی که در زمان ابتدای جنگ 100نقطه پدافندی بوده و الان 3700نقطه پدافندی هست تمام کمبودهای نیروی هوایی مارو بخوبی پوشش میدن. ما دیگه برای افندهای عمقی و دور برد نیازی به بخطر انداختن جنگنده و خلبان ان نداریم چراکه موشکهای ما تقریبا تا 3000کیلومتر مسافت رو با دقت میتونن مورد حمله قرار بدن و مهمتر این هستکه ما میسازیم و نیازمند دیگران نیستیم که در زمان نیاز ما رو بازی بدن.
  • ناشناس ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جالب بود
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    5 2
    لزوما آیه یاس نیست برادر. واقعیت اینه که توسعه نظامی ما متوازن نبوده. ما در بخش موشکی عالی، در بخش دریایی قابل قبول و در بخش زرهی و هوایی ضعیفیم. این در حالیه که همسایگان عرب ما نیروهای هوایی فوق العاده دارند و همسایه دیگه ما ترکیه نیروی زمینی خوبی رو تدارک دیده.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 2
    موشک فکور 90 رو پیگیری کن.
  • سید جاسم ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    تا چشت دربیاد
  • hossein ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    فکور 90 هم بسیار دقیق و سریع هست هم برد بسیار بالایی داره فقط نیاز به جنگنده های بیشتری با رادار های دوربرد داریم
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    دانش ساخت موشک بالستیک و کروز در حدی که شعاع 300 کیلومتری در دریا و خشکی را با دقت خوب بزند باید به مقاومت یمن داده شود تا خودشون با تغییراتی شروع کنند به ساخت ، هم اینکه مشکل ارسال حل می شود هم اینکه یمنی ها تعداد بیشتری موشک بریزن رو متجاوزین ، دیگه واینستیم هر 5 ماه یه بار یه توشکا شلیک بشه ! اتفاقا درست در روزهای جنگ بود که تعدادی از فرماندهان نظامی کشور به دمشق رفتند تا یگان موشکی ایران شکل بگیرد .
  • کاکرو یوگا ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    دمت گرم میخاستم همینو بگم که الان که همه مکنتظر تو دهنی به این زنازاده ها هستن چرا انصارالله بعد 6 ماه کاری نمیکنه؟؟؟؟؟
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    بعلت خطر برخورد با مکان های مکرمه امکان چنین مسئله ای نیست ولی حداقل می توانیم با موشکهای کوتاه برد و میان برد در تعداد بالا این مسئله رو حل کنیم.
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    ماشاالله به ايران ماشاالله
  • مهدی خان ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 0
    ان شااالله ما قادر خواهیم بود موشکهایی را بسازیم که حتی بشه از داخل ایران اسرائیلیها را هم نشانه بگیریم.
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    اينارو ايران درست کرده ! در سطح جهانی ! يکی از مسئولين که ميگفت درسطح آب گوشت بزباشيم و اون يکی ميگفت با يک بمب همه چيزمون نابود ميشه ! يا اينا دروغ ميگن يا اونا جانم فدای رهبر جانم فدای ميهن
  • سیدعلیرضا ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جان؟؟؟ موشک هوابه هوای؟؟؟ مگه داریم؟؟؟
  • صداقت ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    هدف چنین گزارش هایی این است که بعد از آن که هسته‌ای را از چنگشون در آوردیم، بریم سراغ موشکهاشون تا کاملا خلع سلاح شوند.
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    اگر با این سعودی ها برخورد محکم نکنیم جریحتر خواهند شد. ممکنه حتی برای فرافکنی به مسایل درگیر ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل جزایر متوسل بشوند. به نظرم رزمایش دریایی و موشکی به طور عاجل میتونه عقل این سعودی ها سر جا بیاره. نیازی به سخنرانی نیست. کمپین درخواست رزمایش
  • مهدی خان ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    دوستان عزیز اگه نبودند عده ای خودی که تیشه به خودمان میزنند،و آب به آسیاب دشمن میریزند،اصلا ما نیازی به هیچ سلاح یا موشکی نداشتیم و با نیرو ایمانمان بر همه پیروز میشدیم.
  • قاسم خوشنویس ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تو مسجد یه دوستی بازاری ، نه مهندس هست و نه کارشناس ، یه کاسبه ،اومد پیش من و گفت فلانی ، یه سوال دارم گفتم بفرمایید ، ایشون گفت من یه خمپاره ساخته ام با اون تجهیزاتی که خودم سرهم کرده ام و تا60 کیلومتر هم تخمین میزنم برد داشته باشه و منم بسیار تشویقش کردم و به سپاه معرفی شد ، این استعداد ها جمع شده اند و امروز من و شما در امنیتیم @@@@@@@@@@@@من قبلا هم گفتم ایران پس از جنگ هشت ساله با درایت امام راحل و مقام معظم رهبری و کار کارشناسی و استعداد های بالقوه عزیزانمان در وزارت دفاع(خدا رحمت کنه تهرانی مقدم رو) برنامه این شد که امنیت کشور اسلامی در وحله اول با ساخت تجهیزات نظامی علی الخصوص موشک تامین شود و امروز میبینیم استعدادهای پاک در خدمت این مرزو بوم شبانه روز فعالیت میکنند و دشمن رو میخکوب کرده اند ، و خدا کنیم عزت ایران روز به روز بیشتر بشه و دشمنان داخلی که همراه دشمنان خارجی سعی در ضربه زدن به این مملکت دارند به راه راستی و درستی و بدور از دشمنی های بی نتیجه هدایت شوند
  • اصلاح طلب ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بخش نظامی ایران رو نباید با بخش غیر نظامی مقایسه کرد این توهین به انسانهای شریف و از جان گذشته ای هست که در بخش نظامی اکثرا با پایین ترین حقوق ها کار می کنن..بحرحال در بخش های غیر نظامی مثل خودرو نفت و گاز پتروشیمی صنایع فولاد لوازم خانگی و...فساد شدیدی حاکم هست که یکی از دلیل اون نبود سیستم های حفاظتی و نظارتی و امنیتی مثل بخش نظامی هست...که همان اول کار جلوی خیانت جاسوسی فساد و..رو بگیره..
  • محمد ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بگذارید از موشکهای ما بترسند که این ترس منجر به فروریزی پایه های سست حکومت های سیاهشان می شود. ان شاءالله
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اینجور صحبت ها درباره قدرت ایران از سوی کشورهای عربی منطقه و اسراییل فقط برای اینه که آمریکا راضی کنن بهشون کمک نظامی بیشتری کنه .
  • دکتر ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    یه موقعی اسراییلی ها در مورد توان هسته ای هم از این شگفتی ها از خودشون نشون می دادن!..دوستان عزیز این کار برای یارگیری دوباره جهانی برای ایجاد موج جدید ایران هراسی و بازگشت تحریم ها صورت می گیره...
  • رضا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی
  • صلواتی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درود بر شهدای اسلام بخصوص شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران که لرزه بر اندام اسرائیل انداخته برای پیروزی اسلام بر استکبار جهانی 14 صلوات هدیه مینمائیم نهضت جهانی صلوات
  • SIAMAK58 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    برادر عزيز رمز پيروزي در وحدت كلمه است ... با جمله آخريت موافق نيستم عزيز دلم
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    موافقم
  • حامد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    دراین که ایران قدرت موشکی بی بدیل در خاورمیانه هست شکی نیست....ولی هدف اینا فقط گدایی پول و فناوری از امریکایی هاست با نشان دادن این که ایران یه خطره..............آیا می دونستید بزرگترین دریافت کننده ی کمک های مالی از امریکا همین رژیم ساختگیه صهیونیستیه.............به تعریف و حتی سرزنش دشمن توجه نکنید اوناا می خوان بهرره برداریهای خودشون رو کنن.....ما در مسیرمون ثابت قدم هستیم و خدا کمکمون خواهد کرد.............درمورد تعریف همون بس که خداوند می فرمایند اگه برای من کار کنی خودم پاداشت رو می دهم........پس نیازی به دیگران نداریم
  • شهروند ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    به دوست عزیزی که گفته ما در زمینه هوایی ضعیف بوده ایم . حرفش درسته. ولی وقتی می شود با یک پهباد با قابلیت حمل موشک بدون دیده شدن در رادار عملیات شناسایی و بمباران رو انجام داد . عملا غیر عقلانی که بخوای یک هواپیمای جنگی چند میلیون دلاری برای یک بمباران ساده از زمین بلند کنی.
  • ایران ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ایران هراسی توسط غرب. ایران بسیار قدرتمند و ترسناک است. ای اعراب بیایید از ما سلاح بخرید تا جیبهایمان پر شود.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    حکایت هندوانه زیر بغل نباشه
  • ایران آباد ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    دشمنان چه تعریف کنند چه نکنند ما محکوم به ارتقا توان نظامی در تمام حوزه ها هستیم ما باید خود را در بخش نظامی چنان بالا ببریم که حتی ابر قدرت ها هم قبل از تهدید نظامی علیه ما به عاقبت کار خود فکر کنند هیچ قراردادی وهیچ توافقی در سطح بین المللی نباید محدودیتی در برنامه های نظامی ما داشته باشد که هر گونه محدودیت مساوی با به خطر افتادن موجودیت خود ما است امروز تهدیدات متفرق ومتنوع شده اند یک زمانی تهدیدات فقط از سوی آمریکا ورژیم صهیونیستی بود امروز کشورهای حوزه خلیج فارش هم به جرگه تهدید کنندگان ما درآمدند اگر هزاران موشک را برای رژیم صهیونیستی کنار گذاشته ایم باید به همین میزان را نیز برای کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس کنار بگذاریم علاوه بر آن با تقویت نیروی هوایی باید به قدرت اول آسمان منطقه دست پیدا کنیم
  • ساسان ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    آیه یاس مجید نه یس
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    چقدر دقیق یعنی کی این خبرها رو به اینها میده؟!
  • majid ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این خیلی خوبه که انقدر پیشرفت داشتیم ولی بنظرم بادگو کردن این حرفا بادتابش تو داخال مثل هندونه زیر بغله و در خارج از ایران هدفش ایران هراسیه
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    کجای کاری داداش؟ شهاب سه که 10 سال پیش ساختن این قابلیتو داشت !!!
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اتفاقا من با جمله اخرت موافقم باید تو خودرو سازی هم پیشرفت کنیم
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این مجموعه باید به بحث خودروسازی هم وارد شوند وامنیت مردم را در برابر خودروهای بی کیفیت (باساخت خودرو ایمن و ارزان و با کیفیت) تامین کنند
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بازی نخورید... هدف این جور حرف ها دو چیزه: 1- تکمیل پازل فشار بر برنامه موشکی ایران(با همتراز کردن توان موشکی ایران با سلاح هسته ای!!!) 2- تحریک داخلی ها برای انتشار اطلاعات بیشتر
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    هواپیما هنوز هم سلاح اول استراتژیک ایران است و موشکهای پدافندی هم دومین سلاح استراتژیک هستند... رده سوم همین موشکهای زمین به زمین هست...
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس ۰۲:۱۴ با مکه و مدینه کاری نداریم .جده بزنیم مشکلش چیه ؟
  • سروش ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    هنوز موشک هایی که در معرض نمایش نیست را ندیده اند اگر ببینند دیگر کارشان ساخته است
  • سعید ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این تعریف و تمجید ها برای ایران هراسی است.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خوب سوخو که هست موشکش هم هس سر هم کنید دیگه. ضمنا کاش چندتا از این فاتح 110 ها رو از صنعا تا مناطق نفتی عربستان پرتاب می کردن ببینیم واقعا دقت دارن یا نه
  • سید جاسم ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    پس تو که منفی دادی چشت دربیاد.. صهیونیست بی تنبون
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تعریف و تمجید از سر ناچاری
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ساده نباشید. این اسراییلی ها با اغراق الکی می خان تحریم ای ایرانرو حفظ کنند و آمریکا و عربها رو بترسونند. معلوم نیست چقدرراست گفته
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    مهدی خان نه تانها شهاب 3 که موشک های سجیل هم همین کار رو میکنن.
  • علیا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس جان شهاب 3 برای سال 77 یا 78 بود. یادمه من دبیرستان بودم که توی یه نمایشگاه صنایع نظامی در مصلی تهران گذاشته بودنش. 10 سال پیش دوره ی رونمایی از موشک های قدر و ... بود
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خداوند در قرآن میگه خودتون رو انقدر قوی کنید که حتی جرات فکر کردن به حمله به شما رو نداشته باشند. ما هم در حال همین کار هستیم.
  • علیا ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اینا مگه مثل شما هستند که هر چیزی رو که رونمایی میکنیم بگند ماکته. اینا روی جزییات عکس ها و فیلم ها انقدر دقیق میشند تا بله قسمتی از مشخصات فنی رو بتونند حدث بزنند.
  • eagle ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تکنولوژی رو نمیشه به هرکشوری فروخت
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    یاحجة ابن الحسن ریشه سلمان بکن انشا.الله خدایا خدایا تاانقلاب مهدی خامنه ای نگه دار وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
  • افشین تهران ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    مهدی جان شهاب 3 و سجیل و قدر اف و قدر اچ همه از ایران به ان طرفتر اسراییل هم میروند.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    لعنت به تعامل با دشمن ما نمی گذاریم برادر من
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    هم قدرتشو داریم هم علمشو و هم نیروشو میزنیم تو قلب تل اویو
  • javad ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    ما ایرانی هستیم و باید به داشته های کشورمون افتخار کنیم.بدانید اگر ایران به چنین قدرت موشکی دست پیدا نکرده بود تا حالا معلوم نبود چه بر سر ما آمده بود ما شهدای زیادی در این زمینه داشتیم که ترور شدن و این ترس اونهارو از قدرت موشکی ایران نشان میده و واقعیت هم داره.ایران با داشتن 85000 موشک به یک ابر قدرت موشکی مبدل شده که حراس به دل تمام کشورها انداخته.ما با داشتن پدافند هوایی خاتم الانبیا در ایران امنترین آسمان را در خاور میانه داریم .....زنده باد ایران و ایرانی
  • شناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    برای برخی کاربران بی سواد این سایت این گفته ها برای تعریف کردن از ما نیست که باد کنیم و خوشمون بیاد و باهاش برخی منتقدان رو خفه کنیم بلکه پیشبرد ایران هراسی و تلاش برای تغییر نظر غرب و آمریکا در مورد توافق و ایجاد جو منفی در برداشته شدن تحریم های صنعتی از خودرو و دارو تا ... صنایع دفاعی باشه. مث اینجاها که گفته: "ایرانی ها با استفاده از این موشک می توانند اسراییل را از خاک خود هدف قرار دهند. اما آنها همچنین هواپیمای سوخوی 24 را دارند. اگر بتوانند این موشک را بر روی این هواپیما نصب کرده و با ان به سمت مدیترانه بیایند و از آنجا به سمت شمال گردش کنند این موشک توان هدف قرار دادن هر نقطه ای از اروپا را دارد. "
  • عبود ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    احسنت اقا سید... عیدی امروز یادت نره
  • آقا معلم ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    آیه یأس
  • وطن ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    حالا کجاشو دیدید الان وزارت دفاع با همکاری دانشگاه علم و صنعت و پلی تکنیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر با طراحی موشکهای لیزری به کمک فناوری نانو دارند میسازن که بردحداکثری بالای 2000 کیلو متر و با سرعت 200 کیلو متر بر ساعت ترس صهیونیستهای جنایتکارو دوبرابر میکنه
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    دوست عزیز فکر کنم اشتباه کردی موشکی که با 200سرعت کیلومتر در ساعت بخواد شلیک بشه باید صبح بزنی تا بعد از ظهر موقع اذان مغرب صبر کنی تا به هدف بخوره . اگه به موتورگازی ببندی که سریعتر از این میره ، حتی شاید دم دمای ظهر بخوره به هدف..
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    واقعا میتونم بگم "دمت گرم"
  • مسلم ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    ظاهرا تو حرفاش شکی نیست ولی هدفش فقط ایران هراسی و مظلوم نمایی هست
  • محمد ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 0
    دانش اگر در ستاره ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست میابند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس