کد خبر 476113
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

امروز سالروز شهادت «امین‌الله صفّاری» یکی از سربازان گمنام است. در سالی که امین‌الله به شهادت رسید مسئول حفاظت اطلاعات «لشکر 42 قدر» و عضو شورای فرماندهی لشکر 42 قدر بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به همین مناسبت انجمن پیشکسوتان سپاس متنی را به شرح زیر منتشر کرده است.

«امین‌الله صفاری در شب قدر 23 ماه رمضان سال 1329 در شهرستان محلات به دنیا آمد.همزمان با پیروزی انقلاب توانست دیپلم خود را اخذ کند و در تاریخ 58/4/24به عضویت سپاه درآمد. در سال 1360 ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند است. در سال 64 در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته علوم اقتصاد قبول شد اما رفتن به جبهه را ترجیح داد و ادامه تحصیل را به بعد موکول کرد.

این پاسدار در طول فعالیتش مسئولیت‌هایی همچون معاونت واحد بررسی‌های سیاسی تأمین سپاه محلات در سال58، مسئول واحد اطلاعات سپاه محلات در سال‌های 60 تا 64، قائم‌مقام سپاه محلات در سال‌های 60 تا 62، معاونت حفاظت اطلاعات لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در سال63،مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 42 قدر در سال 65 بود و عضویت شورای فرماندهی لشکر 42 قدر را داشت.

سرانجام امین‌الله صفاری پس از سال‌ها مجاهدت در یازدهم مهرماه سال 1365 ، در کنار اروندرود بر اثر انفجار گلوله توپ دشمن به شهادت رسید.

فرازی از وصیّت‌نامه سردار شهید امین‌الله صفاری:

...آیا می‌شود زمانی که اسرائیل غاصب سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده بی‌تفاوت بود؟ یا در زمانی که در آفریقا هر روز چندین انسان از گرسنگی جان می‌دهند بی‌تفاوت بود؟ یا در جنگی که آمریکا علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بی‌تفاوت بود؟

... ای ننگ بر این زندگانی، ننگ بر این زندگانی که من کنار لقمه نانی خوابیده باشم و همنوعانم و همدینانم در فلسطین زیر چکمه سربازان اسرائیل له شوند. ننگ بر من اگر بی‌فکر باشم و برادرانم در افغانستان زیر ظلم و جنایت بی‌دینان تنشان به خون رنگین باشد. ننگ بر من اگر در مقابل اسلام و کفر بی‌تفاوت باشم و طلب حق نکنم. حقا که چنین نیستم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس