امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال که یکی از عوامل اصلی برقراری نظم و آرامش در تیم ملی است، این روزها از سوی عده‌ای به عنوان یکی از عوامل ناکامی این تیم در جام جهانی معرفی می‌شود

به گزارش مشرق، شکست‌های زیاد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2015 موجی از انتقادات علیه عملکرد کادر فنی این تیم و مسئولین فدراسیون را به راه انداخت. انتقاداتی که به تدریج طیف گسترده‌تری از مسائل را در برگرفت و به نحوه مدیریت تیم ملی نیز رسید. کسانی که در چند سال گذشته بسیاری از منافع خود در فدراسیون والیبال را از دست داده‌اند و البته یکی از مسئولین فدراسیون که می‌خواهد قدرت بیشتری در این مجموعه پیدا کند، شروع به فضاسازی کرده‌اند تا سرپرست تیم ملی را یکی از دلایل ناکامی تیم ملی عنوان کنند.

صحبت از امیر خوش خبر است؛ کسی که در چند سال گذشته سرپرستی تیم ملی را بر عهده داشته است؛ هنگامی که تیم ملی ایران مدال‌های طلای قهرمانی آسیا در سال‌های 2011 و 2013 و بازی‌های آسیایی 2014 را کسب کرد و زمانی که تیم‌های آرژانتین، لهستان، صربستان، کوبا، ایتالیا، آلمان، آمریکا، برزیل و روسیه را شکست داد. اما امروز ناگهان به عنوان یکی از عوامل اصلی ناکامی تیم ملی معرفی می‌شود.

بدون شک امیر خوش‌خبر مصون از اشتباه نیست و شاید ضعف‌هایی هم در عملکرد خود داشته باشد اما کسانی که از نزدیک در جریان روابط درون تیم ملی هستند می‌دانند که حضور او به عنوان سرپرست، تا چه حد به برقراری نظم در این تیم کمک می‌کند.

این روزها خبرهایی از فدراسیون به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای، خواستار پایان ماموریت خوش خبر در این فدراسیون و بازگشت او به وزارتخانه هست. خوش‌خبر کارمند وزارت ورزش است و این نهاد حق دارد از کارمند خود در هر بخشی که صلاح می‌داند استفاده کند اما مسئله این است که آیا جدایی او از تیم ملی والیبال، به سود والیبال و به طور کلی ورزش ایران است یا زیان؟ در واقع به نظر می‌رسد مسئولین وزارت ورزش هم در این میان، تحت تاثیر فضاسازی‌ها علیه سرپرست تیم ملی قرار گرفته‌اند.

بد نیست به یاد بیاوریم که خوش‌خبر کمتر از یک سال پیش با درخواست جمعی از اهالی بسکتبال و البته برخی مسئولین وزارت ورزش، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال شد. اگرچه شانس او برای پیروزی در این انتخابات محتمل به نظر می‌رسید، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال پس از گفتگو با مسئولین وزارت ورزش، خوش‌خبر را از این کار منصرف کرد تا همچنان در جمع والیبال بماند. اگر وزارت ورزش قصد جدایی کارمند خود از تیم ملی والیبال را داشت، همان زمان می‌توانست دست او را برای شرکت در انتخابات فدراسیون بسکتبال باز بگذارد تا شاید بتواند از تجربه‌ای که در والیبال کسب کرده است، برای موفقیت بسکتبال نیز بهره ببرد.

قرار است از هفته آینده نشست‌های کارگروه بررسی عملکرد تیم‌های ملی والیبال برگزار شود که امیدواریم خروجی آن به سود این ورزش باشد. شاید مسئولین وزارت ورزش نیز با بررسی دوباره موضوع نامه پایان ماموریت خوش‌خبر، تصمیمی بگیرند که بیشتر منافع والیبال را تامین کند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس