کد خبر 467618
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

تازه ترین آمارهای فدرال آمریکا نشان می‌دهد که تعداد دانش آموزان بی خانمان در مدارس دولتی این کشور نسبت به قبل از بحران و رکود اقتصادی، ۲ برابر شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمارهای دولت آمریکا حاکی است، تعداد دانش آموزان بی خانمان در مدارس دولتی این کشور در سال تحصیلی 2013-2014 میلادی به بیش از 1.36 میلیون نفر رسیده است که این رقم نسبت به قبل از بحران و رکود اقتصادی، دو برابر شده است.

این گزارش افزود: تعداد دانش آموزان بی خانمان آمریکایی نسبت به سال تحصیلی 2012-2013 میلادی بیش از 8 درصد افزایش داشته است. مدارس دولتی آمریکا نیز با چالش های بزرگی به خاطر رشد فزاینده تعداد دانش آموزان بی خانمان روبرو شده اند.

مدارس دولتی آمریکا برای تامین نیازهای دانش آموزان بی خانمان با مشکلات زیادی مواجه شده اند. بسیاری از مدارس دولتی از منابع مالی فدرال برای حمایت از دانش آموزان بی خانمان استفاده می کنند ولی منابع مالی فدرال نمی تواند به تنهایی نیازهای دانش آموزان بی خانمان را برآورده کند.

در سال مالی 2006 میلادی، وزارت آموزش آمریکا 61.8 میلیون دلار برای دانش آموزان بی خانمان اختصاص داده است. این رقم در سال 2013 میلادی به کمتر از 61.7 میلیون دلار کاهش یافته است و در سال 2014 با اندکی افزایش به مرز 65 میلیون دلار رسیده است.

تعداد دانش آموزان بی خانمان نیز نسبت به سال 2009 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو شده است و این در شرایطی است که آمارهای منتشر شده در آمریکا نشانگر کاهش نرخ بیکاری است. آمارهای رسمی نشان می دهد که 3 درصد کل دانش آموزان مدارس دولتی آمریکا بی خانمان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس