کد خبر 465970
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

پنج‌شنبه شب مجموعه سعدآباد ميزبان جشن روز ملي سينما بود، مراسمي كه پررنگ‌ترين وجهه‌اش اجراي موسيقي آهنگ‌هاي فيلم‌هاي مشهور خارجي چون تايتانيك و پرداختن بيش از حد به گروه هنر و تجربه بود.

به گزارش مشرق، پنج‌شنبه شب مجموعه سعدآباد ميزبان جشن روز ملي سينما بود، مراسمي كه پررنگ‌ترين وجهه‌اش اجراي موسيقي آهنگ‌هاي فيلم‌هاي مشهور خارجي چون تايتانيك و پرداختن بيش از حد به گروه هنر و تجربه بود.

مراسم روز ملي سينما از سوي سازمان سينمايي در مجموعه تاريخي سعد‌آباد برگزار شد. برنامه‌اي كه در آن به بهانه روز سينما، گروه سينمايي «هنر و تجربه» جشن يك سالگي خود را برگزار كرد و همه تلاش‌ها در مسير تبليغ بيش از پيش اين گروه سينمايي بود.
  
مشكلات باز هم به دولت قبل وصل شد
مراسم پرتجمل روز ملي سينما همراه با سخنراني وزير ارشاد بود. علي جنتي كه سخنراني‌هاي بي‌ربطش به فرهنگ و هنر چندي پيش سوژه «صرفاً جهت اطلاع» نيز شده بود اين بار هم در شب ملي سينما از توافق هسته‌اي گفت و از قيمت نفت سخن گفت و باز هم خاطرات كابينه‌هاي نهم و دهم را زنده كرد. جنتي در سخنراني خود گفت: «خوشحاليم براي سومين بار در اين جشن در كنار شما هستيم. اين دولت از ابتداي تشكيل تا امروز دچار چالش‌هاي فراواني بوده كه بخش عمده‌اي از آن ميراث دو دولت نهم و دهم بوده است و مشكلات و تنگناهايي كه كل كشور روبه‌رو بوده و همه در زندگي روزانه با آن روبه‌رو هستيد حاصل اين دولت‌هاست.
بزرگ‌ترين اولويت اين دولت، برداشتن زنجيرهايي بود كه دست و پاي مردم را بسته بود و تحريم‌هاي ظالمانه‌اي به ما تحميل شده و اقتصاد ما را فلج كرده بودند. كارخانجات ما رو به تعطيلي رفته و درآمد كشور به پايين آمده است. سال گذشته دولت سال سخت و امسال سال سخت‌تري را داشت زيرا سال گذشته نفت را در ميانه ۱۰۵ دلار مي‌فروختيم و امسال در حد محدوده ۴۵ دلار فروختيم.» جنتي در ادامه گفت: «خوشحالم با تلاش شبانه‌روزي وزارت خارجه و تدبير رئيس‌جمهور، توافقي بين ما و ديگر كشورهاي جهان حاصل و تحريم‌ها برداشته شد و در آينده نه‌چندان دور تحريم‌ها به طور كل برداشته و پول‌هاي بلوكه شده، آزاد مي‌شود و امكان ايجاد گشايش در كشور فراهم مي‌شود و آينده اميدبخشي خواهيم داشت.»
 
تايتانيك در استخر سعدآباد غرق شد
بخش قابل توجهي از جشن روز ملي سينما اجراي موسيقي متن فيلم‌ها توسط گروه اركستر بود. اجراي اين قسمت از جشن دقيقاً يادآور شب اهداي جوايز سي و دومين جشنواره فيلم فجر بود كه كارن همايونفر به طعنه درباره انتخاب «‌استفان واربك» سخن گفت.
در جشن پنج‌شنبه شب نيز گروه اركستر براي حضار موسيقي متن فيلم‌هاي مشهوري چون پدرخوانده و تايتانيك و همشهري كين را اجرا كرد كه كل سهم سينماي ايران دو قطعه بود. اتفاقي كه انتقاد رئيس سازمان سينمايي را در پي داشت. به نظر مي‌رسيد حداقل در روز ملي سينما شايسته‌تر بود كه دست‌اندركاران مراسم كمي «ملي»‌تر فكر مي‌كردند و به جاي يادآوري «سلن ديون» از موسيقي‌هاي فاخر فيلم‌هاي ايراني بيشتر ياد مي‌كردند. قطعاً در هيچ كجاي دنيا با شنيدن آهنگ «تايتانيك» و يادآوري صحنه وداع جك و رز كسي به ياد سينماي ايران نخواهد افتاد.گروه هنر و تجربه، جديد‌ترين نانخور سينماي ايران كه بخشي از بودجه اين سينماي نحيف را مي‌بلعد يك ساله شد و در حالي كه قرار بود اين سينما به بخش غيردولتي و غيرتجاري اهميت بدهد، مديران دولتي به خرج روز ملي سينما براي آن جشن تولد گرفتند و كيكش را بريدند و خوردند. اگر بگوييم علت اصلي اجراي جشن در روز ملي سينما تولد هنر و تجربه بوده، چندان حرف بي‌ربطي نزده‌ايم زيرا اكثر تعريف و تمجيد‌ها و تملق‌هاي گفته شده در اين جشن به «هنر و تجربه» مربوط مي‌شد و دست‌اندركاران اين گروه سينمايي كه هنوز بعد از يك سال تغذيه مناسب از سوي سازمان سينمايي نتوانسته است روي پاي خود بايستد، تلاش داشتند ايجاد «هنر و تجربه» را اتفاقي بسيار بزرگ جلوه دهند.
  
قول‌هاي ايوبي
رئيس سازمان سينمايي نمادي از يك معلم دلسوز است كه براي شاگردهاي درس نخوانش از آينده اميدواركننده سخن مي‌گويد و آنها را تشويق مي‌كند كه در امتحان‌هاي شهريورماه بيشتر درس بخوانند تا با تك‌ماده هم كه شده قبول شوند! ايوبي در جشن خانه سينما باز هم اميدواركننده صحبت كرد. اين در حالي است كه چند روز بيشتر از انتقاد صريح مدير عامل خانه سينما از وضعيت سينماي ايران نگذشته است. ايوبي در جشن روز ملي سينما گفت: اين جشن، جشن سينماگران است و خوشحالم كه حضور داريد. همچنان اميدوار باشيد. اگر سال گذشته با ترديد مي‌گفتم كه بايد اميدوار بود، امروز با اطمينان مي‌گويم روزهاي بهتري با همدلي شما در پيش‌روي ماست. حرف‌هاي شما را مي‌شنويم؛ كاستي‌ها را جبران مي‌كنيم و سينما را با يكديگر پيش مي‌بريم زيرا ما محكوميم كه اميدوار باشيم و اين راه را با يكديگر پيش مي‌بريم. جشن روز ملي سينما تا پاسي از شب ادامه داشت.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    بدا بحال سینمای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس