در پایان رقابت های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان، علیرضا کریمی نماینده شایسته وزن 86 کیلوگرم ایران با برتری مقتدرانه مقابل حریف بلغارستانی خود به مدال برنز رسید و عباس طحان هم پنجم شد.

به گزارش مشرق،  رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در لاس وگاس آمریکا در روز دوم هم پیگیری شد و 3 نماینده ایران موفق به کسب یک مدال برتز و 2 سهمیه المپیک شدند. البته در وزن 61 کیلوگرم که نماینده ایران حذف شد سهمیه ای همانند وزن 70 کیلوگرم تعلق نمی گرفت.
(فیلم همه مبارزات ایران در 3 وزن دوم را در اینجا ببینید)

86 کیلوگرم؛کریمی بازنده سربلند در یک گروه سخت
نتایج کامل روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان/ طلسم طلا و کسب دو سهمیهعلیرضا کریمی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران که با قرعه بسیار سختی روبرو شده بود پس از کشتی های زیبا وبردهای مقتدرانه، در مرحله نیمه نهایی به مصاف عبدالرشید سعدالله‌یف نابغه کشتی و دارنده مدال طلای 2014 جهان از روسیه رفت و در پایان با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند.

کریمی در دیدار رده بندی با شکست 12-0 گانف از بلغارستان به مدال برنز رسید.

علیرضا کریمی در دور نخست مقابل امیدجان عثمان نوف از ازبکستان قهرمان آسیا و نفر سوم بازی های آسیایی 2014 در کمتر سه دقیقه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم  پیوتر اینالوف از مولداوی نفر دوم بازی های اروپایی 2015 را در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتیجه 14 بر 7 به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد.

کریمی در این مرحله مقابل ویل هینو از فنلاند در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار مقابل ابراگیم آلداتوف دارنده دو مدال طلا و دو مدال نقره جهان از اوکراین مقتدرانه و انجام زیرگیری های بی نقص با نتیجه 16 بر 4 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی و موفق به کسب سهمیه المپیک شد.


97 کیلوگرم؛ طحان به مدال برنز هم نرسید
نتایج کامل روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان/ طلسم طلا و کسب دو سهمیهبه گزارش مشرق، دیگر نماینده ایران، عباس طحان در وزن 97 کیلوگرم بود که او نیز پس از چهار پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما با شکست 6-3 مقابل نماینده آمریکا از رسیدن به فینال بازماند تا طلسم فینال نرفتن آزادکاران در روز دوم هم باقی بماند.

طحان در دیدار رده بندی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب پاولو اولینیک از اوکراین شد و از کسب مدال برنز بازماند.

عباس طحان در دور اول مقابل جوزف جالوویار از اسلوواکی با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم ژئو ژانگ از چین نفر پنجم آسیا را 11 بر صفر شکست داد و راهی دور سوم شد.

طحان در این مرحله مقابل ابراهیم بلوکباشی از ترکیه با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی در مبارزه با موسی یف از قرقیزستان قهرمان آسیا و نفر دوم بازی های آسیایی در حالی که تا 15 ثانیه پایانی با نتیجه 4 بر صفر عقب بود، درلحظات پایانی با نتیجه 5 بر 4 به برتری دست یافت و علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی سهمیه حضور در المپیک را نیز کسب کرد.


71 کیلوگرم؛ احسان پور حذف شد

نتایج کامل روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان/ طلسم طلا و کسب دو سهمیهبه گزارش مشرق، بهنام احسان پور در دور اول  برابر واسیل شوپتار از اوکراین دارنده مدال برنز بازی های اروپایی در حالی که با نتیجه 6 بر 4 پیش بود در دقایق پایانی با نتیجه 6 بر 10 باخت و با توجه به شکست این کشتی گیر اوکراینی مقابل حریف مغول در مرحله نیمه نهایی احسان پور حذف شد. البته به این وزن سهمیه المپیک نعلق نمی گیرد.

کشتی گیر اوکراینی تا حضور در دیدار مرحله نیمه نهایی بوگومایف روس و منیر آکتاس از ترکیه را شکست داده بود.


* رده‌بندی نفرات برتر سه وزن دوم به شرح زیر است:

61 کیلوگرم:

1- حاجی علی‌یف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) و واسیل شوپتار (اوکراین) 5- ماساکازو کاموی (ژاپن) و باجرانگ (هند)... 18- بهنام احسان‌پور (ایران)

86 کیلوگرم:

1- عبدالرشید سعداله‌یف (روسیه) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ساندرو امیناشویلی (گرجستان) 5- میهایل گانف (بلغارستان) و ماگومدگاجی خاتی‌یف (آذربایجان)

97 کیلوگرم:

1- کِیل اسنایدر (آمریکا)‌ 2- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 3- پاولو اولینیک (اوکراین) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- عباس طحان (ایران) و الیزبار اودیکادزه (گرجستان)

بدین ترتیب تیم ایران تا پایان روز دوم با کسب 2 مدال برنز و 22 امتیاز بعد از تیم‌های آذربایجان و روسیه در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

آذربایجان با یک مدال طلا، یک برنز و 30 امتیاز اول است و روسیه با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 27 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. اوکراین و گرجستان با 20 امتیاز چهارم و پنجم هستند.

در روز نخست رقابت‌ها نیز سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم مدال برنز جهان را از آن خود کرده و سهمیه المپیک را به دست آورده بود. فردا هم کشتی گیران اوزان 57، 70، 74 و 125 پس از وزن کشی و مشخص شدن حریفان روی تشک خواهند رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهرزاد ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    امروز بعد از ضهر بازی هست تو کشتی ؟
  • saeed ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    بلي ، روز آخر كشتي آزاد
  • saeed ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    كشتي هاي عليرضا كريمي ما رو ياد عليرضا حيدري ميندازه
  • saeed ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    سايت محترم مشرق نيوز، با سلام به عنوان يك بيننده پر و پاقرص اخبار آن سايت ، رسما خواهش ميكنم از درج عبارات و پيام هاي توهين آميز خودداري فرماييد. در غير اين صورت مخاطبان خود را از دست خواهيد داد
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    ای بابا
  • سعید ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    حسن رحیمی باید میباخت کشتی گیر آمریکا خیلی قویتر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس