کد خبر 456062
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

نخست‌وزیر یونان ضمن کناره‌گیری از قدرت، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش مشرق، «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان روز گذشته با اعلام استعفا، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

«لایو‌مینت» نوشت: با گذشت 7 ماه از روی کار آمدن دولت جدید که با شعار پایان برنامه‌های ریاضت‌اقتصادی آرای مردم را به دست آورد، سیپراس اعلام کرد که با استعفای خود راه را برای برگزاری انتخابات آتی باز می‌کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا و پارلمان یونان با اعطای سومین بسته کمک مالی به یونان موافقت کرده‌اند.

سیپراس در این مورد گفت: «من مسئولیت اخلاقی دارم که این توافق را در برابر مردم قرار دهم و به آنها این اجازه را بدهم که درباره آنچه به دست‌آورده‌ام و اشتباهاتم قضاوت کنند.»

منابع خبری از برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری در روز 29 شهریور (20 سپتامبر) خبر داده‌اند.

سیپراس پس از آنکه بر خلاف وعده‌های اولیه، با اصلاحات مد نظر اروپا و وام‌دهندگان بین‌المللی برای دریافت بسته حمایت مالی موافقت کرد، هم‌حزبی‌های وی در حزب «سیریزا» از وی انتقاد کردند و 35 نفر از اعضای حزبش در پارلمان علیه این بسته مالی رأی دادند.همین امر موجب شد تا وی عملا اکثریت را در پارلمان از دست دهد و مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

وی پس از آنکه بر خلاف وعده‌های اولیه، با اصلاحات مد نظر اروپا و وام‌دهندگان بین‌المللی برای دریافت بسته حمایت مالی موافقت کرد، از سوی هم‌حزبی‌های خود در «سیریزا» مورد انتقاد قرار گرفت و 35 نفر از اعضای حزبش در پارلمان علیه این بسته مالی رأی دادند.

همین امر موجب شد تا وی عملا اکثریت را در پارلمان از دست دهد و مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس