کد خبر 454738
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

تیم ملی والیبال ایران بامداد فردا عازم لهستان می‌شود تا در جام واگنر به مصاف تیم‌های لهستان، فرانسه و ژاپن برود.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از سال 2003 هر ساله در لهستان با حضور چهار تیم قدرتمند برگزار می‌شود که رقابت‌های امسال از 31 مردادماه آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال «هوبرت جرزی واگنر» از روز شنبه 31 مردادماه با حضور چهار تیم ایران، لهستان، فرانسه و ژاپن آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها از سال 2003 هر ساله برای گرامیداشت هوبرت جرزی واگنر (Hubert Jerzy Wagner) معروف به جام واگنر از سوی بنیاد هوبرت واگنر در لهستان برگزار می‌شود و تیم‌های برتر جهان از سوی این بنیاد برای حضور در مسابقات دعوت می‌شوند.

تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار به این رقابت‌ها دعوت شده است و در سال 2012 در نخستین حضور خود در این رقابت‌ها چهارم شد. در آن سال تیم‌های لهستان، آلمان و آرژانتین مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در سیزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر، فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015، لهستان قهرمان جهان در سال 2014، ژاپن پرافتخارترین تیم قاره آسیا و ایران بهترین تیم آسیا در رده‌بندی جهانی فدراسیون والیبال حضور دارند. تیم ایران در سه روز این رقابت‌ها (31 مرداد تا دوم شهریور) به ترتیب به مصاف تیم‌های فرانسه، لهستان و ژاپن می‌رود.

لهستان به عنوان میزبان در 12 دوره گذشته این رقابت‌ها شرکت داشته است و در پنج دوره مدال طلا و عنوان قهرمانی را به دست آورده است. این تیم پنج مدال نقره و دو نشان برنز این رقابت‌ها را نیز دارد و در 12 دوره گذشته بر روی سکو رفته است.

تیم‌های ملی والیبال چین (سه دوره) و استرالیا (یک دوره) نیز از قاره آسیا سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند که چین در سال 2005 به مدال برنز دست یافت. این تیم در سال‌های 2009 و 2014 به عنوان چهارمی اکتفا کرد. تیم ملی والیبال استرالیا نیز یک دوره در سال 2004 در این رقابت‌ها شرکت کرد و جایگاه چهارم را به دست آورد.

تیم‌های مصر و تونس از آفریقا، کوبا و کانادا از منطقه نورسکا، برزیل و آرژانتین از آمریکا جنوبی و 15 کشور اروپایی سابقه حضور در جام واگنر را در پرونده کاری خود دارند.

برنامه سیزدهمین دوره جام واگنر به وقت محلی به شرح زیر است:

شنبه 31 مردادماه:

ساعت 18؛ ایران - فرانسه

ساعت 20:30؛ لهستان - ژاپن

یکشنبه یکم شهریورماه:

ساعت 17؛ فرانسه - ژاپن

ساعت 19:30؛ لهستان - ایران

دوشنبه دوم شهریورماه:


ساعت 18؛ ژاپن - ایران

ساعت 20:30؛ لهستان - فرانسه

بعد از جام واگنر ملی‌پوشان برای اردوی آمادگی و برگزاری چند مسابقه سوم شهریور ماه راهی روسیه خواهند شد. تیم ملی والیبال شش روز در روسیه می‌ماند و نهم شهریورماه به تهران باز خواهد گشت. اردوی تیم ملی والیبال در شهر مسکو خواهد بود و در دو مسابقه به مصاف تیم ملی والیبال روسیه که خود را برای جام جهانی آماده می‌کند، خواهد رفت.

به احتمال فراوان ملی‌پوشان ایران یک دیدار دوستانه هم با هلند برگزار خواهند کرد، چراکه این تیم هم قرار است در روسیه اردوی تدارکاتی برگزار کند. ملی‌پوشان والیبال نهم شهریورماه وارد تهران می‌شود و سیزدهم راهی شهر هاماماتسو ژاپن خواهند شد تا در جام جهانی والیبال که به میزبانی سه شهر این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

تیم ملی والیبال ایران 11 مسابقه در جام جهانی خواهد داشت که نخستین دیدار برابر آرژانتین است. سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از 17 شهریورماه به مدت 16 روز در کشور ژاپن پیگیری خواهد شد و 12 کشور در این رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل با یکدیگر مسابقه خواهند داد. دو تیم اول و دوم این رقابت‌ها سهیمه المپیک دریافت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    4 تیم قدرتمند ژاپن؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس