رئیس سازمان سینمای در مورد شکایت عوامل فیلم رستاخیز از وزارت ارشاد گفت: اگر حقوقی از عوامل تولید پروژه رستاخیر تضییع شده باشد ما قطعا آن را جبران می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی قبل از شروع آئین اختتامیه فیلم صنعتی در پردیس سینمای چهارسو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

ایوبی در پاسخ به این سئوال که وضعیت جشنواره بین‌المللی فیلم کودک چگونه خواهد شد گفت: من هم اکنون از اصفهان آمده‌‌ام. ما نگرانی داشتیم با توجه به تغییراتی که در مدیریت شهری اصفهان افتاده است مسئولان این شهر آمادگی نداشته باشند تا جشنواره کودک آنجا برگزار شود. ولی با جلساتی که با استاندار، شهردار داشتیم هم خود و هم سینماگران این شهر اعلام آمادگی کردند تا جشنواره فیلم کودک اصفهان باشکوه برگزار شود. ما هم اصراری نداریم جشنواره‌ای که مدتها  در اصفهان برگزار شده بود بخواهد از این شهر خارج شود. بنابر این آنها آمادگی خود را اعلام کردند. 

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: هنوز برای زمانی که مدنظرماست برای برگزاری جشنواره آمادگی لازم وجود ندارد. این عدم آمادگی هم بیشتر به خاطر تغییر مدیریتی در شهرداری اصفهان بود که باعث شد کارها کمی به عقب بیفتد. 

ایوبی خاطرنشان کرد:‌ در این هفته با شورای راهبردی کودک جلسه‌ای را خواهیم داشت تا تاریخ جشنواره را مشخص کنیم. 

وی در ادامه درباره شکایت تهیه کننده فیلم رستاخیز از ارشاد اینگونه پاسخ داد: اگر حقوقی از عوامل تولید پروژه فاخر رستاخیر تضییع شده ما قطعا آن را جبران می‌کنیم و در آن شکی نیست. دوم اینکه ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی قائلیم و هم حقوق معنوی. حق معنوی یعنی اینکه اگر اثری خلق شود با نگاهی خلق شده است و اگر صاحب اثر نخواهد تغییری در اثرش بدهد ما نمی‌توانیم او را ملزم کنیم اثرش را مطابق میل ما تغییر دهد. چون این اثر بخشی از روح و وجود معنوی و هنری کارگردان است. 

رئیس سازمان سینمایی در تکمیل صحبت‌هایش گفت: در حال گفت‌وگو با کارگردان رستاخیز و جاهای دیگر هستیم و امیدواریم که این فیلم اکران شود و آرزوی همه این است که مردم ایران این اثر را که سالها وقت گذاشته شده است را ببینند. 

ایوبی در پاسخ سئوال دیگر که سخنگوی ارشاد گفته است شرط اکران فیلم استفاده از افکت نوری است این‌گونه پاسخ داد:‌ بنده در کنار آقای درویش هستم و در مقابل ایشان نیستم با هم پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم که بدون حاشیه در مورد این فیلم تصمیم بگیریم. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است از افکت نوری استفاده شود گفت: باید خود عوامل فیلم تصمیم بگیرند و ما نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. اگر بپذیرند از افکت نور استفاده می‌کنیم. البته پیشنهادات دیگری هم در این مورد وجود دارد. 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سئوال وضعیت مدرسه عالی سینما  گفت: مدرسه عالی سینما کار خودش را شروع کرده است و مقدمات شروع کار با مشورت اهالی سینما فراهم می‌شود. هفته گذشته 3 شب پیاپی جلسات کارشناسانه‌ای را با حضور بزرگترین‌های سینمای کشور داشتیم و اینها بررسی‌هایی است که در حال انجام است و برنامه‌های آن بزودی اعلام خواهد شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    یه وقت کارگردان افسردگی روحی نگیره حرمله رو بخواد تو فیلم جا بده یا چهره حضرت ابوالفضل (ع)رو نورانی کنید در کل واسه سلامتیش ضرر نداشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس