کد خبر 445935
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

روزی که پرسپولیس در آخرین بازی لیگ‌برتر، دربی پایتخت را به سود خود به پایان برد، می‌شد محبوب‌تر شدن برانکو ایوانکوویچ را نزد هواداران پرسپولیس پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق، روزی که پرسپولیس در آخرین بازی لیگ‌برتر، دربی پایتخت را به سود خود به پایان برد، می‌شد محبوب‌تر شدن برانکو ایوانکوویچ را نزد هواداران پرسپولیس پیش‌بینی کرد. او تلاش زیادی کرده تا بتواند تیم قدرتمندی را روانه لیگ‌پانزدهم کند و خودش می‌گوید تا حد زیادی به خواسته‌هایش رسیده است. برانکو این‌روزها ترجیح می‌دهد به چیزی جز پرسپولیس فکر نکند و به همین خاطر سعی می‌کند از حواشی دوری گزیند. سرمربی سابق تیم‌ملی ایران حالا در فاصله چند روز مانده تا شروع لیگ‌برتر اندیشه‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. این را می‌شود از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورد، متوجه شد.

حدود دوماه برای آماده‌کردن یک تیم‌ خوب زمان داشتید؛ آیا به اهداف خود رسیدید؟


تا حد زیادی بله، من لیست نفرات مورد نظرم را به باشگاه داده بودم و مسئولان نیز تلاش خود را برای جذب بازیکنان مدنظر انجام دادند. تعداد زیادی از بازیکنانی که خواسته‌ بودم جذب شدند اما دو، ‌سه نفر از لیستم باقی ماند. با این حال نفراتی که پرسپولیس آمدند، جزو بهترین‌ها هستند و می‌شود گفت تقریبا از شرایط راضی هستم. ما یک اردوی خوب هم در ترکیه برگزار کردیم که آن‌جا همه ‌چیز عالی پیش رفت. امکانات کمپ ما به قدری خوب بود که علاقه‌مند شدم چند روز دیگر در این کشور بمانیم اما شرایط مهیا نشد و اکنون با شروع تمرینات در تهران، خود را آماده دیدار با پدیده می‌کنیم.

اواخر سال ‌گذشته از رفتن حرف زدید ولی این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس لیگ‌پانزدهم را هم با شما شروع می‌کند!

دوست ندارم به گذشته برگردم. آدم‌ها روزی شادند، روزی عصبانی. با این‌که آن زمان حق با من بود ولی نمی‌خواهم دیگر درباره‌اش حرف بزنم و به تنها چیزی که می‌اندیشم شرایط حال حاضر است. البته این به معنای آن نیست که مشکلات مالی ما کاملا برطرف شده است.

نگران نیستید مشکلات مالی به تیم‌تان ضربه بزند؟

باشگاه پیگیر این مسائل است و قرار است من فقط درباره مسائل فنی حرف بزنم.

چقدر به پرسپولیس در فصل جدید خوش‌بین هستید؟

هنوز زود است که بخواهیم آینده لیگ را پیش‌بینی کنیم. من شناخت کاملی از تیم‌های دیگر ندارم و باید چند هفته بگذرد تا بتوانم نظر بدهم. درباره تیم ‌خودم می‌توانم بگویم که تقریبا آماده شروع مسابقات هستیم. قول کسب مقام هم نمی‌توانم بدهم چون هنوز نتوانسته‌ام رقبای خود در لیگ ‌آینده را آنالیز کنم.

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که شما با مدیریت باشگاه پرسپولیس اختلاف دارید؛ این مسأله واقعیت دارد؟


هرگز؛ تقریبا هر روز مدیران باشگاه را می‌بینم و با‌ آنها مشکلی ندارم. متاسفانه بازی‌های لیگ تعطیل است و هرکس به خودش اجازه می‌دهد شایعه درست کند.

حتما می‌دانید در لیگ پانزدهم ٥ تیم از مربیانی استفاده می‌کنند که در تیم‌ملی شاگرد شما بودند...

باعث خوشحالی‌ام است. البته فرکی شاگردم نبود، همکاری بسیار خوب بود که از همان زمان استعداد زیادی در مربیگری داشت. یحیی(گل‌محمدی)، خطیبی، علی دایی و منصوریان هم جزو شاگردان توانمند من بودند و برایم سخت است مقابل آنها قرار بگیرم چون به اندازه این جوانان انرژی ندارم. همان‌طور که دیدید پارسال سپاهان با فرکی تیم مرا برد. (با خنده)

حالا که شما را یاد دوران حضورتان در تیم‌ملی انداختیم، تفاوت‌های مربیگری در ایران از ١٠‌سال پیش تاکنون در چیست؟


روزی که برای سرمربیگری پرسپولیس وارد تهران شدم، همه‌چیز برایم عجیب بود. فرودگاه تغییر کرده بود، ‌خیابان‌ها فرق داشت و... در بحث فوتبال هم چون رسانه‌ها بسیار بیشتر از آن‌زمان شده، تعداد حاشیه‌ها و شایعاتی که ایجاد می‌شود، زیادتر شده است. پس باید حواسم را بیشتر جمع کنم.

یکی از همین حواشی پیرامون دربی پایتخت است؛ امسال استقلال مربی‌ای را به خدمت گرفته که دربی‌های زیادی را برده. او اخیرا گفته آبان‌ماه برایش خوش‌یمن است و به نوعی برای بازی با تیم شما کری‌خوانده است. چه جوابی دارید؟


ترجیح می‌دهم به موقعش درباره دربی حرف بزنم. مظلومی را می‌شناسم و برایش احترام قائلم اما من کار خودم را می‌کنم و به تیم او تا قبل از بازی توجهی ندارم.

شما و اسکوچیچ کروات‌های فوتبال ایران هستید؛ با دراگان رابطه دارید؟

دراگان فوق‌العاده است. همیشه با او در ارتباطم و این رابطه فقط در جریان بازی پرسپولیس و فولاد قطع می‌شود. او مربی جوان و کاربلدی است و شک ندارم می‌تواند با فولاد روزهای خوبی را تجربه کند.

چندی قبل به دیدار کی‌روش رفتید؛ رابطه‌تان با او چطور است؟

کی‌روش در سطح دنیا مربی شناخته‌شده‌ای است. من افتخار می‌کنم اگر بتوانم از این مربی یاد بگیرم و چند ماه قبل هم برای دیدن تمریناتی که می‌دهد کنارش حضور پیدا کردم. قطعا کی‌روش به فوتبال ایران جانی دوباره بخشیده است. با حضور این مربی تراز اول تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی روسیه حرف برای گفتن خواهد داشت.

چه قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهید؟

قول می‌دهم با همدلی و یکرنگی، برای موفقیت پرسپولیس تلاش کنیم. این تنها مسأله‌ای است که می‌توانم با اطمینان درباره‌اش حرف بزنم.

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس