حالا این روزها با وجود ادعاهایی مبنی بر تغییر در بخش هایی از فیلم رستاخیز ، زخمی که بعد از دوسال رو به کهنگی می رفت مجددا سرباز کرده و موج جدیدی از اعتراضات مردمی در شبکه های اجتماعی روانه این فیلم شده است.

به گزارش مشرق، این روزها با نزدیک شدن به عید سعید فطر، تبلیغات فیلم رستاخیز و اکران آن در سینماهای کشور همزمان با این عید بزرگ، رونق بیشتری از قبل گرفته است.

بازتاب اکران رستاخیز در شبکه‌های اجتماعی +تصاویر

مطالعات برای ساخت این فیلم پر حرف و حدیث، از اواسط تولید فیلم «دوئل» با کارگردانی احمدرضا درویس و در سال 1381 آغاز شد. پژوهش، فیلمنامه‌نویسی و پیش تولید فیلم در حدود 7 سال طول کشید و بهمن ماه سال 1388 همزمان با روز اربعین، فیلمبرداری در شهرستان بم آغاز شد و پس از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهای بم، شهداد کرمان، شاهرود، اصفهان، رباط کریم، کاشان، فومن و تهران در دی ماه سال 1389 فیلمبرداری به پایان رسید.

اما خبری از صدور مجوز و  اکران این فیلم نشد.علت این عدم اکران و البته عدم صدور مجوز برای این فیلم هم بحثی نیست که مربوط به سال 89 و یا حتی سال های اخیر باشد، چرا که درباره این فیلم و مجوز آن مباحث زیادی در طول این 5سال مطرح شده است.

اما آخرین اعتراضات جدی نسبت به صدور مجوز و احیانا اکران آن برمی گردد به دو سال قبل که پخش محتوای دقایقی از فیلم باعث شد اکثر مراجع،کارشناسان دینی، هنرمندان، مداحان و البته مردم اعتراضات خود را به طرق مختلف به گوش عوامل فیلم و دست اندرکاران وزارت ارشاد و سینما برسانند.[1،3،4،5،6]

این اعتراضات با توجه به دربرگیری آن، مثمر ثمر بود و صدور مجوز اکران این فیلم به تاخیر افتاد وهربار صدور پروانه نمایش این اثر در جلسه شورای صدور پروانه نمایش به هفته و ماه دیگر، موکول می‌شد اما بالاخره در تاریخ 11 شهریور سال گذشته اعلام شد که با تغییراتی در بخش هایی که انتقادات به درستی به آن وارد بود، این فیلم مجوز اکران گرفت.

حالا این روزها با وجود ادعاهایی مبنی بر تغییر در بخش هایی از فیلم رستاخیز ، زخمی که بعد از دوسال رو به کهنگی می رفت مجددا سرباز کرده و موج جدیدی از اعتراضات مردمی در شبکه های اجتماعی روانه این فیلم شده است.طوری که بسیاری از اظهار نظرها از انتقادات برنده گذشته است و به تهدید رسیده است.

بازتاب اکران رستاخیز در شبکه‌های اجتماعی +تصاویر

از جمله انتقاداتی که این روزها به این فیلم وارد می شود، بحث تحریف نماد و رنگ لشکر امام حسین(ع) آن هم با رنگ آبی، نشان دادن 5تن از اهل بیت امام حسین(ع)، تحریف در سن حضرت قاسم(ع) و نشان دادن آن در سن نزدیک به سی سالگی،به تصویر کشیدن عشق زمینی پسر حر به یکی از اعضاء کاروان امام حسین(ع) و مهمتر از همه عدم برداشت مخاطب از پیام واقعی عاشورا با دیدن این فیلم، تنها بخشی از انتقادات این روزهای مردم نسبت به این فیلم است.این در حالی است که دو سال قبل انتقاد بزرگ و برجسته ای که به این فیلم وارد بود که پای مراجع عظام را به صورت جدی به عرصه انتقاد از این فیلم باز کرد بحث به تصویر کشیدن تصویر حضرت عباس(ع) بود که ظاهرا قبل از صدور مجوز برای این فیلم این صحنه حذف شده است.[2]

با همه این اوصاف باید ملاحظه کرد که چه بخش هایی از این فیلم اصلاح شده است و تا چه اندازه ای انتقادهای منتقدان را مورد توجه قرار گرفته است.این در حالی است که بسیاری از منتقدان مدعی هستند که هرگز نمی توان ساختار فیلم را که برای آن هزینه زیاد مادی و معنوی پرداخت شده است نمی تواند تغییر کند و به همین دلیل صدور مجوز و اکران آن غیر قابل توجیه است.

بازتاب اکران رستاخیز در شبکه‌های اجتماعی +تصاویر

در هر صورت نکته قابل تامل این است که حواشی حول محور این فیلم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از حالت عادی اعتراضی خارج شده و به حالت التهاب و تهدید رسیده است.کاربران شبکه های اجتماعی با تشکیل کمپین اعتراض و تهدید عزم خود را جزم کرده اند که به هر صورتی که شده جلوی اکران این فیلم را بگیرند.همانطور که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی عزم خود را بعد از صدور مجوز برای اکران این فیلم جزم کرده اند.

روز چهارشنبه هفته جاری، در هر صورت فیلمی که با گذشت 4سال از پایان فیلم برداری اش موفق به اخذ مجوز اکران شد به روی پرده نمایش سینماها خواهد رفت و تا آن زمان منتقدان و موافقان این فیلم تاریخی باید منتظر بمانند تا ببینند که اصلاحات واقعی در این فیم صورت گرفته است و یا اینکه تنها به دلیل آرام شدن فضای انتقاد نسبت به این فیلم صدور مجوز و اکران این فیلم به تاخیر افتاد.

به نظر می آید منطقی است که مسئولین و متولیان صادر کننده مجوز پخش و اکران این فیلم پر حرف و حدیث، همانطور که نسبت به اکران این فیلم با وجود همه انتقادات اصرار دارند، کمی به نظرات اقشار مردم که در شبکه های مجازی رنگ و بوی تهدید گرفته است توجه کنند تا خدایی نکرده کام مردم و مسئولین در ایام عید سعید فطر که ایام شادی است به تلخی، ختم نشود.

در پایان شما مخاطبان سایت فرهنگ نیوز می توانید نظر خود را درباره حواشی ایجاد شده درباره محتوای فیلم رستاخیز و همچنین صدور مجوز و اکران آن در سینماهای کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش نظرات همین مطلب بفرمایید.

بازتاب اکران رستاخیز در شبکه‌های اجتماعی +تصاویربازتاب اکران رستاخیز در شبکه‌های اجتماعی +تصاویر

پی نوشت:

[1] - اعتراض حجت‌الاسلام ثمری به «رستاخیز»

[2] - بازیگر نقش حضرت عباس(س) در فیلم رستاخیز کیست؟

[3] - هشدارهای مراجع تقلید و نمایندگان مجلس

[4] - اعتراض شدید سید مجید بنی‌فاطمه به فیلم رستاخیز احمدرضا درویش

[5] -  تجمع اعتراض‌آمیز به فیلم «رستاخیز»  در مسجد ارک/«رستاخیز» شکست هنری درویش است+فیلم

[6] -   آیت‌الله علم‌الهدی:18مورد اشکال از فیلم رستاخیز گرفتم

منبع: فرهنگ نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    خب پخشش نکنن آقا من نمی دونم چرا هر بی سوادی از راه میرسه میاد در مورد اسلام و عقاید ما فیلم میسازه و هر چی تخیل میکنه وصل میکنه به دین بابا کی گفته شما حق داری شخصیتا و داستانای غیر واقعی وارد ماجرای کربلا بکنی ؟ اون از ولایت عشق که چن تا شخصیت دروغی ( اون دوتا زنه ) رو وارد فیلم کرد اینم از اینا
  • بسطام دوست ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    امیدوارم هدف از کمپین ها حقانیت و صداقت و خیرخواهی باشد نه تخریب فک نمیکنم بزرگانی چون قمر بنی هاشم و حتی خود اهل بیت علیهم السلام روز محشر از بازیگرانی که نقش اونارو برای رساندن پیغامشون به مردم ایفا کردن در محضر خدا گله کنن این خودخواهی ها و خودپسندی ها و غرورهای نابجا از اخلاق امویان است نه ذوات مقدسه اهل بیت علیهم السلام لبیک یا حسین
  • ruhollah ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    من پیشنهاد می دم فیلم را مراجع عظام شخصا ببینند و پس از آن نظر به اصلاحیه های فیلم بر اساس روایات و منابع اسلامی داده و سرانجام فیلم مورد نظر پس از تاییدیه از مراجع منتشر گردد.
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    چرا مداحان باید برای فیلم ها ،سیاست کشور باید تصمیم یگیرند؟
  • میثم ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    اگر قرار مسئولین بی توجه باشند نسبت به بی حرمتی به اهل بیت ما مجبوریم خودمان وارد صحنه شویم و مطمئن باشید عواقب آن به مراتب سنگین تر خواهد بود
  • عباس ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    من زنده ام با اعتقاداتم در مقابل استکبار ایستادگی میکنم با اعتقاداتم دشمن تمام توان خود را بکار برد که ما را از پا بیندازد نتوانست به دلیل داشتن الگوهای رفتاری و اعتقادات راسخ به برکت همان الگوهای رفتاری که مشخصه بارز آن حضرت سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان در کربلا بوده اند و حالا....... کربلا را نشانه گرفته اند و در صدد تحریف الگوهای ما هستند و از بین بردن اعتقاداتی که بخشی از آن نشات گرفته از محرم و صفری است که حضرت امام فرمودند اسلام به برکت آنها زنده است عجیب تر آن است در سالهایی متمادی هر فتنه و نیرنگی در کار بوده یک پای ثابت آن رژیم خبیث انگلیس بوده است با محوریت لندن!!!!!!!!! شهید آوینی: کربلا را تو مپندار که شهري است در ميان شهرها و نامي است در ميان نامها،کربلا حرم حق است و هيچ کس را جز ياران امام حسين (ع) راهي بسوي حقيقت نيست،کربلا
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آقا کسی مجبورتون نکرده که نگاه نکنید
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    انقدر سهل انگاری و مماشات کردیم! که حالا در جنگ فرهنگی دشمن وارد خاک ریز ما شده و باید تن به تن بجنگیم!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    البته استفاده از عوامل خارجی برای ساخت یک فیلم فی نفسه بد نیست اگر به جهت بالا بردن کیفیت باشد!اما به نظر میرسد اقای درویش کل واقعه عاشورا را تحریف کرده که این ربطی به عوامل ندارد!!و نکته تاسف برانگیز دیگر اینکه تجربه ثابت کرده هرچه دوستان ودلسوزان پیرامون فیلمی بیشتر جنجال کنند ان فیلم بیشتر دیده میشود!!!!باید قبل از ساخت و هزینه ممیزی و نظارت بیشتری باشد!!ایا اقای درویش فیملنامه و داستان خود را در کجا تایید کرده است!؟؟
  • حسین ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آهل بیت امام حسین (ع)؟ جدیدا همچین مفهومی ایجاد شده؟ ما یه سری معصوم داریم (14 تا اگه یادتون باشه) و یه سری پیامبر و حواریون قبل از ایشون نشون دادن چهره این اشخاص بزرگ ممنوع هست امام حضرت ابالفضل که نه پیامبر هستند نه امام و در دین هم هیچ ممنوعیتی درش نیست نکته بعدی عشق بود همه پیامبران و امامان همسران خودشون رو دوست داشتن و عاشقشون بودن ابن بخشی از جسم مادی هر انسانی هست مثل خوردن و نوشیدن این که یکی از لشکریان امام حسین عاشق یه خانمی شده که چیز بدی نیست نه ننگ هست نه عیب اصولا عامل جداکننده انسان و حیوان همین عشق هست در ضمن یه سکانسی به گمونم از همین فیلم بود در مورد شهادت حضرت عباس (اگه اشتباه نکنم از همین فیلم بوده) خیلی تاثیر گذار بود و نکته آخر اینه که غرب با تحریف عمدی داستان پیامبران و حواریونشون دارن افکار دنیا رو به سمت خودشون می کشن مثل داستان فیلم های نوح و ... اگه ما نتونیم از داستان فداکاری و شهادت امامان مظلوم و پیامبرهای اسلام (همه پیامبر ها) فیلم بسازیم و نتونیم حداقل مثل فیلم یوسف پیامبر داستان پردازی کنیم (درسته کمی به دلایل سیاسی به نفع گروهی تغییر کرده بود) و فیلم بسازیم مطمئنا شکست فرهنگی سختی از غرب می خوریم اونجایی که کم کم مردم با نبود فیلم های دینی به سمت فیلم های شبه دینی دروغین غربی میرن و در دام تحریف اونا گرفتار میشن یه فیلم سطح پایین (با بودجه زیاد) مثل مختار و یوسف پیامبر چفدر تاثیر مثبت داشت حالا اینو به فیلم های با کیفیت و داستان پردازی و واقعیت گرایی بالا تر ببرید ببینید چی میشه در ضمن با این اقدامات هدف دار برخی و حمایت اشتباه گروهی انسان خوب از این اعمال فشار به کارگردان ها در ساخت اینگونه فیلم ها کم کم رغبت آنها به تولید فیلم های مذهبی کم میشه تا جایی که فقط بودجه دولتی اون اگه دولت پولی داشته باشه فقط برای این فیلم ها اونم با کارگردان و نویسندگان بسیار ضعیف با داستان های بسیار ضعیف تر و نخ نماشده (مثل تله فیلم های ایام قدر هر سال) فقط به بیننده ارئه میشه و هرسال مردم دور تر میشن از فرهنگ هنری دینی و مطمئننا این فیلم در مراحل شروع به کار و حین کار و ... مشاوران مذهبی تاریخی اسلامی قوی داشته تا یهو در روز اکران نخوان جلوشو بگیرن پس لطفا بدون توجه به موج های هدف دار تولید شده در داخل کشور از کارگردانان مذهبی و ارزشی حمایت کنید تا در آینده هم شاهد فعالیتشون باشیم
  • نواب ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    چرا نمیذارین مردم خودشون تصمیم بگیرن؟؟؟ از تعداد لایک هایی که کامنت های بالا خوردن معلومه چقدر این مباحث بین مردم طرفدار داره
  • حسن ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    باید به نظر مراجع احترام گذاشت و در اکران این فیلم تجدید نظر شود
  • من ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    بنده با نظر حسين موافقم همانطور كه در بالا نوشته شده است بيش از هفت سال تحقيق شده در مورد اين فيلم
  • محمد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    ❗فاعتبروا یا اولی الالباب عبرت بگیرید ای صاحبان خرد! ⚠❗اتاق فکر جنگ روانی جبهه ضدانقلاب با استفاده ازشیوه " عملیات پوشش" درصدد اثر گذاری جهت تحت پوشش قراردادن و انحراف اذهان عمومی از ابعاد توافق خفت بار هسته ای میباشد. ماجرای فیلم روز رستاخیز که به ناگاه در صدر اخبار داخلی(خصوصا جبهه انقلابی) قرار گرفته گویای این واقعیت است که جهت تمرکز زدایی و کم کردن حساسیت عمومی از ابعاد توافق احتمالی به دنبال خبری دیگر جهت تحت پوشش قراردادن خبر توافق میباشند تا به دور از فشار افکار عمومی از حقایق تکان دهنده بتوانند مسیر خود را به راحتی طی کنند. ( همانند انتشار ناگهانی خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی که در اوج بالا گرفتن انتقادات از عملکرد اشتباه هسته ای صورت گرفت با اینکه بین زمان حادثه مذکور تا انتشار خبر دوهفته فاصله بوده است! ) چرا باید فیلم پر حاشیه و حساسیت برانگیز و توقیف شده روز رستاخیز که عقلا و منطقا مناسبترین زمان اکران آن در ایام محرم میباشد به یکباره وارد گود شود و تمام توجه اذهان را تحت پوشش و تاثیر خود قرار دهد!! ♦️قطعا همگی ما متفق القول خواهان برخورد جدی با این فیلم موهن هستیم ولی بحث برروی شیوه و روش برخورد و اعتراض است. به نظر شما آیا ادامه روش اعتراض عمومی و به کف خیابان کشاندن اعتراضات و عدم تمرکز بر روی موضوع مهم هسته ای به نفع چه کسی و چه جریانی میباشد؟!!
  • محسن ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آقایون نگران چی هستند؟ چرا فکر می کنند با این کار در حال خدمت به اسلام هستند؟ چرا فکر می کنند می توانند به جای مردم تصمیم بگیرند؟ این افراد برای شناسایی امام حسین به غرب چه کردند؟ چرا به سینماگران جرات حرکت در این مسیر مطهر رو نمی دهیم؟ جلوی اکران این فیلم نباید گرفته بشه...
  • پسر ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    قابل توجه کسانی که از کوته بینی بحث14معصوم و پیامبران پیش میکشن نشان دان چهره کسی که از امام زاده شده و پاک است اشکال داره مگه کسی که نقش حضرت بازی میکنه خودش پاک است تا مردم وقتی اسم حضرت میاد تصویر طرف بیاد به ذهنشون کلا سینمای ایران همیشه لنگ میزنه و مزخرف
  • ساسانی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    اینها قصد تابوشکنی دارند تا راه را برای اهانتها و تحریفهای بعدی باز کنند. این اکران با هدف سدشکنی و راه باز کردن برای شیاطین داخلی و بهاییان است.
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    اینطور که از شنیده ها پیداست توی این فیلم اصلا اثری از حضرت رقیه (س) نیست حضرت علی اصغر در این فیلم 5-6 ساله است در حالی که همه میدونیم ایشون یک طفل 6 ماهه بودن خبری از حرمله لعنت الله علیه نیست و نواقص عجیب و غریب دیگه که آدم رو به فکر وا میداره که آیا سازندگان این فیلم بدون مطالعه فیلم رو ساختن و یا خدای نکرده قصد و غرزی دارند
  • احمد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    کوتاهی از خود ماست دارن به دست خودمون ارزشا را نابود میکنند
  • محمدرضا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    فیلم رستاخیز را تحریم میکنیم چرا اصلا تو کشور کسی به نظر مراجع عظام تقلید و علما توجه نمیکنه اونم در همچین داستانی که سراسر دینیه این آقایون که به قول خودشون هفت سال تحقیق کردن منابع تحقیقشون رو اعلام کنن ببینیم از کجا تحقیق کردن این فیلم موهن نباید اکران بشه
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    وقتی یک خواننده جاز نقش قمر بنی هاشم را بازی میکند معلومه که در انتخابشون برای بازیگر و بقیه موارد خدا را در نظر نگرفتند
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    كي اونا تصميم گرفتن ، هر كي در مورد هرچيزي حرف ميزنه ، بعد چرا اونا حرف نزنن؟؟؟ در مورد اين مطلب هم كه تخصصشونه حرف نزنن؟؟؟؟
  • ریاستی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آقای درویش محتوا را فدای تکنیک وگیشه میکند. دویل نیز همین جور بود، نه جنگی، نه عشقی نه حادثه ای، دزدی گاوصندوق وسط معرکه حماسه محاصره خرمشهر، ایکاش واقعیت داشت
  • امیرحسین ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    چون حداقل این فیلم کاملا مربوط به حیطه کاری آنهاست
  • سید ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    دوستان خوبم خواهش میکنم نگذارید با اکران این فیلم دین اسلام زیر سوال برود چرا اینجورفکرمیکنیدباساخت این فیلم به انتشاردین اسلام کمک میکنید چرا به نظر علمابی اعتنایی میکنید
  • فاطمه ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    امام حسین ع و واقعه عاشورای خط قرمز همه ما مسلمانان وما هیچگونه وحتی کوچکترین بی احترامی بی جواب نمیزاریم
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    مردم با تبلیغ امام حسین مشکل ندارند... مردم با تحریف مشکل دارند. میخوان تبلیغ کنن، بسم الله برن عین ماجرایی رو که تو مقاتل نوشته اند رو به تصویر بکشن، دمشونم گرم، اجرشونم با امام حسین. ولی این فیلم پر تحریفه، نه آقا جان اگه مشاور مذهبی داشتن که اینقدر تحریف ایجاد نمیشد... شما تاحالا سر روضه امام حسین رفتی؟ مقتل خوندی؟
  • یا حسین ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    «مردم مخالف تحریف اند... همین...» آهای طرفداران رستاخیز... ...همین جمله هم نمیفهمید؟
  • مهیار ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    ‎‫باسلام و خسته نباشید....در روایت آمده است که مهدی صاحب الزمان در هنگام ظهور خودش را فرزند حسین معرفی میکند....فیلم سخیف رستاخیز با هدف تخریب فرهنگ عاشورایی،خواسته یا ناخواسته،قلب تمدن شیعه را هدف گرفته است.خواهشمند است از اکران آن جلوگیری شود.‬‎
  • سردار ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    مسِولین خواااااب مردم هم به فکر مذاکرات................ مولای متقیان : لحظه ای از دشمنتان غافل نشوید. واقعا بهتر از این می شود عاشورا را تحریف کرد...... (فیلم حرمله نداره) مشرق خواهشا تایید کن...این پیام ششمم بود
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    شما بیا وسط کیف زن ایرانی میزنی وای میسی نگاه میکنی با غیرت بعد فرنگ کشورت با یک فیلم خراب شد جهالت عربی بود شد ایرانی بعد میگن چرا سینما ایران درجا میزنه
  • علي ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    ببخشيد كدوم مداح براي كشور تصميم گرفته؟ شما آزادي بيان ميدوني يعني چي؟
  • یک دانشگاهی ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    لعنت بر این فیلم و لعنت بر دستان پلید شیطان
  • عسل ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    این فیلم نباس اکران بشه آقااول اصلاحش کنیدبعدش اکرانش کنیداینجوری هیچکس نمبتونه مخالفت کنه پ حتما"اصلاحش کنید
  • رستاخیز ممنون ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مخالفم اقا خجالت بکش اقای درویش
  • امیر رضا سلجوقی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فیلم پخش کن ببینیم موضوعش چیه
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اقای درویش اعلام کنند از کدوم مشاورا استفاده کردن در ساخت فیلمشون چون ما مشاور وهابی زده زیاد داریم متاسانه.اما بعد شنیدم شهید اوینی گفته سینما درست شدنی نیست خدا رحمتش کنه راست گفته اکسرا مزدورن ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ مزد میگیرن هر فیلمی میسازن هر نقشی بازی میکنن هر برنامه ای اجرا میکنن و... اصلا کار از ریشه خرابه صلوات.اللهم عج لولیک الفرج.صلوات
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    برو کنار بذار باد بیاد
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    آقای درویش بهتر بود با کارشناسان مذهبی مشورت میکرد نه روحانیون سطح پائین
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    نمیشه هر کسی از راه برسه و بخواد برای دین ما فیلم بسازه اونهم از نوع تحریف شده اش
  • ثابتی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    نقد علمی این فیلم قبلا منتشر شده توصیه می کنم بخونید
  • مریم ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    متاسفم ...شنیدم جنگ تن به تن رو به سبک گلادیاتورها نمایش داده... یا اباالفضل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس