کد خبر 438215
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷

رییس جمهوری «حل معضلات اجتماعی» را یکی از اهداف مهم رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: تلاش دولت این است که ریشه های فقر در کشور از بین برود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوشنبه شب در آیین ضیافت افطار با حضور مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: دلیل اینکه می گوییم تورم باید مهار شود و ان شاءالله در آینده با کمک مردم به تورم یک رقمی برسیم؛ برای قدرتمندی زندگی مردم است.

وی با یادآوری اینکه تورم، زندگی مردم را فلج می کند، گفت: تورم به معنای فقر و از جیب مردم برداشتن است.

رییس جمهوری ادامه داد: اینکه می گوییم رکود باید از بین برود و رونق اقتصادی ایجاد شود برای این است که فضای کسب و کار، تلاش و فعالیت اقتصادی آماده شود و کسی بیکار نماند.

وی افزود: «بزرگترین گرفتاری شاید بدتر از فقر، بیکاری است.»

رییس جمهوری گفت: اینکه می گوئیم باید بتوانیم به اقشار کم درآمد یارانه کالایی دهیم و امنیت غذایی آنها را تامین کنیم برای این است که مردم احساس سختی و مشکلات نکنند.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت در شرایط بهتر پرداخت یارانه کالایی را توسعه خواهد داد.

وی افزود: هدف از تلاش های انجام شده برای کمتر شدن مشکلات مردم در زمینه سلامت بویژه هزینه های درمانی این است که جامعه بتواند فضای سلامت بهتری داشته باشد و فشار به آن کمتر شود.

رییس جمهوری گفت: اگر بتوانیم در این زمینه راه و مسیر را ادامه دهیم، می توانیم به هدف بلندی برسیم که نیازمند را تبدیل به توانمند کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید همه فرزندان این جامعه و کسانی که نیاز به کمک دارند را فرزندان خود بدانیم.

روحانی ادامه داد: حتی در روایات دینی ما آمده است که اگر گرسنه ای را یافتید، به او کمک کنید و نپرسید که دین و آئین او چیست.

رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران، مسلمانان و پیروان اهل بیت همه یک خانواده هستیم، افزود: ما از نیازمندان سئوالی درباره دین، آئین، حزب و جناح آنها نمی پرسیم زیرا وظیفه انسانی ما کمک به آنهاست.

روحانی در ادامه ماه رمضان را ماه دوستی، رحمت و یاری دیگران توصیف کرد و گفت: این ماه ویژه کمک به کسانی است که از لحاظ مالی یا اجتماعی نیازمندند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معیار یک جامعه انسانی و اخلاقی در این است که آیا مردم و مسوولان به فکر کمک به دیگران هستند یا نه.

وی گفت: جامعه ای که در آن فاصله بین غنی و فقیر زیاد باشد، یک بخش از آن ناامیدی، بخشی دیگر غم و سمت دیگر آن شادی باشد در آن جامعه عدالت نیست؛ جامعه ای عادل است که همه چیز و همه فرصت ها در آن به عدالت تقسیم شده باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی مردم نیکوکار زیاد است و هرجا احساس وظیفه کنند با افتخار وارد عمل می شوند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت در همه بخشها به کمک مردم نیاز دارد، خاطرنشان کرد: همچنین دولت برای خدمت به نیازمندان به کمک مردم نیاز دارد؛ در واقع این کار بزرگ را باید مردم انجام دهند و ما زمینه آن را فراهم می کنیم.

وی افزود: گام نخست آن است که مسئولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی مورد اعتماد مردم باشند که هستند؛ کمیته امداد از ابتدا در حال خدمت و تلاش در کشور است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس