یک روزنامه اردنی ادعا کرد نهادهای امنیتی این کشور اخیرا یکی از اعضای عراقی سپاه قدس ایران که تابعیت نروژی نیز دارد را بازداشت کرده‌اند که در تلاش برای اجرای عملیات تروریستی در اردن بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/4/15 به شرح زیر است:

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتایران:

تمرکز بر روی ۲ لیست از سایت‌های ایران

پایگاه خبری بلومبرگ- منابع دیپلماتیک در وین می‌گویند؛ طرفین بر روی 2 لیست از سایت‌ها که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیاز به اطلاعاتی درباره آنها دارند تمرکز کرده‌اند. یک لیست روی گامهای مورد نیاز برای شفاف سازی درباره فعالیتهای گذشته ایران متمرکز است و لیست دوم شامل سایتهای هسته‌ای اعلام شده و مرتبط است که نیاز است پس از شروع نظارتهای دقیق‌تر آژانس هر سه ماه مورد ارزیابی قرار گیرد. یک دیپلمات می‌گوید که ایران تلاش می‌کند از آنچه که دسترسی کامل به آژانس خوانده می‌شود دوری کند و خواستار آن شد که ایران تا ماه دسامبر همکاری خود را با آژانس بیشتر کند و میزان دسترسی به سایتهای خود را افزایش دهد.

پس از توافق با ایران توجیهی برای سپر موشکی آمریکا باقی نمی‌ماند

توئیتر- الکساندر یاکوونکو سفیر روسیه در لندن تاکید کرد که پس از توافق هسته‌ای با ایران آمریکا دیگر توجیهی برای استقرار سپر موشکی در اروپا نخواهد داشت.

تیمی از آژانس به ریاست معاون آمانو به تهران می‌آید

خبرگزاری فارس- یک‌شنبه شب هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست تریوواریورانتا معاون مدیرکل آژانس بین المللیدر امور پادمان‌ها به تهران سفر می‌کند.

کورکر در تماس با کری بر لزوم حفظ خطوط قرمز در مذاکرات ایران تاکید کرد

توئیتر- رئیس کمیته روابط خارجی سنا در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا بر لزوم رعایت شدن خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای ایران از قبیل بازرسیهای هر جا و هر مکان و پی‌ام‌دی تاکید کرد.

مهلت نهایی چهارشنبه آخر شب یا بامداد پنج‌شنبه است

خبرگزاری فارس- یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرات هسته ای اعلام کرد: 70 درصد ضمیمه فنی حل شده است.در مورد ضمیمه های دیگر برجام ٩٠ درصد کار به پیش رفته است. این منبع آگاه درباره مهلت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تصریح کرد:ضرب الاجل نهایی چهارشنبه آخر شب یا بامداد پنجشنبه است.

ادعای یک روزنامه اردنی درباره دستگیری یک تبعه عراقی مرتبط با ایران

روزنامه الرأی اردن- یک روزنامه اردنی ادعا کرد نهادهای امنیتی این کشور اخیرا طرحی از سوی ایران برای انجام عملیات تروریستی در اردن را خنثی کرده‌اند. این روزنامه وابسته به سازمانهای اطلاعاتی این کشور و تحت تاثیر محافل استخباراتی اسرائیلی ادعا کرد که نهادهای امنیتی اردن اخیرا فردی وابسته به سپاه قدس ایران را بازداشت کرده‌اند که در تلاش برای اجرای عملیات تروریستی در اردن بوده است. این روزنامه مدعی شده که یکی از اعضای عراقی سپاه قدس ایران که تابعیت نروژی نیز دارد در اردن بازداشت شده که دست کم 45 کیلوگرم مواد منفجره را در منطقه ثغره عصفور در شمال اردن پنهان کرده بوده تا بعد از مدتی در اردن عملیات تروریستی انجام دهد.

آژانس از ابزارهای جدید برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران استفاده خواهد کرد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد پس از توافق از ابزارهای جدید برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران استفاده کند. بازرسان هسته‌ای منتظر فرصتی برای استفاده از وسایل مدرن در ایران هستند. ۵۰ یا تعداد بیشتری از اعضای کارکشته واحد بازرسی آژانس در حال آماده کردن مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی جدید هستند که بسیار پیچیده‌تر از آنچه قبلا در ایران استفاده شده، می‌باشد.

عملیات تغییر کاربری فردو به روس اتم سپرده می‌شود

خبرگزاری روسی تاس- تبدیل سایت غنی‌سازی فردو به یک مرکز تحقیقات و توسعه، احتمالا توسط شرکت روس اتم صورت می‌گیرد. سایت فردو که در حال حاضر یک مرکز غنی‌سازی است، قرار است بر اساس تفاهم لوزان، به یک مرکز تحقیق و توسعه با 1000 دستگاه سانتریفیوژ تبدیل شود.

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتیمن:

سرنگونی یک پهپاد دیگر عربستان این بار در صعده

المیادین- یک پهپاد جاسوسی دیگر عربستان سعودی توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سرنگون شد. این پهپاد در منطقه البقع استان صعده یمن و در نزدیکی مناطق مرزی منهدم شد و در واقع دومین پهپادی جاسوسی عربستان است که طی 48 ساعت گذشته توسط نیروهای یمنی سرنگون شده است.

اصابت ۳۹ موشک یمنی به پادگان مجازه در ظهران عربستان

خبرگزاری فارس- ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در پاسخ به ادامه تجاوزات هوایی عربستان، یکشنبهشب مواضع نظامی عربستان در جنوب این کشور را موشک‌باران کردند. منابع امنیتی یمن خبر دادند که نیروهای یمنی با شلیک ۳۹ موشک، پادگان مجازه منطقه ظهران استان عسیر را هدف قرار دادند. هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی نظامیان عربستانی در این حمله موشکی منتشر نشده است.

عربستان مقر حزب کنگره مردمی یمن در صنعا را بمباران کرد

پایگاه خبری عربی 21- یک مقام مسئول در حزب کنگره مردمی یمنی اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی، برای نخستین بار طی 103 روز گذشته، مقر این حزب در صنعا را بمباران کردند. شاهدان عینی نیز بمباران مقر حزب کنگره مردمی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن پس از انقلاب سال 2011 مردم این کشور را تایید کردند. این حمله که در واقع پس از سفر اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن صورت گرفت، دست‌کم چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتفلسطین:

راه‌اندازی کمپین علیه تشکیلات خودگردان

وبگاه خبری الرساله- جوانان فلسطینی و فعالان رسانه‌ای در واکنش به بازداشت گسترده اعضای مقاومت به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین هشتگی (#) تحت عنوان هماهنگی، خیانت است به راه انداختند و اینگونه به هماهنگی امنیتی تشکیلات با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. واحدهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از پنجشنبه گذشته حدود 140 نفر از اعضای مقاومت را که بیشتر آنها از اعضای حماس هستند، در بخش‌های مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

مشورت‌ها برای تشکیل دولت توافق ملی با حماس متوقف شده است

رادیو صوت فلسطین- عزام الاحمد رئیس کمیته رایزنی برای تشکیل دولت توافق ملی فلسطین اعلام کرد مشورت‌ها برای تشکیل دولت توافق ملی با حماس متوقف شده است. الاحمد گفت: در حال حاضر هیچ تماس و گفت‌وگویی برای تشکیل دولت توافق ملی وجود ندارد زیرا عاقلانه نیست که سخن از ترمیم کابینه باشد و همزمان رایزنی برای تشکیل دولت توافقی هم جریان داشته باشد. وی افزود این امکان وجود دارد که پس از ترمیم کابینه، مشورت‌ها برای تشکیل دولت توافقی ادامه یابد.

رژیم صهیونیستی ۵ تن از فعالان ناوگان آزادی را به کشورهایشان بازگرداند

وبگاه خبری القدس- منابع اسرائیلی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی یکشنبه شب 5 تن از فعالان شرکت کننده در ناوگان آزادی 3 را به کشورهایشان بازگرداند.

بر اساس گزارش ، از جمله کسانی که به کشورهایشان باز گردانده شده‌اند فعال راستگرای سوئدی درور فایلر است. کشتی سوئدی ماریان که در قالب ناوگان آزادی 3 از سواحل یونان به راه افتاده بود بامداد دوشنبه ( 8 تیرماه) به شعاع 120 کیلومتری از سواحل غزه رسید اما 3 کشتی از نیروی دریای رژیم صهیونیستی ماریان را که پرچم سوئد داشت، محاصره کردند و این کشتی را به بندر اسدود بردند.

ارتش و نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی خواهان آتش‌بسی طولانی مدت با غزه هستند

کانال 10 رژیم صهیونیستی- ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل از طرح ایجاد بندر در نوار غزه در مقابل آتش‌بس طولانی مدت حمایت می‌کنند. الون بن داوید تحلیلگر امور نظامی کانال 10 به نقل از افسران ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی گفت فرصت اکنون برای رسیدن به یک توافق طولانی مدت با حماس در نوار غزه فراهم شده و آنها به مقامات سیاسی توصیه کرده‌اند این توافق را حمایت کنند. مقامات نظامی معتقدند که ایجاد یک بندر منجر به تثبیت آتش‌بس از سوی حماس خواهد شد.

مصر خواستار هماهنگی با حماس در مرز سینا شد

روزنامه العربی الجدید چاپ لندن- یک منبع رسمی وابسته به حماس وجود هرگونه تنش در روابط مصر با حماس به سبب حملات تروریستی اخیر در منطقه سیناء در شمال مصر را تکذیب کرد. وی گفت: چهارشنبه هفته گذشته که منطقه سینا شاهد حملات تروریستی شدیدی بوده این جنبش تماس‌هایی رسمی از مصر داشته که خواهان تشدید نظارت بر مرزهای غزه و سینا برای عدم فرار تروریست‌ها بوده است. حماس نیز در راستای مُصر بودن برای تامین امنیت سینا به این درخواست مصر مستقیما پاسخ داده است.

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتمصر:

وزارت کشور مصر: ۶۳ عضو اخوان المسلمین بازداشت شدند

پایگاه خبری الیوم السابع- وزارت کشور مصر اعلام کرد که 52 عضو اخوان المسلمین را در چارچوب عملیات‌های امنیتی بازداشت کرده است. وزارت کشور مصر اعلام کرد که این اقدام در راستای پیشگیری از هرگونه اقدام احتمالی اعضای این گروه برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت گرفته است.

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتیونان:

نشست گروه یورو درباره سرنوشت یونان فردا برگزار می‌شود

روزنامه فرانسوی فیگارو- ژروئن دژسلبلوم رئیس گروه یورو که نشست‌های وزرای دارایی منطقه یورو را ریاست می‌کند، دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: نشست گروه یورو درباره سرنوشت یونان صبح سه‌شنبه برگزار می‌شود.

اعلام حمایت پوتین از نتایج همه‌پرسی یونان

رویترز- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه از نتایج همه‌پرسی یونان در مورد شروط وام‌دهندگان بین‌المللی، اعلام حمایت کرد. پوتین که تلفنی با الکسیس سیپراس صحبت می‌کرد، به وی گفته است که مسکو از خواست مردم یونان برای حل مشکل اقتصادی حمایت می‌کند. هرچند در این بیانیه به احتمال کمک روسیه به یونان اشاره‌ای نشده، اما بسیاری از تحلیلگران می‌گویند ناکامی اروپا در حل مشکل آتن، می‌تواند موجب شود تا دولت سیپراس به سمت مسکو متمایل شود. وی در 6 ماه گذشته دو بار به روسیه سفر کرده است.

60 درصد یونانی‌ها به شرایط وام‌دهندگان اروپایی نه گفتند

خبرگزاری فارس- نتایج اولیه همه‌پرسی از مردم یونان و نظرسنجی در خصوص قبول یا عدم قبول شرایط کشورهای اروپایی برای ادامه کمک‌های مالی به آتن منتشر شد. شمارش بیش از نیمی از آرای مأخوذه نشان داده که بیش از 61 درصد از مردم به شرایط وام‌دهندگان اروپایی نه گفته‌اند. همه‌پرسی درباره موافقت یا مخالفت با شروط تروئیکا یعنی صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا برای ادامه برنامه‌های ریاضتی و دریافت کمک بود.

وزیر دارایی یونان استعفا کرد

خبرگزاری فارس- یونانی‌ها روز یکشنبه همانطور که الکسیس سیپراس نخست‌وزیر چپگرای آن‌ها خواسته بود، قاطعانه شروط وام‌دهندگان بین‌المللی را رد کردند تا آتن یک گام دیگر به خروج از حوزو یورو نزدیک شود. شمارش بیش از 95درصد آرا، نشان می‌دهد که بیشتر از 61درصد از رأی‌دهندگان به پذیرش شروط وام‌دهندگانی که می‌گویند دولت یونان باید اصلاحات اقتصادی گسترده‌ای را انجام داده و ریاضت اقتصادی در پیش گیرد، رأی منفی داده‌اند. یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در پی رای منفی مردم به همه‌پرسی روز گذشته درباره پذیرش شرایط تروئیکا، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همان دقایق آغازین اعلام نتایج اولیه انتخابات، رأی منفی یونانی‌ها به وام‌دهندگان ارزش یورو را به شدت تحت تأثیر قرار داد تا اروپا ملموس‌تر از قبل تبعات احتمالی خروج آتن‌نشین‌ها از حوزه پولی مشترک را درک کنند. ارزش برابری یورو در بازارهای الکترونیکی، 1.6 درصد سقوط کرد و به رقم 1.0963 دلار رسید. همچنین مرکل و اولاند‌ خواستار برگزاری نشست اضطراری مقامات ارشد حوزه یورو شده‌اند.

ماجرای تروریست عراقی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتانگلیس:

پارلمان انگلیس مجوز حملات هوایی علیه داعش در هر زمان و هرمکان را صادر کرد

ساندی تایمز- نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه حملات هوایی علیه مواضع داعش را در تمامی نواحی تحت تسلط این گروهک تروریستی دارند. نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه دارند در نواحی تحت تسلط داعش، با انجام حملات هوایی رهبران ترویست‌های داعش را که تهدیدی علیه انگلیس هستند، کشته یا اسیر کنند. هم‌چنین نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه اقدام به بمباران هوایی در این نواحی را دریافت کردند. این حرکت بعد از درخواست دیوید کامرون از پارلمان این کشور برای اجازه به نیروهای انگلیسی در همکاری با آمریکا و حمله به داعش در خاک سوریه انجام می‌گیرد.

فعالان ضد جنگ انگلیسی، کارخانه اسرائیلی سازنده موتورهای پهپاد را بستند

بیرمنگهام میل- در سالگرد جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، فعالان ضدجنگ انگلیسی روز دوشنبه صبح اعلام کردند با حضور مقابل کارخانه اسرائیلی البیت در نزدیکی بیرمنگهام، فعالیت این کارخانه اسرائیلی را متوقف کردند. کارخانه البیت به عنوان بزرگترین کارخانه اسلحه سازی و ساخت موتورهای یو.وی.ای برای پهپاد در روستای شن‌استون واقع است. این کارخانه متعلق به رژیم اشغالگر قدس است و کالاهای ساخته شده در آن به اسرائیل و دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود.

ماجرای تروریست عراقی-نروژی عضو سپاه که در اردن دستگیر شد/ با همه‌پرسی یونان اوضاع اروپا رو به وخامت گذاشتاوکراین:

تجمع تانک‌های تی۷۲ و نظامیان روسی در نزدیکی خط مقدم با نیروهای اوکراین

روزنامه ساندی اکسپرس- یک رسانه انگلیسی مدعی شده است که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور به تجمع انبوه تانک‌های روسیه در مرز با اوکراین داده است. تصاویر گرفته شده از یک پهپاد نشان می‌دهد که نیروهای روسی با هجم انبوه تانک‌ها در 15 مایلی داخل اوکراین هستند و تنها 10 مایل از خط مقدم نبرد بین نیروهای دولتی و روس‌گراها فاصله دارند. در تصاویر گرفته شده توسط پهپادها تعداد قابل توجهی تانک تی72، تجهیزات ساخت و ساز و چادر در منطقه‌ای جنگلی پاکسازی شده مشاهده می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    تازه مسلمان نروژی بیا جواب بده این همشهری هات چه کردند
  • موسس بلک واتر مدیر عامل جدید شرکت های چینی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    لطفا در مورد خبری که در پس زمینه (کنار نویس بجای زیر نویس) تصاویر پخش شده از سیما (احتمالا از کانال بلومبرگ) در بخش های خبری دیشب مبنی بر اینکه موسس شرکت بلک واتر برای مدیر عاملی شرکت های چینی عازم چین شده است را کار کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس