تیم ملی والیبال ایران در دومین میزبانی خود از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال 2015 در سه ست متوالی مقابل آمریکا مدافع عنوان قهرمانی پیروز شد.

قدرت‌نمایی مجدد ایران مقابل آمریکا/ شاگردان کواچ گل کاشتند +جدول
به گزارش مشرق، ملی پوشان والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته ششم لیگ جهانی برای چهارمین بار به مصاف آمریکا رفتند و با ارائه یک بازی زیبا و حساب شده موفق شدند با نتیجه قاطع 3-0 به برتری دست یابند. (فیلم خلاصه دیدار ایران و آمریکا را در اینجا بینید)

شاگردان کواچ در این دیدار در سه ست پیاپی و با نتایج 25-20، 25-21 و 25-19 همانند دیدار نخست خود در تهران مقابل مدافع عنوان قهرمانی به برتری رسیدند. پیش از این و در قالب لیگ جهانی 2015 تیم ملی ایران دو شکست 3 بر یک را در خانه حریف پذیرفته بود.

دو تیم در حالی برای چهارمین بار در برابر هم صف آرایی کردند که تیم ملی والیبال ایران پیراهن سورمه‌ای و آمریکا با پیراهن قرمز به میدان رفت.

از حدود دو ساعت قبل از شروع مسابقه گوش تا گوش سالن پر شد. با توجه به ظرفیت مشخص و بلیط فروشی محدود مشخص نبود چطور جمعیتی بیش از ظرفیت به استادیوم راه یافت. سیل جمعیت به حدی بود که جا برای سوزن انداختن وجود نداشت. اما لحظاتی قبل از شروع مسابقه تعدادی از تماشاگرانی که بیرون ورزشگاه مانده بودند، با فشار وارد سالن شدند و به جایگاه خبرنگاران رفتند و از این جهت کار اطلاع‌رسانی برای اهالی رسانه با مشکل روبه‌رو شد.


قدرت‌نمایی مجدد ایران مقابل آمریکا/ انتقام سخت شاگردان کواچ از مدافع عنوان قهرمانی +جدول
دو تیم از حدود 40 دقیقه قبل از آغاز مسابقه به میدان آمدند. تماشاگران ایران با تشویق های بی امان خود تک تک بازیکنان تیم ایران را به نام تشویق کردند. بعد از گرم کردن و ارسال سرویس و اسپک بازی آغاز شد.

تیم ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد. گزارش بازی را به نقل از ایسنا بخوانید:

ست نخست: 25-20 ایران

دو تیم در آغاز ست اول بازی نمایش پر اشتباهی در سرویس داشتند. اما در حمله تیم ایران به مراتب بهتر بود. اسپک های قدرتی میرزاجانپور از منطقه 2 و حملات کوبنده محمودی از پشت خط از همان ابتدا تیم ایران را جلو انداخت. امریکا برخلاف بازی قبل نمایش موثری در توپ گیری نداشت. در مقابل محمد موسوی و عادل غلامی با سرعت خود بارها دریافت کننده های حریف را به زانو در آوردند. در برابر دفاع روی تور محمد موسوی، بازیکنان آمریکا حرفی برای گفتن نداشتند. وقت استراحت فنی دوم با اختلاف 6 امتیاز به سود ایران تمام شد. با هیاهوی تماشاگران در سالن به نظر نمی رسید آمریکایی ها بتوانند به بازی برگردند. حتی اندرسون هم نمی توانست جلوی برتری مطلق تیم ایران را بگیرد. اختلاف امتیاز به عدد 8 رسید. بازیکنان اما انقدر حرفه ای بودند تسلیم نشوند. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران در دریافت و یک امتیاز مشکوک داور اختلاف امتیازها را کاهش داد. کواچ وقت استراحت گرفت. او قائمی را به جای میرزاجانپور به میدان فرستاد تا تیم ایران در دریافت تقویت شود. امریکا تیمی نبود که ست نخست بازی را پیروز شود. آن ها با امتیاز 25 بر20 دست اول بازی را به تیم ایران واگذار کردند.

قدرت‌نمایی مجدد ایران مقابل آمریکا/ انتقام سخت شاگردان کواچ از مدافع عنوان قهرمانی +جدول
ست دوم: 25-21 ایران

در آغاز ست دوم آمریکایی ها با ارائه یک بازی منطقی پا به پای ایران پیش رفتند. نمایش تماشایی آرون راسل و اسپک‌های قدرتی او و عدم تمرکز در ارسال سرویس از بازیکنان ایران چند امتیاز ابتدایی بازی را به سود امریکا تمام کرد. اما همین کافی بود تا بازیکنان ایران به خود بیایند. شهرام محمودی از پشت خط با پروازهای خیره کننده اش از ارتفاع کم آبشار می زد و حکم سرعتی سوم تیم ایران را داشت. کواچ باز هم از قائمی استفاده کرد تا ایران در دریافت و توپ های برگشتی موثرباشد. تدابیر کادر فنی تیم ایران جواب داد. ملی پوشان ایران با حمایت و تشویق بی‌امان تماشاگران حاضر در سالن سرانجام از حریف جلو افتادند و اختلاف امتیازهای خود را زیاد کردند. وقتی بازیکنان آمریکا پشت خط سرویس می رفتند فریادهای کر کننده تماشاگران ایران مانع از انجام نمایش مطلوب آنان می‌شد. دیوید لی کاپیتان تیم آمریکا تلاش زیادی می کرد تا روحیه تیمش را حفظ کند. ایران با اختلاف 4 امتیاز پیشتاز بود. کریستن‌سون هر چه تلاش می کرد نمی‌توانست دفاع روی تور ایران را فریب دهد. سرمربی آمریکا سعی داشت با تعویض‌های پیاپی برنامه تیم ایران را بریزد اما موفق نبود. موسوی بدون تردید یکی از بهترین ستاره‌های ایران بود که غیرتی بازی کرد. ایران ست دوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 21 برد.

قدرت‌نمایی مجدد ایران مقابل آمریکا/ انتقام سخت شاگردان کواچ از مدافع عنوان قهرمانی +جدول

ست سوم 25-19 به سود ایران

دو تیم در ست سوم انتحاری بازی می کردند. آمریکا دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و تنها برای اعتبار و نام والیبال کشورش می جنگید تا حداقل یک ست از ایران بگیرد. ملی پوشان ایران هم که بعد از پیروزی در دو ست قبل حسابی شارژ شده بودند، با روحیه ای دو چندان به میدان رفتند. بازی خوب مجتبی میرزاجانپور هواداران حاضر در سالن را به وجد می آورد. سعید معروف مثل همیشه هوشمندترین بازیکن میدان بود که بارها با پاس های سرعتی خود دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت. مهدی مرندی در این مسابقه هم نمره قبولی در توپ گیری داشت. شهرام محمودی با استفاده از دست دفاع روی تور حریف امتیاز می گرفت. ایران در میانه ست سوم 3 امتیاز جلو افتاد. بازیکنان آمریکا کاملا روحیه خود را باخته بودند و در آرایش تیمی هماهنگی لازم را نداشتند. صدها پرچم سه رنگ ایران در سالن و روی دست تماشاگران برافراشته شده بود. ایران در آستانه خلق یک پیروزی غرور آفرین و بزرگ بود. جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا دیگر فقط نظاره گر مسابقه بود. سد دفاع موسوی به هیچ ترفندی نمی شکست. تیم ملی والیبال ایران موفق شد با یک بازی مقتدرانه ست سوم بازی را هم با امتیاز 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

قدرت‌نمایی مجدد ایران مقابل آمریکا/ انتقام سخت شاگردان کواچ از مدافع عنوان قهرمانی +جدول

در پایان این مسابقه شهرام محمودی با کسب 16 به عنوان امتیازآوترین بازیکن میدان شناخته شد. آرون راسل از آمریکا نیز با 9 امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان حریف شناخته شدند.

شاگردان کواچ با این پیروزی جمع امتیازهای خود را به عدد 13 رساندند و آمریکایی‌ها 17 امتیازی باقی ماندند. تیم ملی ایران در 2 بازی بعدی خود پنجم و هفتم تیر در تهران به مصاف تیم ملی لهستان می‌رود.

جدول رده بندی گروه B
ردیف نام تیم امتیازات بازی ها برده باخته 3-0 3-1 3-2 0-3 1-3 2-3 ست برده ست باخته نسبت پوین های کسب کرده پوین های از دست داده نسبت
1 آمریکا 17 8 6 2 1 4 1 2 0 0 18 12 1.50 701 649 1.08
2 لهستان 16 8 6 2 1 2 3 0 1 1 21 14 1.50 789 744 1.06
3 ایران 13 8 4 4 3 1 0 0 3 1 17 13 1.31 676 668 1.01
4 روسیه 2 8 0 8 0 0 0 3 3 2 7 24 0.29 640 745 0.86

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    یاشاسن.. میتوان جنگید و تسلیم نشد حتی در برابر ابر قدرت.. قهرمان جهان و المپیک
  • رضا از مشهد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    کاش غیرت والیبالیستها را در همه عرصه ها!! می دیدیم آمریکا شکست ناپذیر نیست
  • مسعود ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دمتون گرم بچه، این بازی جواب همون دوستانی که معتقد بودند تیم دوم روسیه رو بردیم و یا اون دسته از عزیزانی که اعتقاد داشتند آمریکا تو بازی اول خسته ی راه بوده و از این حرفا, در کل میخوام بگم این بچه ها پرچمشون بالاس ... والا بخدا
  • داوود ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    به این می گن غیرت ایرانی! بنازم غیورمردان ایران را
  • هوادار ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دم غیرتتون گــــرم . درد و بلاتون تو سر فوتبالیستای پول پرست . تبریک به مقام معظم رهبری و همه ملت ایران . . .
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    خخخخخخخ!! آمریکایی ها در ورزشگاهی که خودشان برای ما ساختند شکست خوردند!!
  • ArslAN ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    تبـــــــــــــــــــــریــــــــــــــــــــــــــــــــــــکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ایرانیان عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــزیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــژ
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    موتورم پنچر شده بود کلی هلش دادم تا به پنچر گیری رسیدم ایشاله هیج وقت پنچر نشید .
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    به خدا قسم از پیروزی تیم شما ایرانی ها شکوفان و مشعوف شدم بچه های ایران تیم آمریکا را به خاک و خون کشاندند و پوستشان را قلفتی کردند امیدوارم دولت اعتدال پیام پیروزی 31خرداد تیم والیبال را گرفته باشد ای کاش تیم والیبال نروژ هم همچون تیم شما چغر و قدرتمند بود
  • رضا ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    ایول بچه ها کارتون عالی بود خسته نباشید
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    پیروزی محیرالعقول و غرور آفرین تیم والیبال ایران را به شما ایرانی های عزیز و استکبار ستیز تبریک و شادباش میگویم آمریکایی ها در خانه شما ایرانی ها آچمز شدند
  • مجتبی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    نه آمریکا تیم دومش بود :| از طرف نفهم های سایت :) .......... پرچم بالاست...
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    هزاران هزار افرین به غیرتتان
  • رضا از مشهد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    تبریک ! تبریک به خودم تبریک به تو تبریک به همه
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    سوسکشون کردیم
  • kambiz ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    خیلی حال کردیم با این دو تا بازی.دمشون گرم
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    این کوه که از بال مگس لرزان نیست ما ملتمان اهل "بله قربان"نیست بعد از دو شکست پشت هم آمریکا فهمید حریف کشور ایران نیست پرچم بالاست
  • ArslAN ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    آمال ما شور وشعف جنابعالیست! حال میکنم که انقد لفظ قلم مینویسی وسلیسه فارسیت شدید!
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    چه اصراری داری بگی نروژی هستی(پوستشان را قلفتی کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
  • رضا از مشهد ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    اگه شعر از خودته خیلی دمت گرم
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    تارو مارشون کردیم اصلا حرفی برای گفتن نداشتن
  • ایرونی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    viva iran !! we need only 10 pointsfor road to rio 2015 بازیکنان ایران کار را به جایی رساندند که حریفانش آرزو دارند در ازادی حداقل یک ست بگیرند!
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    تو لس انجلس هم ما همینطوری باختیم! در ضمن این فقط لیگ جهانیه! شما خودت تا 4 سال پیش اصلا نمیدونستی لیگ جهانی والیبال وجود داره چه برسه به اینکه دنبال کنی! حالا مثلا فکر کردی با این شکست چه چیزی اتفاق افتاده؟ سرچ کن ببین چقدر بازتاب خبری داره! بعد یه نسبت بگیر ببین چند هزارم درصد از جمعیت جهان منهای ایرانیا این موضوع واسشون جذاب بوده و دنبال کردن خبرشو ... ولی بدون در نظر گرفتن حرفای خنده دار امثال تو دمشون گرم خیلی هالی بودن ^_^
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    اقا شش امتیازمونو پس گرفتیم ای جاااان
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    غیرتمندان والیبال برد برد را برای تیم مذاکره کننده مشق کردند . دو برد پیاپی در مقابل آمریکا بر غیرتمندان مبارک .
  • alireza ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    چي بشه اينقد شادي ميكنيد
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دریغ از یه ست
  • رضا ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    آقایان عراقچی تخت روانچی و هیئت همراه! نگران نباشید والیبال ما برد، شما هم می تونید امتیاز بگیرید
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    تو لس انجلس حداقل ما یه ست گرفتیم تازه بازی اولمون بود
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    والیبال ایران نشان داد دوران بزن در رویی آمریکا به پایان رسیده بزنند می خورند در زمین خودشان زدند در زمین ایران خوردند! البته همیشه اینطور نیست زمین بازی را آنها انتخاب کنند
  • مریم ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    خیلی بازی با حالی بود مرسی ..از تیم ملی کشورمون غیرت و مردونگی رو یاد گرفتیم واز تیم حریفمون یه کوچولو فرهنگ که به به خاطر زبون روزمون تا اذان لب به آب نزدن..حالا ما سرودشونو بخش نکنیم چیزی از این تیم و کشور کم نمیشه ..اگه این کارشون لایک داره ..............بزن لایکو هم واسه ایراااااااان عزیز هم برای آمریکا
  • shadman ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    جالبه در امریکا اگه باختیم لااقل دو ست گرفتیم امریکا بدون حتی گرفتن یک ست باخت
  • احسان ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    الان یه کسی پیدا میشه میگه خستگی آمریکا در نرفته بود!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    همین الان از بانک ملی اس ام اس اومده مبلغ 50000ریال بابت شیرینی برد تیم ملی والیبال از حسابتان کم شد!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    خخخخخخخ!! آمریکایی ها در ورزشگاهی که خودشان برای ما ساختند شکست خوردند!!
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    جناب نروژی لطف کنید بگویید که واژگان قلفتی و چغر را از کدام مکتب ادبی یاد گرفتید؟؟ آخه کامنت های جنابعالی به حدی غیر طبیعی است و برای ما ایرانیان تازگی دارد!!
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    درسته من یک ایرانیم ولی از باخت امریکا ناراحت شدم خداییش حقشون باخت نبود
  • مهدی ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    ناشناس 23:22 توامریکا درمجموع ما دو ست گرفتیم ودرضمن خب طبیعتا پیروزی ورزش هرکشوری برای خودش مهمه!! اما این بردها مقدمه ای میشه تا بریم فینال لیگ جهانی اونموقع همه ی دنیا نظاره گر هنرنمایی ما خواهند بود فقط من نگران اینم بعد این بردا امریکاییا خواستار بازرسی وتعلیق والیبال ما بشوند خخخخ
  • طرفداروالیبال شهرداری ارومیه ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    افرین بچه های ایران هرچنداقای داور زنی حق تیم شهرداری ارومیرو خورد وفینال بازیو تک بازی اونم بدون قرعه کشی زمین پیکان برگزارکرد اما ما همواره حامی تیم ملی هستیم
  • محسن ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    کواچ عالی بود.گزارشگر هم میخاست بگه کواچ بده ولی کورخونده
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    حالا که یه خورده جو سیاسی اروم شده اقای خیلی وقت مسلمون شده داره پارازیت ول می کنه
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    گوله نمک
  • سحر ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    خیلی عالی بود بچه ها خیلی خوب بازی کرذن واقعا دمشون گرم خیلی زحمت کشیدن رقابت اصلی ما با لهستانه امیدوارم بتونن شش امتیاز هفته بعد و بگیرن به کسی بر نخوره آمریکایی ها اومده بودن ببازن چون ترجیح میدن ایران بره بالا تا لهستان ست هم نگرفتن که اگه کار به ست شماری رسید ایران کم نیاره نمیخوام ارزش تلاش بچه ها رو کم کنم اما آمریکا اصلا باری خودشو نکرد هرجند بجه ها خوب بودن اگه یادتون باشه بجه ها پارسال به لهستان باختن که مانع بالا اومدن برزیل بشن
  • مهمان ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    واقعا از بازی با غیرتتان لذت بردیم. خدا اجرتون بده پهلوانان. خیلی دوستتان داریم و هوادارتان هستیم.
  • کیان ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    ای کاش این خبر رو در چند خبر کار می کردین، همه خلاصه تر بود و هم هیجان بیشتری رو ابراز می کرد و نشون می داد که سایتهای ایرانی از برد ایران خوشحال هستند. برای خبرهای حساس بهتر است که خبرها مجزا و خلاصه باشد تا حس پیگیری و هیجان را در خواننده ایجاد کند.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    ن عزیزم،الان اون شخص نشسته داره زار میزنه!خخخخخخخخخخخخخخ
  • در پاسخ به احسان ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    بازم می گم برد تیم شما ناشی از 2 چیز بود 1 خستگی تیم حریف و تماشاگران شما نه برتری فنی شما اگه سرویس های اونا میگرفت که شما ها .......
  • ایمان ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    دوست عزیزی که نوشتی آمریکا عمدا باخت تا لهستان بالا نیاد! آخه برای آمریکا چه فرقی می کنه که لهستان بیاد بالا یا ایران بیاد؟
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    شما احیانا همونی نیستی که بازی قبل خستگی آمریکاییها رو بهونه کردی؟زیر بار حرفت نمیرم!
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم امریکا باخت چون زورشو نداشت
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    سرمربی امریکا گفت ذر بازی دوم ما به لحاظ فنی به ایران باختیم
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    شما بگو،نظر شما برای ما یک پول سیاه ارزش نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس