ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما خرسندیم از این که موضع ایران به طور چشم‌گیری تعدیل شده که این امر دستیابی به توافق را تا حدی ممکن می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/3/30 به شرح زیر است:

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنایران:

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده

شبکه خبری المیادین- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اجرای مفاد توافق هسته‌ای 6 ماه بطول می‌انجامد. پوتین از معتدل شدن موضع ایرانیان خبر داده و بر همین اساس، نسبت به حصول توافق ابراز امیدواری کرده. پوتین گفته: ما خرسندیم از این که موضع ایران به طور چشمگیری تعدیل شده که این امر دستیابی به توافق را تا حدی ممکن می‌کند. ما قطعا از این توافق حمایت می‌کنیم.

آمریکا از درخواست دسترسی به سایت‌های مشکوک ایران عقب نمی‌نشیند

شبکه خبری پی‌بی‌اس- ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه گفت واشنگتن از درخواست برای دسترسی به سایت‌های مشکوک ایران عقب نخواهد نشست. مونیز دسترسی به سایت‌های مشکوک را از جمله ضروریات راستی‌آزمایی در هر گونه توافق هسته‌ای با ایران خواند.

حمایت تهران و مسکو از گفت‌وگوهای ژنو درباره یمن

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با حمایت از گفت‌وگوهای ژنو در مورد یمن، بر ضرورت توقف حملات نظامی، برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سراسر یمن تأکید کرد.

رایزنی ظریف با موگرینی، هاموند، اشتاین مایر و فابیوس دوشنبه در لوکزامبورگ

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه اول تیر ماه در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فیلیپ هاموند، فرانک والتر اشتاین مایر و لوران فابیوس سه وزیر خارجه اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) عضو 1+5 دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مرسی قبل از ریاست‌جمهوری: به ایرانی‌ها اعتماد ندارم

شبکه ال بی سی آی لبنان- بنا بر اسناد جدید سایت ویکی‌لیکس، محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در سال 2012 گفته بود: به مسئولان ایرانی اعتمادی ندارم و عربستان را رهبر جهان اسلام می‌دانم. مرسی پس از انتخاب به عنوان ریاست‌جمهوری، به کودتای نظامیان حمایت شده از سوی عربستان مبتلا شد و هفته گذشته، با حکم دادگاه مصر به اعدام محکوم شد.

واشنگتن موظف است تحریم‌ها علیه ایران را تا حل PMD پابرجا نگه دارد

پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس سنای آمریکا- سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بار دیگر تأکید کرد تحریم‌های ضد ایرانی نباید تا زمان حل و فصل مسائل مربوط به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران برداشته شوند.

سفر هیأت بلندپایه دانشگاهی آمریکا به ایران

خبرگزاری فارس- مؤسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت، مستقر در نیویورک، اعلام کرد که هفته گذشته یک هیأت بلندپایه از نمایندگان ارشد مؤسسات آموزش عالی آمریکا با سفر به تهران با نمایندگان 13 دانشگاه و مؤسسه علمی ایران برای افزایش همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کردند. این مؤسسه از یک طرح ابتکاری جدید موسوم به طرح آموزش عالی ایران برای گسترش گفت‌وگوی علمی بین ایران و آمریکا خبر داده است.

ایران باید قبل از توافق نهایی PMD را حل کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس- جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد ایران بایستی قبل از توافق هسته‌ای با گروه موسوم به 1+5 مسئله ابعاد احتمالی را حل کند، وگرنه توافقی در کار نخواهد بود. پیش‌تر مقامات غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر خلاف اصرار گذشته خود شرط حل و فصل موضوع PMD قبل از ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن را کنار گذاشته و آن را به بعد از توافق هسته‌ای احتمالی موکول کرده بودند.

دسترسی به اماکن و اشخاص عناصر ضروری برای توافق با ایران هستند

شبکه خبری پی‌بی‌اس- ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه بر لزوم دسترسی به اماکن و اشخاص برای توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد. مونیز گفت: درباره دانشمندان باید بگویم که بخشی از ابعاد هسته‌ای توافق باید حل مسائل مربوط به PMD یا ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران باشد و دسترسی به آن‌ها و مصاحبه با آن‌ها برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (نه ما) ضروری خواهد بود.

واشنگتن: سپاه را از لیست تحریم خارج نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس- تینا کیداناو هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا روز جمعه همزمان با انتشار گزارش سال 2014 تروریسم، گفت هیچ‌یک تحریم‌های مربوط به حمایت ایران از تروریسم، پس از توافق احتمالی هسته‌ای برداشته نمی‌شوند. در صورت توافق جامع هسته‌ای ایران و 1+5، سپاه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج نمی‌شود.

ویکی‌لیکس فرمان شاه سعودی برای سانسور شبکه ایرانی را فاش کرد

ویکی‌لیکس- در پی افشای حدود 500 هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس، مشخص شد که عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق سعودی شخصا با صدور دستوری توقف فوری پخش شبکه ایرانی العالم از ماهواره عرب‌ست را خواستار شده بود. سعود الفیصل وزیر سابق خارجه عربستان در یکی از مکاتبات خود می‌نویسد: اما درباره شبکه ایرانی العالم، موضع پادشاهی عربستان در این زمینه مشخص است. خادم حرمین شریفین در فرمان شماره 1073/م ب به تاریخ 5/2/1431 به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دستور توقف فوری پخش شبکه العالم از ماهواره عرب ست را داده است.

سعودی‌ها پسر مهاجرانی را در انگلیس بورس تحصیلی کردند

ویکی‌لیکس- یکی از سندهای منتشر شده توسطویکی‌لیکس درباره عربستان نشان می‌دهد که سفارت این کشور در لندن هزینه تحصیل پسر عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت اصلاحات را تأمین کرده‌اند. این سند که تاریخ آن 10 اکتبر سال 2011 است اشاره می کند که به درخواست عطاءالله مهاجرانی این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تأمین شده است. سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هر سال تحصیلی (4 سال از 2011 تا 2015) و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی آقازاده اصلاحات را تأمین کرد.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنیمن:

مذاکرات صلح یمن در ژنو پایان یافت

العربیه- یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی پایان یافت. ریاض یاسین وزیر خارجه دولت عبد ربه هادی منصور هم گفته که توافقی از این مذاکرات به دست نیامده است ولی این پایان گفت‌وگوها نیست. گزارش رسانه‌ها حاکی از آن استهیأت صنعا متن توافق نوشته شده توسط سازمان ملل را نپذیرفته است چرا که این متن توافق قطعنامه 2216 شورای امنیت را مبنای خود قرار داده بود.

طرف مقابل خواستار خروج ارتش و انصارالله از شهرها بدون توقف بمباران‌ها شد

المیادین- عادل شجاع از اعضای از اعضای هیأت صنعا گفت: در ابتدا متن توافق نهایی را به ما ارائه دادند و ما منتظر بحث در مورد آن بودیم، اما به یک‌باره متن دیگری با مفاد دیگری را به دستمان دادند که شروط متفاوتی را بیان می‌کرد. می‌خواهند که ارتش و نیروهای مردمی از شهرها عقب‌نشینی کنند؛ در حالی‌که بمباران‌ها کماکان ادامه دارد.

انصارالله یمن خواستار دیدار با بان کی مون شد

خبرگزاری فارس- در پی اعلام شکست مذاکرات ژنو درباره بحران یمن، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که هیئت اعزامی از سوی انصارالله یمن به سوئیس، طی نامه‌ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، خواستار دیدار با او در نزدیک‌ترین زمان ممکن شد. در این نامه آمده است: هیئت اعزامی از سوی صنعا به ژنو، با موانعی مواجه بود که مانع رسیدن به موقع آن به نشست مذکور بوده لذا این حق ما و ملت یمن است که بان‌کی مون بخشی از وقت خود را برای دیدار با این هیئت، هرچند محدود و به اندازه چند دقیقه اختصاص دهد، همان‌گونه که برای هیئت ریاض نیز این وقت را اختصاص داده است.

تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمن

خبرگزاری فارس- توفیق الحمیری از رهبران جنبش انصارالله و عضو کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که اعضای این جنبش حاضر است از عدن و سایر شهرهای یمنی عقب‌نشینی کند اما برای این اقدام، تنها یک شرط دارد. وی اظهار داشت: تنها شرط ما این است که سازمان ملل ضمانت‌ دهد که عناصر القاعده نیز در یمن خلع سلاح شوند. القاعده طرف اصلی در درگیری‌های یمن است و این عجیب است که در مذاکرات ژنو هیچ نماینده‌ای نداشته است. زیرا هیئت ریاض که از سوی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در ژنو حاضر شد، نماینده هیچ جنبش و حزب سیاسی در یمن نیست.

انگلیس حمایت تسلیحاتی از عربستان در جنگ علیه یمن را تأیید کرد

شبکه خبری راشاتودی- وزارت دفاع انگلیس تایید کرده است که در راستای تسلیح عربستان سعودی در جنگ علیه مردم یمن، انگلیس با در اختیار گذاشتن فناوری از سعودی‌ها حمایت می‌کند. کمک‌های انگلیس از عربستان سعودی شامل تامین تسلیحات هدایت‌شونده است. البته دولت انگلیس مدعی شده که اطمینان می‌دهد چنین تسلیحاتی در راستای قوانین بین‌المللی به کار گرفته می‌شوند.

داعش مسئولیت انفجار تروریستی مقابل مسجد صنعا را برعهده گرفت

خبرگزاری فارس- داعش در یمن، مسئولیت انفجار تروریستی شنبه مقابل مسجد قبة المهدی در صنعا را برعهده گرفت. در این حادثه، یک خودروی بمب‌گذاری شده، مقابل مسجد قبة المهدی منفجر شد که طی آن، 3 نفر کشته و 7 تن زخمی شدند.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنسوریه:

اشتاینیتز دخالت رژیم صهیونیستی در توطئه نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه را تأیید کرد

نیویورک‌تایمز- پس از آنکه یک سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا افشا کرد که طرح توافق واشنگتن و مسکو برای نابودی سلاح‌های شیمیایی را رژیم صهیونیستی کلید زده، یک وزیر صهیونیست هم این موضوع را تأیید کرد. اشتاینیتز گفته پیشنهاد اصلی توافق روسیه و آمریکا برای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه را او مطرح کرد.

انتشار خبرهای غیررسمی از آغاز عملیات ارتش سوریه جهت آزادی تدمر

فیس‌بوک- منابع خبری غیررسمی سوری، اخباری منتشر کردند که از عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در استان حمص خبر می‌داد. بنابر اعلام این منابع سوری، ارتش و نیروهای مسلح این کشور در اقدامی غافلگیرکننده عملیات آزادسازی شهر تدمر در استان حمص، را که ماه گذشته به دست داعش سقوط کرد، آغاز کردند.

سرویس اطلاعاتی سوریه مخفی‌گاه ابوبکر بغدادی را یافته است

وبگاه خبری بانوراما الشرق‌الاوسط- بشار زغلول یکی از سرتیپ‌های بازنشسته ارتش سوریه گفت که مخفی‌گاه ابوبکر بغدادی سرکرده اصلی داعش مشخص شده است. زغلول گزارش داد که سرویس اطلاعاتی سوریه موفق شده است مکان ابوبکر بغدادی را پیدا کند ولی به دلیل شرایط نامساعد در حال حاضر نمی‌توان عملیات ترور وی را عملی کرد.

رژیم صهیونیستی مداخله مستقیم نظامی در سوریه را بررسی می‌کند

وبگاه خبری بانوراما الشرق‌الاوسط- منابع آگاه در رژیم صهیونیستی خبر دادند که این رژیم قصد دارد در سوریه مداخله مستقیم نظامی داشته باشد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که به زودی تغییرات مهمی در سوریه رخ می‌دهد و این مسئله نیز اسرائیل را مجبور خواهد کرد که برای مداخله مستقیم در سوریه تصمیم اتخاذ کند.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنعربستان سعودی:

جنبش آزادگان نجران کنترل یک پایگاه نظامی سعودی را به دست گرفت

خبرگزاری فارس- جنبش معارض عربستانی آزادگان نجران از تسلط و به دست گرفتن کنترل یک پایگاه نظامی سعودی در منطقه المشعلیة در جنوب منطقه نجران واقع در جنوب کشور عربستان خبر داد.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنهلند:

انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام در اولین روزهای ماه رمضان

روزنامه مصری الاهرام- چند ماه پس از حمله به دفتر مجله موهن شارلی در پاریس و به راه افتادن سریال 3 روزه خونین در پایتخت فرانسه، حالا یکی از نمایندگان مجلس هلند قصد دارد کاریکاتورهای دیگری از پیامبر اسلام به نمایش بگذارد. حزب متبوعه گیرت ویلدرز اعلام کرده که این کاریکاتورها روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی به نمایش گذاشته خواهد شد.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنانگلیس:

انگلیس همه‌پرسی جدایی از اروپا را به ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ موکول کرد

روزنامه دیلی اکسپرس- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته گفته بود برگزاری همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا را ماه می سال آینده میلادی برگزار خواهد کرد. این خبر با مخالفت وزرای محافظه‌کار پارلمان انگلیس مواجه شد.

موضع ایرانی‌ها در مذاکرات تعدیل شده/ بورس تحصیلی سعودی‌ها برای پسر «مهاجرانی»/ تنها شرط انصارالله برای عقب‌نشینی از شهرهای یمنچین:

دولت چین روزه گرفتن را ممنوع کرد

پایگاه خبری عاروتص شوع- هم‌زمان با آغاز ماه رمضان و اجرای فرائض مربوط به این ماه از سوی مسلمانان، دولت مرکزی چین، گرفتن روزه در این ماه را برای مسلمانان استان سین‌کیانگ ممنوع کرد. دولت از چند روز پیش، اعلامیه‌های رسمی مربوط به ممنوع بودن روزه گرفتن را وبگاه‌های مدارس، ادارات دولتی و دفاتر حزب محلی سین‌کیانگ قرار داده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    چین چقدر احمقه با اعلام اینکه روزه گرفتن ممنوع است و از اینگونه کارها آب به آسیاب افراطیها می ریزه این دیگه از روز هم روشنتره که
  • ایرانی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    بی دلیل نبود عکس عطا الله به مقامات عربستانی که میخواست نوکری خود و خانوادش را اعلام کند....مرور زمان چهره پلید خائنین را برملا میکند....
  • مصطفی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    وزیر اصلاحات و معاون پارلمانی رییس دولت سازندگی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس