کد خبر 42941
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷

نخست‌وزير قطر در نشست خبري مشترک با همتاي مصري خود اعلام کرد که دوحه روابط تهران-قاهره را تاييد و از آن حمايت مي‌کند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پايگاه خبري عرب‌آنلاين نوشت: شيخ "حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني " نخست‌وزير و وزير امور خارجه قطر پنجشنبه (8 ارديبهشت) پس از ديدار با عصام شرف "، نخست‌وزير مصر که در پايان سفر دوره‌اي خود به کشورهاي حاشيه خليج فارس به دوحه رفته بود، حمايت خود را از روابط ديپلماتيک کامل ايران و مصر اعلام کرد.

نخست‌وزير مصر گفت: من وجود رابطه ايران و مصر را تاييد مي‌کنم و اين به معناي تغيير در اصول نيست، اين روابط در چارچوب توسعه روابط با ايران است.

حمد بن جاسم افزود: همه کشورهاي حوزه خليج [فارس] در ايران سفارتخانه دارند و اين امر نگران‌کننده نيست و مصر نيز نمي‌خواهد که رابطه با ايران را جايگزين روابطش با کشورهاي حوزه خليج [فارس] کند.

وي افزود: روابط تهران-قاهره تعارضي با روابط مصر با کشورهاي شوراي همکاري و اهتمام مصر به امنيت حوزه خليج فارس ندارد.

عصام شرف نيز با تاکيد بر اين که امنيت خليج فارس براي مصر از اهميت بسزايي برخوردار است، گفت: رابطه قاهره با تهران هيچ‌گونه تعارضي با رابطه مصر با کشورهاي عربي حوزه خليج فارس ندارد.

عصام شرف در ادامه گفت: مناسبات ايران و مصر در سطح بسيار خوبي قرار دارد و روند امور براي گشودن صفحه‌اي جديد در روابط دو کشور براساس اصول ثابت و مشخص در جريان است.

نزديکي تهران-قاهره پس از انقلاب مصر نگراني کشورهاي عربي منطقه و نيز کشورهاي غرب را به همراه داشته است.

نخست‌وزير مصر در جريان سفر دوره‌اي اخير خود به عربستان، کويت و قطر خطاب به سران اين کشورها اين نگراني‌ها را بي مورد خواند و بر گسترش مناسبات با تهران تاکيد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس