سخنگوی ناجا گفت: هیچ ابلاغی تاکنون برای حضور بانوان در استادیوم والیبال صادر نشده و اگر ابلاغ شود ما امنیت را تامین می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، سردار سعید منتظرالمهدی در اولین نشست سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه به کلید خوردن طرح دریا از امروز اشاره و اظهارداشت: در بیش از 110 نقطه ساحلی استان‌های شمالی کشور از جمله گلستان، مازندران و گیلان قرارگاه‌های امنیتی انتظامی ساحلی به جهت هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها و ایجاد امنیت و پشتیبانی انتظامی برقرار شده است.

سخنگوی ناجا هدف از ایجاد این قرارگاه‌ها را تلاش برای سرویس‌دهی مناسب، تخلیه هیجان مناسب جوانان، اهتمام جدی، انجام خدمات مشاوره‌ای و ایجاد فضای صمیمی عنوان کرد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: مردم باید با خادمین خود در این زمینه همکاری کنند و ناجا تلاش می‌کند در ایجاد پایداری و آسایش و آرامش نقش داشته باشد.

ابلاغی برای حضور بانوان در استادیوم صادر نشده

معاون اجتماعی ناجا در مورد حضور بانوان در استادیوم‌های والیبال اظهارداشت: هیچ ابلاغی در این خصوص انجام نشده است؛ وزارت ورزش، وزارت کشور و نیروی انتظامی 3 هسته اصلی تصمیم‌گیری در این زمینه هستند و وزارت کشور که مرجع رسمی است تاکنون هیچ ابلاغی صادر نکرده و برای حضور بانوان در استادیوم والیبال ما ابلاغیه‌ای نداشتیم، اگر ابلاغ شود ما امننیت را تامین می‌کنیم.

وی در مورد حضور تعدادی از بانوان در بازی بسکتبال اظهارداشت: شاید تعدادی بودند که هماهنگ شده بود.

تخلفات شرکتهای زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا محرز شده

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه با شایعات مطرح شده در مورد بنیاد تعاون ناجا پرداخت و اظهارداشت: انحرافاتی در شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا انجام شده که حفاظت و بازرسی سال گذشته این موضوع را به فرمانده وقت ناجا گزارش دادند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: این انحرافات محرز شد و مشخص شد که تخلفاتی صورت گرفته؛ بنابراین فرمانده وقت شخصاً پیگیری کردند، پرونده قضایی تشکیل دادند و به دستگاه قضا سپردند.

تعدادی دستگیر شده‌اند

سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: در این خصوص تعدادی دستگیر شده‌اند، پرونده فعلاً مفتوح و در حال بررسی است.

فروش نفت بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بود

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در مورد بحث فروش نفت توسط نیروی انتظامی اظهارداشت: در جلسه‌ای که در سال 92 با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه‌داری، رئیس بانک مرکزی، آقای نوبخت و چند تن از مسئولان ناجا برگزار شد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: قضیه بدین ترتیب بود که نیروی انتظامی نفتی را بابت کسری بودجه گرفته و فروخته بود و مبلغ آن را بابت کسری حقوق کارکنان ناجا پرداخت کرده بود.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: مشکل این بود که پروتکل اقدامات قانونی و تشریفات این کار در دوران دولت قبل مخدوش بود؛ قرار شد نوبخت گزارشی تهیه و به رئیس جمهور بدهد.

با روش دخل و خرجی می‌توان مشکل را حل کرد

سخنگوی ناجا تصریح کرد: البته با روش دخلی و خرجی کردن که یک شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می‌شود این پول را جزء دیون حساب کرد و آن را در ناجا کارسازی کرد و حواله کشید و در قبال حواله به خزانه دولت برگشت بخورد.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: این جزء دیون بود و کسری بودجه ناجا بوده بنابراین باید کارسازی شود و با روش دخلی و خرجی آن را محاسبه کرد؛ در این خصوص نه وجهی می‌رود و نه وجهی می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته نیز این اتفاق افتاده و خرید بنزها نیز با همین روش بود.

وی در مورد تخلف پرسنل ناجا گفت: هرگاه سیستم‌های نظارتی و بازرسی متوجه شوند فردی تخطی کرده و از مدار اخلاق خارج شده با آن برخورد می‌کنند و نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در مورد انجام کارهای خدماتی توسط سربازان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه کارهای خدماتی را نباید سربازان انجام دهند.

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در مورد منویات مقام معظم رهبری اظهارداشت: قرارگاهی برای اجرای منویات فرمایشات مقام معظم رهبری همان‌گونه که پیشتر اشاره کردم تشکیل شده که موارد متعددی را شامل می‌شود.

دور دور لوکس سواران برای ایجاد فاصله طبقاتی است

سخنگوی ناجا در مورد قضیه دوردور کردن ماشین‌ها گفت: این مسئله از نظر روانشناختی یک ابتهاج است و تلاش برای جلوه‌گری در سطح جامعه و ایجاد یک فاصله طبقاتی است.

ناجا با تخلفات برخورد می‌کند/ پورشه با پراید فرقی ندارد

سردار منتظر المهدی در ادامه به بازخوردهای مثبت مردم در قبال عملکرد نیروی انتظامی و تشکر کسبه، شهروندان و سیستم‌های امدادرسان در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: در این طرح صرفاً تخلفات مدنظر ماست، نه به نوع ماشین کار داریم نه به سرنشین، چه پورشه باشد چه پراید، اگر از مدار اخلاق و قانون عبور کند برخورد می‌کنیم.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوال دیگری در مورد ساماندهی زنان کارتن‌خواب شهر، بیان داشت: این موضوع از وظایف شهرداری است و جمع‌آوری این افراد نیز به عهده شهرداری است اما ناجا آماده حمایت است و هر زمان که اعلام شود، نیروی انتظامی پشتیبانی انتظامی را انجام می‌دهد.

وی در مورد عملکرد رسانه‌ها اظهار داشت: ابزار اصلی، پشتیبان و حامی ما در عملکردمان رسانه‌ها هستند ولی بحث امنیت یک تیغ دولبه است چرا که احساس امنیت چیزی نیست که به راحتی به دست بیاید اما به راحتی از دست می‌رود بنابراین باید موارد را با رعایت این مطالب بازگو کنیم چرا که خیلی چیزها نیاز نیست در سطح جامعه اشاعه پیدا کند ولی برخی اوقات مواردی پیش می‌آید که ورود کمی استرس لازم است.

هیچگونه تهدیدی در مرزها متصور نیست

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در مورد امنیت مرزها اظهارداشت: مردم نگران نباشند، مرزبانان ما در مرزها با آمادگی کامل حضور دارند؛ البته راهبرد اصلی ما پیش‌بینی حداکثری برای احتمالات حداقلی است و باید گفت هیچگونه تهدیدی متصور نیست.

سخنگوی ناجا در مورد پلیس کودکان و نوجوانان تصریح کرد: هیچ ابلاغیه‌ای در این مورد انجام نشده و احتمالاً از اول تیر انجام می‌شود؛ ما آمادگی لازم را داریم و پیش‌ساختها نیز انجام شده و این مورد زیرمجموعه پلیس پیشگیری است.

فعالیت سینماها از افطار تا سحر در ماه رمضان

منتظرالمهدی در مورد فعالیت سینماها در ماه رمضان، اظهارداشت: با درخواست سینماگران از نیروی انتظامی موافقت می‌شود و سیینماها می‌توانند در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به جز شبهای قدر فعالیت خود را با نظارت خود سینماگران انجام دهند.

جمع آوری سلاح در دستور کار ناجا است

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی در مورد جمع‌آوری سلاح ها در حوزه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جلسات متمادی را با سران قوم‌ها در سیستان و بلوچستان برقرار کردیم و طرح جمع‌آوری سلاح در دستور کار ناجا و با اتفاق نظر سران قوم‌ها این کار را انجام خواهیم داد.

سخنگوی ناجا در مورد آمار حشیش گفت: در آمار حشیش اطلاعات کامل نداریم و نمی‌دانم چقدر ورود پیدا کرده و عقیده‌ای نیز به این قصه ندارم.

منتظرالمهدی در مورد انتخابات مجلس، بیان داشت: نیروی انتظامی فضای جامعه و فضای سایبری را با پیش‌بینی، پیش‌دستی و پیشگیری رصد می‌کند و تلاش می‌کند تا مشکلی پیش‌نیاید.

وی ادامه داد: در فضای سایبری با آمادگی کامل پلیس فتا ما آمادگی کامل را داریم که با هر اقدام مجرمانه‌ای برخورد کنیم.

وی درباره فعالیت رمال‌ها و فالگیرها در فضای سایبری خاطرنشان کرد: این اتفاق متاسفانه در حال افزایش است. پلیس فتا این فضا را رصد کرده و با آنچه برایش مسجل شود برخورد می‌کند، البته خیلی از آنها غیرقابل پیشگیری است.



سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در اولین نشست سخنگوی ناجا خلاصه‌ای از گزارش عملکرد ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام را ارائه داد و اظهار داشت: امسال این مراسم از قرارگاه حضرت روح‌الله و در بازه زمانی 13 خرداد تا 15 خرداد انجام شد و خوشبختانه بدون هیچ‌گونه مشکلی به پایان رسید.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بیش از 30 هزار مأمور ناجا و راهور در این طرح مشارکت داشته و حدود 20 هزار وسیله نقلیه ساماندهی شده‌اند؛ همچنین کاهش 15 درصدی سرقت را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم، همچنین 8 سورتی پرواز هم توسط بالگرد هواناجا انجام شد.

وی در ادامه به آغاز طرح دریا از امروز اشاره و بیان داشت: این طرح در بیش از 110 نقطه ساحلی استان‌های شمالی کشور کلید خورد.

معاون اجتماعی ناجا به کاهش 50 درصدی غرق‌شدگان در سال 93 نسبت به مدت مشابه و نجات بیش از 2500 نفر غرق‌شده توسط دریابانان ناجا پرداخت و گفت: در طرح دریا برای بازاجتماعی کردن معدود افرادی که صرار به هنجارشکنی دارند برخورد سلبی انجام می‌شود.

هر آنچه آرامش و آسایش را به مخاطره بیندازد مشمول برخورد است

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از پرسنل مؤسسات انتظام و پلیس افتخاری برای این طرح استفاده می‌شود و پلیس پشتیبانی و حمایت امنیتی را انجام می‌دهد و هر آنچه آرامش و آسایش را به مخاطره بیندازد مشمول برخورد است.

طرح امنیت اخلاقی به کار خود ادامه می‌دهد

وی در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: امنیت اخلاقی کما فی سابق کار خود را انجام می‌دهد.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری معتادان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری معتادان طرح سالم‌سازی محیط زیست نیست، بلکه باید امکاناتی در این زمینه فراهم شود و کمپ‌هایی را که نیاز است ایجاد شود و ما بیش از 6ـ5 کمپ 10 هزار نفری را نیاز داریم.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد اولویت‌های نیروی انتظامی در دوران فرماندهی سردار اشتری و همچنین راهکارهای ناجا برای افزایش احساس امنیت در جامعه اظهار داشت: در فرامین مقام معظم رهبری به چند حوزه پرداخته شده، از جمله حوزه درون‌سازمانی که به معیشت کارکنان برمی‌گردد و قرارگاه صیانت در این زمینه تشکیل شده و حوزه برون‌سازمانی که خدمت‌رسانی انتظامی، بهبود خدمات انتظامی به مردم و آسایش و آرامش را به دنبال دارد که این قرارگاه نیز با فرماندهی شخص فرمانده ناجا تشکیل شده و به صورت هفتگی گزارشگیری می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    عجب
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا" پورشه سوار و پراید سوار با هم فرق ندارند!!! برو بقالی ، میوه فروشی ، لباس فروشی ، شهرداری ، دارائی ، بانکها ، مدارس غیر انتفاعی ، دانشگاه دولتی و غیر دولتی ، رستورانها ، پمپ بنزین ،و ... نگوئید ، تو را خدا نگوئید
  • فرشته ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    جناب سروان، من یک دانشجو هستم، چادری هم نیستم. اما این بانوانی که درخواست ورود به ورزشگاه خصوصا استادیوم فوتبال را دارند بانو نیستند آنها یک عده .... هستند که خانواده و حیا و... ندارند و الا هر زنی برای خودش احترام و حریم قائل است.
  • مریم ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    موافقم
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    همه این را میدانند اما رسانه دست عوامل طرفدار فساد است و آنها القا میکنند که تمام خواسته زنان ایرانی حضور در این مکان..... است
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    لعنت بر فساد و بی اخلاقی و فحشا که متاسفانه شدیدا مورد علاقه اصلاح طلبان است. اما رو نمیکنند
  • مجد ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خدمت سردار عزیز عرض کنم از پرسنل ناجا نه در برخورد با محدود ناهنجاری ها بلکه خیل عظیم اقدامات ضددینی در سواحل با هر نوعش حمایت نمی شود. اما چه کسی باید از وضعیت خدمت پرسنل دریابانی دفاع کند.
  • ناشناسم ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    یعنی یک نفر خبرنگار نمی تونه از سردار بپرسه چه کاری در جهت ایجاد فضای آرام خدمتی پرسنل دریابانی کرده اید
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    سردار جان دور دور برای ایجاد شکاف طبقاتی نیست، بلکه برای نمایش دادن این شکاف هست، شکاف طبقاتی با دور دور ایجاد نشده است.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    درست صحبت کن و تهمت نزن
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین بر فرشته
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    چرت نگو
  • چمنی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین بر نیروی انتظامی اما یک سوال اگر داعش بیاد ناجا چگونه میخواد باهاش بجنگه؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    همه میدونن 95 درصد شعارهایی که در ورزشگاه تماشاچی ها میدن فحش های ناموسی هست حالا کدام بی غیرتی حاضر میشه زن و بچه اش در چنین محل هایی حضور داشته باشند؟؟؟
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    نا شناس 18:03 خیلی بی شخصیت هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس