در روزهاي اخير عروسک هايي در برخي فروشگاه ها و اسباب بازي فروشي هاي سطح شهر خريد و فروش مي شود که به نظر مي رسد اين عروسک ها با آنچه درتعريف کاربري وسيله بازي عروسک مشخص شده تفاوت چشم گيري دارد.

گروه فرهنگي مشرق--شايد زماني که براي اولين بار در جهان وسيله اسباب بازي کودکان «عروسک» به بازارها عرضه شد ، هيچ کس فکرش را هم نمي کرد که با گذشت زمان به تدريج اين وسيله بازي قابليت گذشته خود را از دست دهد و به عنوان يک ابزارتهديد عليه امنيت اخلاقي جوامع به کار گرفته شود. در ماه هاي گذشته در سطح فروشگاه ها ي سطح شهر به ويژه کلانشهرها عروسک هايي خريد و فروش مي شود که در اصطلاح به آنها «عروسک هاي عشقي» گفته مي شود!

به گزارش خبرنگار«مشرق»، در ماه هاي گذشته عروسک هايي دربرخي فروشگاه ها و اسباب بازي فروشي هاي سطح شهر خريد و فروش مي شود که به نظر مي رسد اين عروسک ها با آنچه درتعريف کاربري وسيله بازي عروسک مشخص شده تفاوت چشم گيري دارد و سرآغازي براي نوعي هجمه فرهنگي خطرناک عليه سلامت اخلاقي جامعه به ويژه سلامت اخلاقي کودکان است!

عروسک هاي دختر و پسر با صداي دوستت دارم!
اين وسيله بازي به اين صورت ساخته شده که دو عروسک اصلي دختر و پسر درمقابل يکديگر قرارگرفته و از ناحيه پا و کمر به هم متصل شده اند.
ما بين اين دوعروسک سنسورصوتي قلب مانندي قرارگرفته و زماني که صورت هاي اين دوعروسک روي هم قرارمي گيرد، سنسورعروسک ها فعال شده و صداي ضبط شده نازک و تحريک آميز يک زن از بلندگوي تعبيه شده در داخل قلب اين دوعروسک به گوش مي رسد. اين صداي ضبط شده چندين بارجمله « I love you» ،«دوستت دارم» را تکرارمي کند!
اين درحالي است که درطراحي اين عروسک ها ازجذابيت ها و زيبايي هاي خاصي استفاده شده که به راحتي مورد پسند کودکان قرارمي گيرد: «رنگ ، صداي نازک زنانه و لباس دخترانه»

خريد وفروش عروسک هاي عشقي با قيمت 20 تا 40 هزار تومان
براساس مشاهدات خبرنگار«مشرق» اين عروسک ها در حال حاضر با قيمت 20 تا 40 هزار تومان به فروش مي رسد. يکي ازفروشندگان اين نوع ازعروسک ها با بيان اينکه اين نوع ازعروسک ها در چند ماه گذشته وارد بازار شده به خبرنگار«مشرق» گفت: تمامي اين عروسک ها از دو کشورتايلند و يا چين وارد کشور مي شود.
به گفته وي درماه هاي گذشته استقبال نسبتا خوبي ازاين وسيله بازي صورت گرفته است!

تبليغ«عروسک هاي عشقي» در فضاي مجازي!
به موازات عرضه اين وسيله بازي درفروشگاه هاي سطح شهر، تبليغاتي درقالب ايميل با مضامين«بسته هاي عشقي» براي تعداد زيادي ازکاربران ارسال شده است، بسته هاي عشقي که دراين آگهي هاي اينترنتي تبليغ مي شود شامل عروسک هاي عشقي ، عطرهاي تحريک آميز و بعضا عکس هايي با مضامين عشق و رواط دختر و پسراست که بدون هيچ ضابطه اي از طريق اينترنت خريد و فروش مي شود.

کسب درآمد بيشتر با ترويج « فرهنگ سکسواليته »!
به باورمحسن شهرياري روانشناس و استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه روانشناسي دانشگاه تهران اين روزها سازندگان اين نوع ازعروسک ها براي جذب مخاطب و فروش بيشتراستفاده ازشگردها و تکنيک هاي تبليغي جديدي را دردستورکار خود قرار داده اند.
اين استاد دانشگاه با بيان اين مطلب به خبرنگار«مشرق» گفت : با توجه به گسترش اطلاعات در فضاي مجازي به نظر مي رسد استفاده از راهکار جديد جذب مخاطب بتواند تا حد زيادي براي سرشاخه ها و عناصر اصلي وارد کننده اين نوع ازعروسک ها سودآور باشد.
بنابراظهارات شهرياري اينکه چرا تعدادي از شرکت ها براي فروش بهتر و تبليغ محصولات خود اين بار عروسکي را وارد کشور کرده اند که درتضاد با فرهنگ اخلاقي است ، کاملاً مشکوک است.
به باوروي سازندگان اين عروسک ها براي کسب درآمد بيشتر محصولي را به بازارعرضه کرده اند که به دنبال ترويج فرهنگ« سکسواليته» درکشورهاي اسلامي است.

عروسک ابزار ترويج فرهنگ سکسواليته درکشورهاي غربي
به تصريح اين روانشناس در کشورهاي غربي فرهنگي به نام «سکسواليته» وجود دارد که اين فرهنگ به دنبال تحريک نيازهاي جنسي افراد است و ترويج آن همواره با ابزارهايي همانند عروسک، نرم افزار و وسايل تحريک آميز همراه بوده است.
شهرياري با بيان اين مطلب که تبليغات بسته هاي عشقي بيشتردرسايت‌ها و وبلاگ‌ها ديده مي‌شود، افزود: سازندگان اين عروسک ها درجرياني کاملا برنامه‌ريزي شده و حرفه اي، مخاطب را با الفاظي همچون «عشق» ، «دوست داشتن» «يک اسباب بازي جديد ويژه جوانان عاشق» به خود جذب کرده و اينگونه عروسک ها و بسته ها را در اختيارکاربران قرار مي‌دهند.

عروسک هاي عشقي بنيان خانواده را هدف گرفته است
اما اين کارشناس ضمن هشدار نسب به توزيع گسترده عروسک هاي عشقي در کشور گفت : نکته قابل توجه در اين عروسک ها اين است که افراد را در سنين مختلف ازکودکي تا جواني و با هرگرايش را به سمت خود جلب مي کند.
به هر روي با توجه به تأثيرو نفوذ خطرناک چنين عروسک هايي در ذهن کودکان ، لزوم بررسي دقيق و ارائه راهکارهاي موثر براي کاهش آسيب هاي اين وسايل بازي که بنيان خانواده‌ها و فرهنگ جامعه را هدف گرفته، کاملا روشن است.

 *علي البرزي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس