جان بولتون: اسرائیل باید ایران را به‌سرعت بمباران کند؛ حتی اگر توافق هسته‌ای در تابستان صورت پذیرد، ایران قبل از خشک شدن جوهر توافق، آن را نقض می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز سه‌شنبه 94/3/12 به شرح زیر است:

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستایران:

اسرائیل باید به فوریت ایران را بمباران کند

وبگاه عاروتص شوع- جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از نو محافظه کاران این کشور که به سخنان ضدایرانی مشهور است، گفت: اسرائیل باید ایران را به‌سرعت بمباران کند. پیش بینی می‌کنم مذاکرات به شکست بیانجامد. من فکر نمی‌کنم ایران قصد داشته باشد تا از تلاش‌هایش در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای دست بکشد. حتی اگر توافق هسته‌ای در تابستان صورت پذیرد، بر این باورم که آیت‌الله‌های ایران قبل از خشک شدن جوهر توافق، آن را نقض می‌کنند.

باید آماده حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شویم

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال- دیک چنی معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما خواستار حمله به ایران شده است. وی گفته آمریکا باید آماده حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شود.

نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا: هیچ معتدلی در ایران نیست

سی‌ان‌ان- سناتور لیندسی گراهام که به واسطه مواضع ضدایرانی خود در مذاکرات هسته‌ای در رسانه‌های ایران شناخته شده، برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده آمریکا و نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد. گراهام در اولین سخنرانی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری گفت: هیچ میانه‌رویی در ایران نیست؛ بزرگ‌ترین تهدید برای ما، بلندپروازی‌هایی هسته‌ای اسلام‌گرایان تندرویی است که ایران را کنترل می‌کنند.

ایران باید درخواست بازرسی از اماکن نظامی را بدون تأخیر اجابت کند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال- لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه ضمن تأکید دوباره بر لزوم بازرسی از اماکن نظامی ایران گفت که اجابت این درخواست باید بدون معطلی و با فاصله زمانی اندک انجام شود. وی مدعی شده، توافق هسته‌ای نهایی با ایران، در صورت عدم انجام بازرسی‌های بین‌المللی از مراکز نظامی و سایر اماکن مخفیانه ایران به رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر می‌شود. بنابراین اگر شما بگویید نمی‌شود هر کدام از سایت‌های نظامی را بررسی کرد، توافقی در کار نیست.

مقام آمریکایی: 1+5 هنوز بر سر مکانیزم نهایی بازگشت تحریم‌های ایران توافق نکرده‌اند

جروزالم‌پست- یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته 1+5 بر سر طراحی مکانیزم بازگشت سریع تحریم‌های ایران پیشرفت‌هایی داشته‌اند ولی هنوز چیزی نهایی نشده است. غربی‌ها می‌گویند درصدد ابداع و اعمال روشی هستند که بتواند به محض نقض مفاد توافق احتمالی هسته‌ای از سوی ایران، تحریم‌های شورای امنیت را بدون نیاز به رأی‌گیری مجدد، به مرحله اجرا بگذارد.

با توافق هسته‌ای توان نظامی ایران به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته می‌شود

خبرگزاری فرانسه- کالین کال معاون جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: یک توافق هسته‌ای با ایران به طور مطلوبی قابلیت‌های نظامی ایران را می‌کاهد. در این توافق بهترین پیشنهادها صورت پذیرفته هرچند که انتقادهایی در آمریکا و جاهای دیگر از جمله کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مشاهده می‌شود. تحت مذاکرات کنونی قابلیت‌های نظامی ایران به طور محسوسی کاسته می‌شود. این توافق ما و منطقه را ایمن‌تر می‌کند.

به خاطر توقعات غیر معقول آمریکا احتمالا توافقی در کار نخواهد بود

شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز- حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرده است که به خاطر مواضع آمریکا ممکن است هیچ توافقی تا پایان ماه ژوئن (تیر) صورت نگیرد و حتی احتمال عدم هرگونه توافق به طور کامل در این ماجرا وجود دارد.

تماس تلفنی جان کری با ظریف از بیمارستان و تأکید بر ضرب‌الاجل آخر ژوئن برای مذاکرات

خبرگزاری فارس- ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تماس‌های تلفنی جان کری از روی تخت بیمارستان پرداخت. وی گفت: کری با وزیر خارجه ایران صحبت کرد و گفت که هنوز به پیگیری برنامه زمانی قبلی برای مذاکرات اتمی، پایبند است. هارف در پاسخ به این سؤال که آیا جان کری در روزهای آخر ماه جاری (مصادف با ضرب‌الاجل هسته‌ای) در اتاق مذاکرات حاضر خواهد شد و یا به صورت تلفنی مذاکره‌کنندگان را همراهی می‌کند، گفت: معتقدیم که وی شخصاً در مذاکرات حاضر خواهد شد.

اوباما: گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند. راهکار نظامی، آن (برنامه هسته‌ای ایران) را درست نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا در عملیات نظامی مشارکت کند. این راهکار تنها برنامه هسته‌ای ایران را کندونه حذف خواهد کرد.

کری حتی با پای شکسته نقش مهمی در مذاکرات ایفا خواهد کرد

خبرگزاری فارس- جاش ارنست، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری، وزیر خارجه حتی با پای شکسته هم نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت. وی تأیید کرده که دیدار رو در رو بین جان کری و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد.

لابی صهیونیستی آیپک برای توافق هسته‌ای با ایران ۵ شرط تعیین کرد

لابی صهیونیستی آیپک- آیپک با انتشار گزارشی خواستار رعایت 5 شرط به عنوان شروط توافق هسته‌ای با ایران شده است. 1. بازرسی و راستی‌آزمایی یعنی به بازرسان، دسترسی نامحدود به سایت‌های مشکوک داده شود. 2. ابعاد نظامی احتمالی (PMD) یعنی ایران درباره تمامی تلاشهای خود برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود توضیح دهد. 3. تحریم‌ها یعنی رفع تحریم‌ها تنها بعد از اثبات پایبندی ایران به تعهداتش آغاز شود. 4. دوام‌پذیری یعنی توافق هسته‌ای از تبدیل شدن ایران به کشوری در آستانه هسته‌ای جلوگیری کند. و 5. نابودی زیرساخت‌های هسته‌ای یعنی توافق از ایران بخواهد تا زیرساخت‌های هسته‌ایش را برچیند و ذخایرش را به گونه‌ای از بین ببرد که تهران نه از مسیرهای اورانیوم و نه پلوتونیوم به بمب دسترسی نداشته باشد.

احداث نیروگاه شماره ۲ بوشهر پاییز آغاز می‌شود

خبرگزاری ایتارتاس- شرکت روس‌اتم، ساخت و ساز نیروگاه اتمی بوشهر 2 را از پاییز سال 2015 آغاز خواهد کرد. این خبر را سرگئی کریینکو، رئیس دفتر اجرایی روس‌اتم روز دوشنبه اعلام کرد.

آنکارا، همانند سردار سلیمانی را ندارد

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک- با وجود رقیب با تجربه ای چون ایران، به نظر نمی رسد که ترکیه بتواند به اهداف خود دست یابد و نفوذش را در عراق افزایش دهد. نخستین مسئله، ساختار نظام سیاسی عراق است که در برابر ایجاد نفوذ ترکیه در این کشور مقاومت خواهد کرد. دومین مسئله ارتباطات غیررسمی در درون ساختار قدرت عراق است که اغلب نیز تحت تأثیر نفوذ ایران قرار دارد. مسئله دیگر به دولت ترکیه و واحدهای تجاری و سرمایه گذاری این کشور برمی گردد که عموما خواستار حفظ وضعیت فعلی در کردستان عراق بوده و قصد دارند تا مانع از ایجاد روابط حسنه میان دولت بارزانی و دولت تهران شوند. از سوی دیگر دولت اردوغان در ترکیه هنوز نتوانسته همانند سردار قاسم سلیمانی را برای حضور در میدان نبرد معرفی کند. تمام این مسائل سبب شده تا ترکیه نتواند با ایران در زمینه ایجاد نفوذ در عراق و به طور خاص مقابله با داعش در این کشور رقابت کند.

ویلیام برنز یا آنتونی بلینکن جانشینان احتمالی جان کری در مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رویترز- مصدومیت جان کری بعید است که تاثیری روی روند مذاکرات هسته‌ای داشته باشد؛ اگر خود جان کری نتواند در مذاکرات حاضر شود ویلیام برنز یا آنتونی بلینکن جایگزین وی خواهند شد.

سفر هیأت اسرائیلی به اروپا برای رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران

روزنامه معاریو- یک هیئت بلندپایه اسرائیلی برای نزدیک کردن بندهای توافق هسته‌ای با ایران به شروط رژیم صهیونیستی عازم اروپا شده است. هیئت اسرائیلی به ریاست یوسی کوهن مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل عازم لندن و پاریس شده تا با وزرای خارجه این کشورها دیدار کند. هدف از این دیدار، مخالفت و عقیم گذاشتن توافقی است که قرار است ماه جاری میلادی امضا شود.

وعده دوباره سازنده اس-300 برای تحویل سامانه به ایران

خبرگزاری اینترفکس- در حالی که یک ماه و نیم از زمان دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای لغو ممنوعیت ارسال سامانه دفاعی اس-300 به ایران می‌گذرد، یان نوویکوف مدیر کل شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه گفت تمام موانع سیاسی برای ارسال اس-300 به ایران رفع شده است. در صورتی که قرارداد وجود داشته باشد، ما اس-300 را به ایران تحویل خواهیم داد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم گفته بود تحویل این سامانه‌ها به ایران، به پس گرفتن شکایت ایران و اصلاح قرارداد خرید آن، منوط است.

بیانیه ضدایرانی 220 نماینده پارلمان اروپا

دویچه‌وله- گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا، که عمدتا ارتباط نزدیکی با گروهک منافقین دارند، روز دوشنبه بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کردند. این بیانیه که برای فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شده، با ادعای نقض حقوق بشر در ایران خواستار توقف مجازات اعدام و در عین حال آزادی زندانیان سیاسی شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از ایران خواستند اجازه بازرسی‌های سرزده از همه سایت‌های نظامی و غیرنظامی خود را بدهد. آنها همچنین مدعی شده‌اند که ایران در قلب بحران در منطقه قرار دارد و بخشی از راه‌حل به شمار نمی‌آید.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستعراق:

حمله انتحاری در جنوب غرب سامرا ۴۰ کشته بر جای گذاشت

خبرگزاری فرانسه- منابع پلیس عراق گزارش دادند که عناصر تروریستی با سه خودروی بمب‌گذاری شده به مقر پلیس عراق در جنوب غرب سامرا حمله کردند. در این حمله تروریستی بیش از 40 نفر از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی الحشد الشعبی کشته شدند که از این میان ۳۸ نفر از نیروهای پلیس هستند.

سفر سلیم الجبوری به آمریکا و اروپا برای جلب حمایت‌های امنیتی و انسانی برای عراق

السومریه‌نیوز- سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، سه‌شنبه بغداد را برای یک سفر دوره‌ای به اروپا و آمریکا ترک کرد. وی قرار است به چند کشور مهم اروپایی و آمریکا سفر کند و پرونده‌های مهمی چون جلب حمایت بین‌المللی و انسانی برای پشتیبانی از عراق در جنگ با داعش را بررسی کند.

17 کشته و 30 زخمی در حمله تکفیری‌ها به پایگاه هوایی الحبانیه عراق

خبرگزاری فارس- در حمله صبح سه‌شنبه تکفیری‌های داعش به پایگاه هوایی الحبانیه در شرق شهر الرمادی مرکز استان الانبار 17 نیروی ارتش عراق، بسیج مردمی و شورای بیداری کشته شدند و نزدیک به 30 نفر از این نیروها زخمی شدند. پایگاه هوایی الحبانیه مقر اصلی نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر داوطلب برای آزادسازی استان الانبار است.

آزادی ۶۰ درصد از منطقه السنجاریه در شرق الرمادی

خبرگزاری عراقی وردتا- یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات الانبار، سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند 60 درصد از منطقه السجاریه در شرق الرمادی را آزاد کنند و طی این اقدام ده‌ها تکفیری داعش کشته شدند.

داعش آب را به روی ساکنان شرقی الرمادی بست

پایگاه خبری ارم نیوز- تکفیری‌های داعش تمامی دریچه‌های سد الرمادی به سوی رود فرات را بسته‌اند و آب در مناطق شرقی الرمادی قطع است. داعش کنترل سد الرمادی را از دو هفته پیش تاکنون به دست گرفته است و با بستن تمامی دریچه‌های آن، موجب قطع آب در منطقه الخالدیه و الحبانیه شده است. این در حالی است که کنترل این دو منطقه در دست نیروهای امنیتی و عشائر الانبار است و آب رود فرات نیز به میزان زیادی کم شده است.

دستگیری قاضی شرعی داعش در جنوب بغداد

پایگاه خبری السومریه‌نیوز- نیروهای شهید صدر اول، یکی از گرو‌ه‌های زیرمجموعه نیروهای بسیج مردمی عراق، موفق شدند، محمود القرغولی قاضی شرعی داعش را در منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد دستگیر کنند.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستیمن:

مذاکرات صلح یمن 20 تا 24 خرداد در ژنو برگزار می‌شود

تلویزیون المیادین- مذاکرات صلح یمن قرار است از 20 تا 24 خرداد ماه (10 تا 14 ژوئیه) در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شود. پیش از این برگزاری مذاکرات در ژنو به دلیل کارشکنی عربستان سعودی و پیش‌شرط‌های مطرح شده توسط این کشور به تعویق افتاده بود. دیپلمات‌های سعودی خواستار عقب‌نشینی انصارالله و عدم حضور ایران در هرگونه مذاکره درباره یمن شده بودند.

انصارالله یمن یک تبعه آمریکایی را آزاد کرد

رویترز- یک مسئول آمریکایی اعلام کرد یکی از چند تبعه آمریکایی که انصارالله اخیراً آنها را در یمن دستگیر کرده است، آزاد شد. وی تاکید کرد که تبعه آمریکایی وارد مسقط شد و هم اکنون در عمان به سر می‌برد. پیش از این، روزنامه واشنگتن‌پست از بازداشت چهار تبعه آمریکا خبر داده بود.

ارتش و انصارالله سه منطقه استان شبوه را پاک‌سازی کردند

شبکه المیادین- وزارت دفاع یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله یمن در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق مختلف این کشور، موفق شدند مناطق باراس، جول المسحا و الصعید در استان شبوه را از عناصر تروریستی القاعده پاکسازی کنند.

نیروهای یمنی مواضع سعودی‌ها در ظهران را با موشک‌های گراد هدف قرار دادند

شبکه تلویزیونی المیادین- ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک‌های گراد مواضع نیروهای مرزبان سعودی را در استان ظهران جنوبی هدف قرار دادند.

کدام پایگاه‌های نظامی عربستان هدف موشک‌های انصارالله قرار گرفت

شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله- المسیره فهرستی از مناطقی که در عربستان سعودی از سوی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی هدف قرار گرفته را اعلام کرد. کمیته‌های مردمی و ارتش یمن برخی از پایگاه‌های نظامی عربستان را هدف قرار دادند که عبارتند از: السودة، برج الردیف، سلعة، الحجفا و مستحدث در السرداح که همگی در الخوبه واقع در منطقه جازان عربستان سعودی است. یک مقام نظامی یمن نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین از بمباران گذرگاه سعودی الطوال با 40 موشک گراد خبر داد و گفت که این اقدام در واکنش به بمباران بخش یمنی این گذرگاه صورت گرفت.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستسوریه:

داعش شهر مارع، پایگاه گروه تروریستی گردان توحید در حلب را تصرف کرد

خبرگزاری فارس- پیشروی گروه تروریستی تکفیری داعش در مناطق تحت تصرف دیگر گروه‌های مسلح در ریف شمالی حلب، دوشنبه برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت. داعش شهر مارع، پایگاه گروه تروریستی موسوم به گردان توحید را نیز تصرف کرد.

حفاری‌های مشکوک داعش در منطقه‌ای هسته‌ای الکُبَر دیر الزور

خبرگزاری فارس- ساکنان روستاهای نزدیک به منطقه هسته‌ای الکُبَر در 60 کیلومتری غرب دیر الزور، واقع در شرق سوریه از فعالیت‌ها و تحرکات مشکوک گروه تروریستی تکفیری داعش در این منطقه خبر دادند. این منابع محلی سوری با اشاره به اینکه داعش اقدام آوردن بشکه‌های خالی اطراف این منطقه هسته‌ای کرده است، از انتقال خاک این منطقه به مناطق دیگر و آلودگی احتمالی این خاک به تشعشعات هسته‌ای ابراز نگرانی کردند.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستعربستان سعودی:

عربستان تحت تأثیر حوادث اخیر قرار نمی‌گیرد؛ حملات تروریستی طبیعی است

پایگاه خبری النشره- محمد بن نایف وزیر کشور و ولی‌عهد عربستان اعلام کرد که کشورش با قدرت با تروریسم مقابله خواهد کرد. وی گفت: عربستان تحت تأثیر حوادثی که اخیرا در شرق این کشور رخ داده قرار نخواهد گرفت. این مقام عربستانی در اظهارنظر عجیبی گفته بود حوادث تروریستی مسأله‌ای طبیعی است و در بسیاری از کشورها رخ می‌دهد.

درگیری نیروهای امنیتی عربستان و داعش

پایگاه خبری العهد- برخی منابع خبری از درگیری نیروهای امنیتی عربستان و عناصر گروهک تکفیری داعش در استان الزلفی در مرکز عربستان با یکدیگر خبر می‌دهند. استان الزفلی در ۲۶۰ کیلومتری شمال ریاض واقع شده است و بیش از این نیز از درگیری‌های پراکنده‌ای بین نیروهای سلفی تندرو با نیروهای امنیتی سعودی گزارش شده بود. هنوز اخباری از سوی منابع سعودی در این باره گزارش نشده است.

عملیات عربستان برای شناسایی عناصر داعش در این کشور

شبکه خبری سی‌ان‌ان- یک منبع در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور عملیات‌های گسترده‌ای علیه گروهک‌های وابسته به تروریست‌های داعش در مناطق مختلف عربستان اجرا کرده‌اند. عربستان در طول دو هفته گذشته با دو عملیات تروریستی مواجه بود که مساجد مربوط به شیعیان را هدف قرار داد، در این دو عملیات انتحاری دست کم 28 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 70 نفر زخمی شدند.

پادشاه عربستان به روسیه سفر می‌کند

شبکه المیادین- ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در اولین سفر خارجی خود پس از به دست گرفتن عنوان پادشاهی، در ماه جاری میلادی (ژوئن) به مسکو پایتخت روسیه سفر خواهد کرد. در تماس تلفنی ماه گذشته ملک سلمان با ولادیمیر پوتین، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین از پادشاه عربستان سعودی خواسته تا به مسکو سفر کند. چندی پیش، عربستان سعودی اعلام کرد که در حال رایزنی با مقامات روس جهت عدم حمایت مسکو از بشار اسد هستیم و مطمئنا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر ملک سلمان به روسیه، رایزنی در مورد کناره‌گیری مسکو از سوریه در قبال مشوق‌های مالی وسوسه‌انگیز خواهد بود.

هشدار علمای شرق عربستان به مردم درباره احتمال حمله به جشن‌های نیمه‌ شعبان

وبگاه خبری القطیف نیوز- شماری از روحانیون استان القطیف در منطقه الشرقیه عربستان، از مردم خواستند که در جشن‌های عید میلاد امام مهدی (عج) احتیاط پیشه کنند. با توجه به دو حمله انتحاری به مساجد شیعیان طی یک هفته در شرق عربستان، علما از مردم خواستند از هر حرکت مشکوک یا شخص مشکوک بر حذر باشند و به سرعت مسئولان امر را مطلع کنند.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستمصر:

2 تن دیگر از سران بارز اخوان المسلمین مصر بازداشت شدند

خبرگزاری فارس- منابع امنیتی در وزارت کشور مصر گفتند که عبدالرحمن البر مفتی جماعت اخوان المسلمین و محمود غزلان از سران بارز این جماعت، دوشنبه بازداشت شدند. پس از سقوط دولت محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، که عضو اخوان المسلمین بود، اعضای این جماعت به اتهامات مختلف متهم و بازداشت شده‌اند یا تحت فشار قرار گرفته‌اند. به گفته منابع امنیتی مصر، این دو قصد فرار از کشور و عزیمت به سودان را داشتند و مقادیر زیادی پول نیز به همراه داشتند.

تکلیف حکم اعدام مرسی سه‌شنبه روشن می‌شود

پایگاه خبری العرب- قرار است دادگاه جنائی قاهره سه‌شنبه حکم دادگاه برای محمد مرسی رئیس جمهور برکنارشده مصر و 122 متهم دیگر از سران و اعضای گروه اخوان المسلمین را در پرونده جاسوسی بزرگ و فرار از زندان وادی النطرون صادر کند. پیش از این دادگاه در پرونده فرار از زندان وادی النطرون، برای مرسی و 106 نفر دیگر حکم اعدام صادر کرده و حکم دادگاه برای اخذ تأیید به شوقی علام مفتی مصر ارجاع داده شده بود.

تأیید یا رد نهایی حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد

شبکه خبری اسکای‌نیوز- دادگاه جنائی قاهره صدور حکم نهائی پرونده محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را به 16 ژوئن (26 خرداد) موکول کرد. صبح سه شنبه پاسخ مفتی مصر درباره تأیید حکم اعدام به دست دادگاه رسیده اما دادگاه برای صدور حکم نهائی نیاز به بررسی بیشتر پرونده دارد. هنوز روشن نیست که مفتی مصر حکم اعدام محمد مرسی را تایید یا رد کرده است.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستچین:

غرق شدن کشتی مسافربری در چین با بیش از ۴۰۰ مسافر

شینهوا خبرگزاری رسمی چین- منابع خبری از غرق شدن یک فروند کشتی مسافربری با بیش از 400 مسافر در رودخانه یانگ‌تسه در جنوب چین خبر دادند. تا کنون تنها 7 نفر ازمسافران این کشتینجات داده شده‌اند.

ادامه عملیات نجات کشتی مسافربری چینی که با ۴۰۰ مسافر واژگون شد

شبکه خبری سی‌سی‌تی‌وی- یک فروند کشتی مسافربری در رودخانه ینگ تسه در جنوب چین غرق و عملیات امداد و نجات برای سرنشینان این کشتی ادامه داد. تا کنون تنها 12 نفر از سرنشینان نجات یافتند و مرگ 5 نفر از سرنشینان قطعی اعلام شده است. تیم‌های جست‌وجو از شنیدن صدای بازماندگان که بر روی آب غوطه‌ور هستند خبر داده و گفتند تلاش برای نجات این افراد در جریان است اما شرایط جوی مانعی برای عملیات نجات است.

اسرائیل باید فوراً ایران را بمباران کند/ توافق هسته‌ای، توان نظامی تهران را تضعیف می‌کند/ داعش آب را به روی مردم الرمادی بستفرانسه:

نشست ائتلاف ضدداعش در پاریس برگزار می‌شود

خبرگزاری فرانسه- فرانسه سه‌شنبه میزبان نشست ائتلاف ضد داعش در شهر پاریس است و اتخاذ استراتژی مورد نظر برای مقابله با پیش‌روی‌های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه محور مهم این نشست را تشکیل می‌دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق جان خودت یکی از عوامل جنگ روانی هستی میخوای با این کارا مردمو بترسونی??!!
  • صاعقه ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    خب جراتشو داره حمله کن.ماهم مشتاق نابودی اسراییلیم. بنویسیم بولتون بخوانیم بولوف
  • بسیجی007 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    آمریکاییا چقدر متوهم تشریف دارن!! دوران بزن در رو تموم شده یانکی ها
  • رضا ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اسرائیل به ایران حمله کنه...؟؟؟ به قول رهبرمون که جونمون رو براش میدیم اگه غلطی از اونا سربزنه، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان میکند. ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم. لبیک یا خامنه ای
  • ایرانی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اسرائیل و آمریکا سگ کی باشن؟وجود همچین کاریو ندارن مشرق عزیز شما خسته نشدی از پوشش اخبار این جور صحبت های صد من یه غاز؟ دیگه شماها که وسط جریان رسانه ای هستیدو خیلی بهتر از ما میدونید ، این حرفا همش شاناژ رسانه ایه ، مثلا برای تاثیر رو افکار عمومیه مردم ایرانو ایجاد فشار تو روند مذاکرات
  • محمد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    "خبرگزاری فرانسه- کالین کال معاون جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: یک توافق هسته‌ای با ایران به طور مطلوبی قابلیت‌های نظامی ایران را می‌کاهد. در این توافق بهترین پیشنهادها صورت پذیرفته هرچند که انتقادهایی در آمریکا و جاهای دیگر از جمله کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مشاهده می‌شود. تحت مذاکرات کنونی قابلیت‌های نظامی ایران به طور محسوسی کاسته می‌شود. این توافق ما و منطقه را ایمن‌تر می‌کند." ... ... اقای ظریف چه میگویند؟؟؟
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اسرائیل غلط میکنه همچین غلطی بکنه .
  • علیرضا ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اسرائیل لعنت برتو چنین غلطی نمیتوانی بکنی ماهم تل آویووحیفاروباخاک یکسان می کنیم.....
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    عجب رویی دارن این آمریکایی ها، کم مونده درخواست بازدید از جیب شلوارای مردم رو هم بکنن. نخواستیم اصلا، اینکه تو خونه خودت نون خشک بخوری بهتر از اینه که پای آمریکایی جماعت به کشور وابشه جلوت چلوکباب بذاره. اومدن آمریکایی ها = نا امنی صددرصدی
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    تو شاید بترسی ولی من و امثال من بیشتر آماده جنگ میشیم تا فرار
  • اوس قاسم ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    آره راست گفته زود باشین عجله کنین داره دیر میشه ...احمقهای روانی/ ولی آخرش من نفهمیدم این بولتون چی میزنه !!!لامصب چه گیرایی داره!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    باس بمونن تو خماری مراکز نظامی مون
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    کصافتا خبر ندارن که موشکهای ایران روی تل اویوه
  • سعید ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اتفاقا دلمون میخواد حمله کنه که زودتر نابودشون کنیم
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    ایرانی ها زرنگتر از این حرفها هستن
  • پسر ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    در صورتی که قرارداد وجود داشته باشد، ما اس-300 را به ایران تحویل خواهیم داد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم گفته بود تحویل این سامانه‌ها به ایران، به پس گرفتن شکایت ایران و اصلاح قرارداد خرید آن، منوط است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    جالبه هر کسی ضد اسرائیل اینجا چیزی گفته دقیق 3 تا منفی گرفته. ای مرگ بر اسرائیل
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بهترین دفاع حمله است. اگه وقعان توانش را داریم خب ما پیش دستی کنیم اسراعیل را بزنیم .
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بهترین دفاع حمله است. اگه وقعان توانش را داریم خب ما پیش دستی کنیم اسراعیل را بزنیم .
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق جان خودت یکی از عوامل جنگ روانی هستی میخوای با این کارا مردمو بترسونی??!!
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    ولی خدایی هرج و مرج مطلق تو جهان حاکمه
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    ما چندین بار شمارو بمباران کردیم با موشکای فجرمون جنگهای غزه و لبنان مگر یادتون رفته نکنه هوس سجیل و شهاب3 کردین؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    اسراییل غلط میکنه بدبخت ها برین دماغتو بالا بکشید کل کوههای ایران تجهیزاته بیچاره ها مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس