قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.

واکنش انصاری به انتقادات در مورد ساخت و ساز مرقد امام(ره)
به گزارش مشرق، حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به ساخت و سازهای حرم امام(ره) اظهار داشت: تا به امروز هیچ اعتراضی نسبت به این مسئله نشده و فقط صحبت‌هایی مطرح شد و برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم در انتظار بودند تا حرم امام(ره) ساخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام راحل فرمودند که نام امام خمینی(ره) همه جا با نام انقلاب عجین است و انقلابی به این عظمت انجام شده و این انقلاب خیمه گاهی نیاز دارد که هم محل تجمع میلیونی و سالانه مردم باشد که انشالله این تجمع را در روز 14 خرداد خواهیم دید.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا 500 یا 1000 سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه یک مقایسه مع الفارغ و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد. مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند. برخی آن را با کاخ مقایسه کرده اند آیا این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم. اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: از نظر اقتصادی حرم های ائمه و حرم امام رضا(ع) نیز برای کشور اهمیت دارند. مردم امروز این حرم ها را بزرگترین سرمایه ملی می دانند و کشورهای دیگر به چنین اماکنی غبطه می خورند. اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم.

انصاری افزود: قرار است مرکز هویت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی(ره) هست و خانه تجلی عشق مردم به حساب می آید با هدایت های بزرگان و مسئولان نظام و رهبری و با بالاترین و مرتفع ترین امکان ایجاد شود. بنابراین این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست.
 

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار بود و شخصیتی بی بدیل و منحصر به فرد است و حرم ایشان نیز باید در عظمت ایشان باشد.

وی در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت ، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد.

انصاری همچنین خاطر نشان کرد: اینجا نماد شهری است که به لحاظ فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد و در حال حاضر 55 هزار دانشجو در جوار حرم امام(ره) به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد. از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می بایست مجلل باشد تا بزرگداشت نام آنها باشکوه برگزار شود.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از 300 هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 60
  • شهروند ایرانی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 1
    آقای انصاری ، مرقد امام به نظر شما خیمه گاه است ؟!!!!! ضمناً 300 هزار شهید انقلاب و جنگ تحمیلی تحت فرمان امام خمینی (ره) جان خود را تقدیم پروردگار عز و جل کردند. لطفاً قبل از صحبت کردن کمی تفکر و اندیشه کن.
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    3 0
    ایکاش خودش بود، یه تودهنی مجلل به برخی میزد تا ته دیگ اشرافیگری رو با جگرشون حس کنن....
  • امیر ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    3 0
    من دیگه حرفی ندارم
  • خواننده ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    کاش آقای انصاری وموسسه محترم اینقدر که در فکر تجلیل جایگاه امام با ساخت و ساز حرم هستند. فکر گسترش و تعمیق افکار و مکتب ایشان بودند. صحبت های امام دارد در کتابخانه موسسه شان خاک می خورد. مقایسه کنید با موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای. فعال،به روز و متناسب با نیازها و جریان جامعه است. بماند که موسسه آقای انصاری حتی نسبت به جسارت ها وخاطرات مشکوک هم بی تفاوت است.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    جناب انصاري عشق به امام نشانه عشق به ولايت است
  • م ح ک ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 0
    خرج که از کیسه مردم بود حاتم طایی شدن آسان بود
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    چرا به عشق امام زندگی ساده انتخاب نمی کنید. کجا امام دنبال عشق های کاخ نشینی بود. امام به عشق کاخ نشینان اگر اهمیت می داد که الان چیزی از امام نمی ماند
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    پس معلومه شما شناختی از امام ره نداری.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    البته كه عشق به پيرجماران مرز نمي شناسد اما چه خوب بود كه اين بنا بعنوان يادگاري از دوران ما براي زمانهاي باقي بماند. مثلا استفاده از هنر كاشي كاري، سنگبري و ... اما فعلا كه چيزي ديده نمي شود .
  • عليرضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    آقاي انصار تا به حال در جهت انديشه امام (ره)‌چه كاري انجام داده ايد؟چند فيلم مستند ساخته ايد؟آيا امام با آن عظمت نبايد يك شبكه تلويريوني داشته باشد؟ خرج سنگ و نما كردن هنر نيست!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    عظمت امام خمینی به تفکر اوست نه به تجملات مرقدش اگر پول این مرقد را صرف دستگیری از پابرهنگان میکردید ، امام امت راضی تر بود . رونق اقتصادی کشور ما الان خیلی بالاست که شما این همه پول صرف امور مادی و تجملات میکنید ؟ این مرقد ، با چنین شکلی در موقعی باید ساخته بشود که همه ی مردم ایران در یک رفاه نسبی قرار داشته باشند.
  • امیر ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    آقای انصاری چرا وقتی بعضی اشخاص با خاطره گویی هجمه های ناروا به امام (ره) وارد می کنند سکوت می کنید اما در برابر انتقادی که در مورد اشرافی گری شده است زود پاسخ می دهید؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    فقط توجیح !!!!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    معرفی شخصیتها به یک من خاک وسنگ نیست
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    واقعا ک از امام شرم کنید امام و حرم مجلل اصلا راضی نیست روح اون بزرگوار
  • عاشق امام ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    هو جناب آقای انصاری ما انگیزه خاصی از نوشتن این مطالب نداریم و به جایی هم وصل نیستیم و فقط از دهه شست تا حالا سعی کرده ایم که بسیجی خمینی باشیم. چند سوال هم داریم: آیا نشان دادن عظمت امام با نشر دیدگاههای امام است یا با کاخ ساختن؟! چه نسبتی میان افکار و منش امام و این کاخی که ساخته اید وجود دارد؟ این بنا تا چه حد مکتب امام را معرفی میکند؟ آیا بنای مزار امام باید یادآور بنای پادشاهان باشد؟ بنای مزار امامان و امام زادگان با کمکهای داوطلبانه مردمی ساخته می شود نه با بودجه دولتی آن هم در زمانی که مردم در عسرت زندگی میکنند
  • 100 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    رزق برقش چشم گرسنگان را کور می کند ومستضعفین هم را می سوزاند
  • حسین ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    واقعا برای طرز فکر اینچنینی مسئولین باید تاسف خورد . بالاخره برای انجام هزینه های چند هزار میلیاردی باید توجیه متناسب هم پیدا کنند!! آیا واقعا برای نشان دادن تجلی عظمت آن امام بزرگوار به این همه ریخت و پاش و اسراف از بیت المال نیاز است؟؟!! آیا واقعا در زمان حیات آن بزرگوار ، ساده زیستی و خشوع ایشان چیزی از عظمت و محبوبیت ایشان نزد مردم کاسته بود؟؟ یعنی اگر مرقد ایشان باشکوه ساخته نمیشد از محبوبیت ایشان نزد ملت و جهانیان کم میشد؟؟!! بهتر نبود بودجه این همه ظواهر سازی صرف توسعه اندیشه های امام می شد؟؟ یا به مشکلات جوانان رسیدگی میشد؟؟
  • محمد علی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    وا اسفا که دیدگاه اشرافیت معماری در دل و جان این مدعیان رسوخ کرده است.آیا این قبیل معماری جامع المانهای معماری اسلامی است یا بلکه جامع المانهای کاخ نشینان سلطنت طلب که با روح آن یگانه دوران کاملا بیگانه است. در حالی که خمینی کبیر عبد صالح الهی بود که افق دید او از کرانه ی مستضعفین تا ملکوت اعلی پر می کشید.امام یعنی استوانه ی ارزشهای اسلامی.آیا دیگر می شود گفت این جا حرم آن امام بت شکن است؟فأین تذهبون
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    این دیگه کیه خودش یک مراسم رو نمایی طلب می کند
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    اشتباه را توجیه نکنید
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    بناهای یادبود مجلل مخصوص پادشاهان بوده.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    مصداق دوست نادان ، همین آقاست!
  • رضا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    خواهشا حرم معصومین رو با حرم امام خمینی مقایسه نکنید.مردم به زیارت حرم امام معصوم میرسن برای ثواب خیلی خیلی بزرگ براورده شدن حاجاتو....ادعا نکنید که ثواب زیارت قبر امام خمینی در حد زیارت حرم امامان معصومه.داشتن حرم خیلی بزرگ و مرفه برای امام رضا لازمه تا زوار میلیونی در اسایش باشن.امام خمینی که اینهمه زایر نداره
  • حسین ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    واقعا برای طرز فکر اینچنینی مسئولین باید تاسف خورد . بالاخره برای انجام هزینه های چند هزار میلیاردی باید توجیه متناسب هم پیدا کنند!! آیا واقعا برای نشان دادن تجلی عظمت آن امام بزرگوار به این همه ریخت و پاش و اسراف از بیت المال نیاز است؟؟!! آیا واقعا در زمان حیات آن بزرگوار ، ساده زیستی و خشوع ایشان چیزی از عظمت و محبوبیت ایشان نزد مردم کاسته بود؟؟ یعنی اگر مرقد ایشان باشکوه ساخته نمیشد از محبوبیت ایشان نزد ملت و جهانیان کم میشد؟؟!! بهتر نبود بودجه این همه ظواهر سازی صرف توسعه اندیشه های امام می شد؟؟ یا به مشکلات جوانان رسیدگی میشد؟؟
  • بی شناسنامه ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    گویا منطق آقای روحانی در تحطئه منتقدین به ایشان هم سرایت کرده آقا شما گویا این سالها که با امام محشور بوده اید توشه مناسبی از خرمن معرفت آن سفره کرده نورچشم ملت ایران برای خود برنداشته اید........ وا اسفا فاین تذهبون
  • بابک ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    این که شد توجیه معاویه ای !!وقتی خلیفه از او درباره ی ساختن کاخ مجلل در شام سوال کرد جواب فرستاد که من برای حفظ آبرو و عظمت بلاد اسلام درمقابل امپراتوری روم کاخ ساخته ام .حال توجیه این آقایان برای استفده ازنشانه های اشرافیت و تجملات بیهوده و گزاف مانند توجیه معاویه نیست ؟
  • داوود ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    امام اجازه نمیدادند از بیت المال ، خرابی کوچکی از گچ کاری خانه شان درست شود .آنوقت شما با بیت المال قصر مجلل درست میکنید ، و توجیه میکنید
  • علیرضا ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    اولا 300 هزار شهید جنگ بابت دفاع از مملکت و ارمانهای انقلاب راهی جبهه شدند هر چند عاشق امامشون بودند و گوش به فرمان او .این حرف ظلم به شهدا و امام است که بگوییم شهدا به خاطر شخص خود امام خودشون را قربانی کردند دوما دیگه توجیه از این مسخره تر در مورد اسراف وتجمل در ساخت حرم نداشتید هیچ کدام از امامان معصوم و اولیای ما منجمله امام خمینی نیاز به این تجملات ذر ساخت حرم جهت نشان دادان شکوه و جلال انها ندارند
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    . چرا با درمواجهه با انتقاد مردم اینگونه اید: این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی ودر درباره سخنان اخیر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر شیرین شدن قطعنامه 598 برای حضرت امام گفتید: بعداً دراین باره توضیح خواهم داد. چرا موسسه بلافاصله پس از صحبت‌های آیت‌الله محمد خامنه‌ای موضع گرفت اما الان احساس می‌شود برخورد جناحی می‌کند؟ بعد دراین مورد میگید: برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند. شمامیگید: این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم خوب پس چرا حرم امام ر و در حد کاخ سلاطین ساختید این هم نشانه تفکر لیبرالی ست: این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.
  • احمدخواجوند ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    تازه ايشان قائم مقام هستند حالا بفرماييد رئيس كيست ؟؟
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    واقعا امام خمینی راضیه که شما مرقد اورا با اما رضا مقایسه کنید امام خمینی راضیه که بگویید 300 هزار شهید به خاطرامام خمینی جانشان را دادند این 300 هزار شهید برای دین کشور شان ایثار کردند مگر رهبری نگفته که انقدر نگویید جانم فدای رهبری رهبری هم جانش فدای دین واسلام مطمئنا امام خمینی هم همین نیت را داشتند پس چرا افکار اندیشه وحتی مرقد اورا با تجملات مقایسه میکنید
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    عقل این افراد در همین حد است. طلا و تجمل را نشانه بزرگی می دانند! خمینی بزرگتر از این حرفها است. فلما جاء سليمان قال أتمدونني بمال فما آتاني الله خير مما آتاكم بل أنتم بهديتكم تفرحون
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیه توجیهات آقای انصاری!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    آقای انصاری این چه حرفیه که 300 هزار شهید جانشان را تقدیم ایشان کردند؟؟؟!!!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 1
    متاسفم که حرم امام رو در حد یه مکان برای گردش گری پایین آوردین آقای انصاری عشق به امام یعنی کمک به مردم مظلوم یمن و سوریه و بحرین عراق و... یعنی گسترش انقلاب در سراسر دنیا
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    احسنت
  • حسین 1400 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    مشرق یک گزارش از آرامگاه رهبران بزرگ دنیا منتشر کن تا این افراد بفهمند چه تناسبی باید بین شخصیت فرد با آرامگاه ابدی اش وجود داشته باشد!
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    آقا من نمیدانم اینهایی که ذوب در امام هستند چرابرای دفاع از انقلاب به سوریه و عراق نمی روند
  • ناشناس ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    خدا لعنت كنه هرکه را كه امام را در نظر مردم بد تعريف ميكنه اي امام كجائي كه گفتي انقلاب مال زاغه نشيناست اما برخی براي توجيه كارهاي نفرت آورشون تورا باشاه همانند كرده اند...
  • علیرضا ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خداییش نظرم غیرقابل انتشار نبود دیگهههههه
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اقای نسبتا مودب!!! اگر امام بود با تو که تا اینحد جسارت داری و ملت دل سوخته از داغ امام را نادان مینامی برخورد مناسبی میکرد!!
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ما که برای مراسم امام (ره) ، اونجا نمی ریم. ما، پیرو «امام پابرهنگان» هستیم. می ریم شریف آباد ورامین. همونجا واسه پیر و مرادمون، بزرگداشت می گیریم. ما، طراحی کریستیان دیور رو نمیخواهیم. تزئینات پلگرینی رو هم نمی خواهیم. همش، مال خودتون.
  • عابد ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    این اعمال باعث ازبین رفتن اعتماد مردم به نظام و حرکت امام خمینی اعلی الله مقامه میشود.
  • 100 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    پس نمردیم وفهمیدیم هرکسی که قبرش پرزرق وبرق ومجلل باشه مردم به آن شخص عشق بیشتری می ورزند !!!!!!!
  • محمد ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    انصاری منتقد روحانی نیست همراه و دوست اوست
  • حسن هادی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یعنی استدلالت تو حلقم!!!!!!!!!!!!!
  • حاج عمو ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ما امام را 2 یا 3 بار در جماران دیدیم با ان حسینه ساده واقعا غیر ممکن بود امام به این مرقد مجلل که تازه ساختش حدود26سال طول کشید راضی باشد.
  • رحمن ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    آقای انصاری شما که اینقدر بفکر جلال و جبروت امام بودید ان موقعی که در خانه امام نوکری امام را می کردید جبروت آن خانه پیامبر گونه را ندیدید.
  • تعجب ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    من تا به امروز خیال میکردم شهدا در راه خدا جانشان را از دست دادند !
  • مجتبی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دست بندازم دهن منو پاره کنم.
  • لطیف ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دوستان همه حرفا رو زدن من چی بگم. بابک/م ح ک وبعضی دیگراز بزرگواران جالب سخن گفتن. عزیزان منتظر سخنرانی آقا امام خامنه ای جان ناقابلم فدایش در حرم امام می مانیم.
  • بنده خدا ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج (الهی)
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    آقای انصاری!!! احتمالا جماران میشینین یا شمال شهر!!! اونجا آب و هواش خوبه... نه؟
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    توجيه رو ببينين!!!!!!!!!!! حرم امام مكان گردشگري!!!!!!!!!!!! جدا تو مديريتهاي ديگه هم همينطوري توجيه ميكنيم!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دقت کردید بعضی وقتا انصاری هم خاطره میگه
  • محمدی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    امام نیست اما اعتقاد داریم روهش ناطر است بااین توجیهات به امام جفا نکنید اصلا" پذیرفتنی نیست وباید ما وشما روزی جوابگو باشیم نه حسادتی در کار ونه چیز دیگری عین حرف دل
  • سلطانی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    هیچی نگفتن خود گفتار است خدا میداندآقای انصاری
  • برزو ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    یه آدمهایی مثل شما و سید حسن مصطفوی با تفکر تجمل کل تفکرات و اندیشه امام را زیر سوال بردید آخه یه آدم معنوی و بزرگی مثل امام نیاز به همچین کاخی نداشت آبروی اسلام را بردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس