کد خبر 420667
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶

پایگاه صهیونیستی «دبکا» در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شده است که ستونی از خودروهای نظامی گروه تروریستی «داعش» از سوریه به سمت مرز اردن در حرکت است و قصد دارد گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور را تحت کنترل درآورد.

به گزارش مشرق، پایگاه صهیونیستی «دبکا» مدعی شده است که روز یکشنبه گروه تروریستی داعش نیروهای خود را به سمت مرز اردن گسیل کرده است.

بنا بر این گزارش، که به نقل از «منابع نظامی اختصاصی دبکا» منتشر شده، اعضای این گروه سوار بر تانک‌های آمریکایی و خودروهای زرهی به غنیمت‌گرفته شده در عراق، از شهر «پالمیرا» سوریه به سمت مرز اردن در حرکت هستند.

دبکا همچنین مدعی شده است که یک منبع آگاه می‌گوید هدف اولیه این گروه تصرف بخش شرقی مرز دو کشور، از جمله نقطه مشترک میان مرز عراق، سوریه و اردن است. این گروه تلاش می‌کند تا روز سه‌شنبه  از طریق منطقه دیر الزور، مصافت 250 کیلومتری بین پالمیرا و مرز اردن را به تصرف خود درآورد.

این پایگاه صهیونیستی همچنین ادعا کرده است که هدف بعدی داعش ورود به خاک اردن و تصرف روستاهای مرزی از جمله منطقه «الرویشد»، یعنی محلی که بیش از 800 هزار آواره سوری در آنجا اسکان یافته‌اند، است.

بنا بر این گزارش، اردن پیش از این نیروهای مرزی خود در مناطق نزدیک به فلسطین اشغالی را تقویت کرده، اما داعش اکنون از طرف دیگر مرز در حال پیشروی است. دبکا با بیان اینکه آمریکا بیش از 7000 نیروی نظامی مستقر در اردن دارد، نوشته است که ورود داعش به این کشور علاوه بر اینکه ممکن است هسته‌های مخفی طرفدار داعش را در اردن فعال کند، نوشته است که این تحول، تهدیدی برای راهبرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با داعش نیز به شمار می‌رود.

هنوز مقامات اردنی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. پایگاه خبری دبکا پیش از این سابقه زیادی در خبرسازی داشته و از همین رو نمی‌توان بدون تائید مقامات محلی به گزارش اخیر این پایگاه استناد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یه بنده ی خدا ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ملک عبدالله دوم از شماست که بر شماست.تیغ تیز جهالت داره به سمت دسته ش بر میگرده عربستان خبیث توهم منتظر باش به همین زودی ان شاء الله.
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    انجام نقشه هاي اسرائيلي به وسيله مزدوران وهابي آل وحوش !!!
  • مهدي ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خيلي جوش اردن را نزنيد چون خود اين كشور پديد آورنده داعش است به همراه عربستان وچند كشور ديگر چاقو دسته خودش را نمي برد فقط اين جنگ زرگري براي رد گم نمودن وايستادن عليه جبهه مقاومت است ولاغير اين نقشه ها قبلا ريخته شده و اين جنگ فرسايشي بايد ادامه داشته باشد ولي غرب نمي داند اين جنگها جنگاوران جبهه حق را آبديده تر و كار آزموده تر ميكند هر آنچه خداوند بخواهد اتفاق خواهد افتاد
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چاه کن همیشه ته چاه
  • استواری ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    عزیز من آروم باش، اردن از حامیان اصلی وبنیانگزاران داعش است!! داعش هیچ دردسری برای اردن ندارد. خیالت راحت.اردن محل آموزش نیروهای داعش است اردن حامی تسلیحاتی اطلاعاتی نظامی مالی و ...داعش است. این خبر بسیار موذیانه تهیه شده است، اگر بپذیریم که داعش یک گروه تکفیری آمریکایی ایست که تنها هدفش ایجاد منطقه ای امن برای اسراییل است!! باید منتظر اتفاقات عجیب و غریب هم باشیم، قسمت اول این خبر صحیح است چرا که داعش میخواهد برای خود کشوری ایجاد کند واین کشور هم مرز با اردن است . مردم سوریه و عراق و لبنان آنقدر تحت فشار قرار میگیرند تا این منطقه را رها کرده و به کشورهای دیگر بروند. شما به نقشه اسراییل دقت کنید کشورهای همسایه اسراییل عبارتند از مصر اردن سوریه ولبنان ودر یک طرف هم دریای مدیترانه وجود دارد. همانگونه که اسراییل مردم فلسطین را اینگونه ذلیل کرد که به دو منطقه کوچک کرانه باختری و غزه رضایت دادند!!! مردم مناطق دیگر را هم مجبور خواهد کرد تا از این منطقه فرار کنند و یا به حداقل سرزمین فعلی، با وضعیتی فلاکتبار راضی شوند!!! نمیدانم این متن مجوز انتشار میگیرد یانه؟؟ اما پیش بینی بنده این است که دورتادور اسراییل باید کشورهایی ایجاد شوند که به هیچ عنوان برای اسراییل مزاحمتی ایجاد نکنند! مانند اردن. در مرحله بعدی داعش این سرزمینها را دو دستی به اسراییل تقدیم خواهد کرد. خداوند لعنت کند شیطان بزرگ و حمالانش را.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اینا میدونید چرا صورتشون را میبندند ؟ چون هویت ندارند , همشون از اینور و انور اومدند ,و الا گروهی که اداعای خلافت و حکومت داره چه نیازی که صورتش را ببنده
  • احمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چرابیشتر داعشی ها صورتشان را می پوشانند؟!!
  • نادر ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اردن محل امني براي فروش نفت وورود تسليحات پيشرفته نظامي وهمچنيين محل امني براي آموزش نيروهاي داعشي است اين خبر انحرافيه براي شكست داعش بايد پشت جبهه اونها توسط هواپيما بمباران بشه چون اگه پشتيباني نشن خود به خود سرگردان شده وتارومارميشن
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    داعشیان ماموران تحقق سودای اسرائیل بزرگ برای صهیونیستها هستند
  • حجت ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چون داعشی های عوضی اکثرشون غیر عربن .تاجیک ازبک ترک .اروپای و چندین ملیت دیگه
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سگ معمولا پاچه صاحبش را نمی گیرد
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    فکر نکنم به اردن حمله کنند چون که اردن با اسرائیل سازش کرده این ها هم که سربازان اسرائیل هستند
  • فرشید ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    با همه چی میشه جنگید ولی با سرنوشت ن،اونی ک باید بیا میاد و همه این کفتارها جاشون تو زباله دان تاریخه،همه خیانتاشون ووحشی گریشون گریبان خودشونو میگیره،محکم باشین و ب خدا توکل کنین
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بگو اسراییلی و آمریکایی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس