مشاور سابق امور تروریسم کاخ سفید گفت که نیروهای ویژه آمریکایی باید برای حمایت از شبه نظامیان شیعه در برابر داعش اعزام شوند ، حتی اگر این امر باعث ائتلاف با ایران شود.

اعلام نیاز آمریکا به ائتلاف با ایران برای نابودی داعش
به گزارش مشرق، "ریچارد کلارک" که به 3 رییس جمهوری درباره راهکارهای مبارزه با تروریسم مشورت داده است، گفت: داعش به طور عملی در زمینه ایجاد خلافت اسلامی از طریق حکومت در مساحت گسترده با میلیون ها نفر جمعیت موفق شده است.

وی در گفت و گو با شبکه خبری "سی ان ان" آمریکا افزود، داعش نام خود را دولت اسلامی نامید و موفق شد در منطقه ای با 5 – 6 شهر بزرگ شکل گیرد، دارای میلیون ها نفر جمعیت تحت سیطره اش است، دولت دارای وزیر دارد، بخشنامه های رسمی صادر می کنند، ما در برابر یک خلافت عملی قرار داریم که امکان بیرون راندن آن از شهرهای بزرگ به ویژه موصل در آینده نزدیک وجود ندارد.

کلارک گفت، وارد عراق شدیم، هزاران سرباز را از دست دادیم، دهها هزار نفر مجروح شدند که هنوز از مشکلات جسمی رنج می برند، یک تریلیون دلار هزینه کردیم، آمریکاییان به رییس جمهوری رای دادند که متعهد شد نیروهایمان را از آنجا خارج نماید، برخی امروز می گویند چه بسا اشتباه کردیم و باید به این کشور بازگردیم اما فکر می کنم باید با احتیاط رفتار کنیم، اگر تصمیم گرفتیم به آن بازگردیم باید علت آن، فرصت های موفقیت مان و ماهیت ماموریتی که به عهده خواهیم گرفت را بفهمیم. 

مشاور سابق کاخ سفید خواستار اعزام نیروهای ویژه آمریکایی برای مقابله با داعش  حمایت از شبه نظامیان شیعه ای شد که با آن می جنگند حتی اگر باعث ائتلاف با ایران شود.

كلارك درباره شكل دخالت آمريكا گفت: ما اكنون 3 هزار سرباز آمريكايي در خاك عراق داريم كه مشاوره نظامي ارائه مي دهند اما در عين حال از اعضاي يگان ويژه هستند و مي توانند مسووليت هايي در خط مقدم بپذيرند و پشتيباني فني به واحدهايي كه حملات هوايي انجام مي دهند ارائه كنند. اما مشكل اين جاست كه ما در زمان حاضر كسي كه اين مسووليت را بپذيرد نداريم از اين رو هواپيماهاي ما اغلب اوقات بدون آن كه بمبي بيندازند بازمي گردند.

وي ضمن تاييد گذر از مشكلات سياسي و حمايت از كساني كه قصد مقابله با داعش را دارند گفت: نيروهايي در رمادي بودند كه مي خواستند با داعش بجنگند اما سلاح نداشتند و ما هم درگيري قضاياي سياسي مرتبط با تجهيزات سلاحي بوديم. به هرحال بايد طرح روشني داشته باشيم و من توصيه نمي كنم يك لشكر كامل يا گردان به عراق اعزام شود بلكه بايد نيروهاي ويژه براي اجراي حملات هوايي متمركز فرستاده شوند و نيروهاي محلي نيز به سلاح مجهز شوند.

كلارك احتمال هم پيمان شدن با ساير طرف ها براي مقابله با داعش را رد نكرد و گفت: ما بايد در اين مرحله هويت دشمن را بشناسيم. اگر معتقديم كه داعش منبع خطر براي امنيت ملي ماست آن را دشمن مي دانيم و اگر بنا به همكاري با ايران باشد اين كار را مي كنيم.

وي افزود: ما در جنگ جهاني دوم با كمونيست هاي شوروي هم پيمان شديم زيرا مي خواستند با نازي ها بجنگند و اگر ايران هم تصميم دارد از شبه نظاميان شيعه عراقي كه با داعش مي جنگند حمايت كند ما آنها را از طريق هوايي پوشش مي دهيم.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    یکی نیست بگه شما امریکایی ها که دارید بیشترین بهره رو از داعش و القاعده و سایرین میبرید پس زر زیادی نزنید
  • ناشناس ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چقدر ساده لوح هستند کسانی که این اعلام نیاز امریکا رو باور کنند !
  • عاشق ایران اسلامی ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نجس یابو بالاخره فهمیدی ایران اسلامی و بزرگ حاکم قلبهای مردم خاورمیانه هست. خدا وقتی بخاد به یه ملت عزت بده اینجوری میده سرفراز باشی میهن اسلامی من.
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آخه وقتی داعشو خودشون ویهود به وجود آورد چطوری به دنبال ائتلافن
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نخواهی توانست ایران را فریب دهی - نفس تمام داعش در دستان ترکیه و قطر و عربستان و کویت و اردن است - کافی است رگ حیات آنها را ببندی - مگر از غیب پول و اسلحه می گیرند - داعش را در دستانت نگه داشته اید تا معامله کنید؟
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    فرض کنیم برای ازبین بردن داعش راضی بشیم با آمریکا همکاری کنیم فقط فرض حالا یکی به من بگه این آقای کلارک چه کاره است؟ چه منصب رسمی تو دستگاه دیپلماسی آمریکا داره؟ اون فقط و فقط یک مشاوره همین... حالا فرض کنیم اون یک منصب رسمی داشته باشه بعدش لابد باید سنا و کنگره و فلان قسمت و فلان بخششون هم باید بیان نظر بدن... بعد قبول کنن یا نکن... بابا بیخیال اینا... گربه محض رضای خدا موش نمیگیره اینها اهل دبه هستند... کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من..
  • آرش آذر ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    داعش برای آمریکا یه چوب چند سر طلاست 1 - به داعش کمک میکنه و بهشون اطلاعات و اسلحه میفروشه 2 - میخواد ثابت کنه اگه از عراق بره بیرون عراق ناامن میشه پس آمریکایی ها باید در عراق بمونن 3 - با ناامن کردن منطقه خاورمیانه به هدفش که طرح تجزیه کشورها و خاورمیانه جدیده میرسه 4 - در نقطه مقابل تسلیحات و تکنولوژی منسوخ و تاریخ گذشته به سران عرب میفروشه 5 - با به جان هم افتادن کشورهای اسلامی روز به روز اسراییل امن تر و قدرتش بیشتر میشه 6 -در نهایت ایران رو هم به میدان درگیری با داعش میکشونه و پای داعش رو به ایران هم باز میکنه
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    امریکا نیاز به معامله نداره امریکا نیاز به تخریب کامل خاور میانه داره
  • استواری ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کلارک با CNN مصاحبه کرده است. کلارک از سیاست بازان حرفه ای و CNN هم جزیی از امپراتوری رسانه ای شیطان بزرگ است. یادمان نرود هیلاری کلینتون در کتاب «گزینه های سخت»«Hard Choees» اعلام کرد که ما داعش را ایجاد کردیم.... توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. اینها داعش را ایجاد کردند وبا یک هدف بیش از 40 هدف را دنبال کردند و میکنند: ایجاد هرج ومرج و نابودی کشورهای اسلامی - کنترل منابع نفت منطقه - ایجاد امنیت برای اسراییل - فروش تسلیحات بیشتر - آزمایش انواع سلاح های جدید در این منطقه - عقب ماندگی کشورهای اسلامی - تخریب آثار باستانی جهت نابودی صنعت توریسم - تخریب زیارتگاهها و مقابر شخصیت های معنوی - ایجاد فحشا - بهم زدن تعادل جمعیتی - ایجادمرزهای جدید بین المللی - غارت منابع و مخازن منطقه - هجوم جهت بازسازی مناطقی که خودشان تخریب کردند - تعطیلی مراکز علمی و فرهنگی ودانشگاهی وتحقیقاتی - نابودی ارتش های منطقه - پهن کردن دام برای تازه مسلمانان اروپایی وغربی به بهانه شرکت در جهاد و بکشته شدن آنها - ایجاد رقیبی برای حاکمان حلقه بگوش منطقه - خشونت طلب نشان دادن مسلمانان و ایجاد نفرت جهانی از اسلام ومسلمانان - جلوگیری از نفوذ ایران اسلامی در منطقه - ودهها مورد دیگر. بیدار شویم دشمن بسیار بیدارتراز ماست!!! با اعمال و رفتار وگفتار خود در اظهار نظرها آب به آسیاب شیطان بزرگ نریزیم.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس