مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که نیاز نیست استعلام پرونده قضایی و امنیتی شرکت استیل‌آذین دوباره بررسی شود و فقط استعلام بانکی این شرکت گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، جعفر سبحانی در خصوص روند بررسی اهلیت شرکت کنندگان در مزایده چهارم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: در حال انجام کار بوده و از مجاری مختلف به دنبال اثبات اهلیت شرکت کنندگان هستیم.

وی افزود: باید استعلام‌هایی از بانک مرکزی بابت نداشتن بدهی معوقه بانکی، استعلام بابت نداشتن پرونده قضایی و استعلام برای تأیید صلاحیت امنیتی شرکت کنندگان در مزایده بگیریم. این استعلام‌ها در قالب یک مجموعه گزارش به هیئت واگذاری خواهد رفت و سپس نظر سه وزیر حاضر در هیئت واگذاری را خواهیم گرفت که نتیجه نهایی را شنبه یا یکشنبه آینده اعلام می‌کنیم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس سه مشتری داشته، مسلم است که این باشگاه این بار مالک خود را بشناسد و امیدواریم اهلیت هر سه متقاضی محرز شود. همچنین به محرز شدن اهلیت شرکتی که استقلال را می‌خواسته امیدواریم.

سبحانی درباره اینکه با توجه به اثبات اهلیت شرکت استیل‌آذین در قالب نداشتن پرونده قضایی و تأیید صلاحیت امنیتی آیا بازهم در این موارد استعلام صورت می‌گیرد، گفت: خیر؛ تنها اشکال شرکت استیل‌آذین بدهی معوقه بانکی بود که با توجه به شرکت دوباره آنها در مزایده عقل حکم می‌کند که این مشکل حل شده باشد اما بازهم باید استعلام لازم صورت بگیرد تا اهلیت به اثبات برسد.

وی درباره اینکه با توجه به همین مسئله امیر عابدینی، نماینده شرکت استیل‌آذین در مزایده پیروزی این شرکت را به پیشکسوتان تبریک گفت، خاطرنشان کرد: طبیعی است. با توجه به اینکه آنها متقاضی هستند و بالاترین قیمت را هم پیشنهاد دادند می‌توانند خود را برنده اعلام کنند اما قاعدتاً برنده مزایده از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد.

«گفته می‌شود اراده دولت به واگذاری این دو باشگاه به شرکت‌های خودروساز است. با وجود تکذیب این موضوع از سوی سازمان خصوصی‌سازی و البته تکذیب حضور این دو شرکت در مزایده از سوی خود آنها این شایعه بیشتر به واقعیت نزدیک شده است.» مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این موضوع گفت: ما این ذهنیت را نداریم و هر چهار شرکتی که در مزایده حاضر شده‌اند، می‌توانند برنده مزایده شوند. خوشبختانه مزایده پرسپولیس و استقلال با کمترین حاشیه همراه بود و تصورمان هم این است آنها در این مزایده واگذار شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس