کد خبر 417044
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

همواره تحریک خارجى با کمک محرکانى از داخل همراه است؛ لذا باید مراکز اطلاعاتى و امنیتى با دقت و در اسرع وقت، مرتبطان داخلى را شناسایى و دستگیر کنند تا از آشوب و اغتشاشات بعدى در چنین حوادثى جلوگیرى شود.

به گزارش مشرق، یکشنبه هفته گذشته دختر خانمى، مهماندار هتل تارا در شهرستان مهاباد آذربایجان غربى خودش را از طبقه چهارم هتل به پایین مى اندازد و فوت مى کند.حادثه مرگ این دختر با حضور یکى از مسافران هتل که مشاور بخش خصوصى در راستاى زمینه سازى ارتقاى درجه هتل بوده و در این هتل اقامت داشته، مرتبط است. این دختر به دفعات به اتاق این فرد که به عنوان متهم نیز دستگیر شده، رفت و آمد داشته که مدیر هتل متوجه تکرار حضور مى شود.

مدیر هتل ضمن در جریان گذاشتن خانواده دختر، اقدام به زدن در اتاق مذکور مى کند که دختر با همکارش تماس مى گیرد تا از طریق بالکن به یک اتاق دیگر برود. عجله در رفتن از طریق بالکن به یک اتاق دیگر باعث سقوط دختر شده و در نتیجه کشته مى شود. هیچ نوع تعرضى نیز در این رابطه در میان نبوده است.


متعاقب این حادثه سایت هاى عمدتاً بیگانه و وابسته به جریان هاى کومله و دموکرات که اهداف ضد انقلابى دارند شروع به فضاسازى بر اساس منافع تفرقه اندازانه خود کردند و درصدد القای ارتباط داشتن شخص متهم در این حادثه با نهادهاى امنیتى کشور بودند در حالى که این فرد از فعالان بخش خصوصى بوده و هیچ ارتباطى با نهادهاى امنیتى و دولتى ندارد. متهم مشاور بخش خصوصى بوده و براى بررسى وضعیت هتل 4 ستاره تارا در این محل مستقر بود تا مسؤولان این مجموعه را براى ارتقای درجه هتل دارى کمک کند.


در این اتفاقات 25 نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر از کارکنان نیروى انتظامى مهاباد بودند. بر خلاف فضاسازى و کشته سازى رسانه هاى معاند از این حادثه، هیچ تیراندازى توسط نیروهاى انتظامى صورت نگرفته و این نیروها تنها با استفاده از روش هاى ضد اغتشاش سعى در متفرق کردن جوانان داشتند. هم چنین بسیارى از عکس هایى که در فضاى مجازى از این حادثه منتشر شده واقعى نیست و به دیگر اتفاقات در سالهاى دور و نزدیک تعلق دارند.


وقوع حادثه مرگ یک مهماندار هتل در مهاباد و کشته شدن یک قاچاقچى سوخت در روزهاى گذشته به هنگام فرار و به دلیل سرعت بالا و چپ شدن ماشینش در ایرانشهر که با سوءاستفاده عده اى، ناآرامى و اغتشاش را در این دو شهر رقم زد، بار دیگر نشان داد که چگونه دشمنان می خواهند و البته نمی توانند، حوادث عادى را به غائله اى امنیتى و سیاسى براى نظام تبدیل مى کنند. مسأله اى که در سال گذشته و در جریان اسیدپاشى در اصفهان هم دیدیم؛ لذا این اتفاقات هوشیارى مراکز اطلاعاتى و امنیتى و هم چنین مردم و مسؤولان را بیش از پیش مى طلبد. بنابراین در خصوص حوادث اخیر و حوادث مشابه قبلى، ذکر چند نکته حائز اهمیت است:


1- تبدیل شدن این گونه حوادث عادى به مسأله اى امنیتى و سیاسى نشان مى دهد، دشمن از هر روزنه اى و به هر بهانه اى به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب است؛ به همین دلیل رسانه هاى ضدانقلاب و بیگانه سعى زیادى کردند تا این حوادث را به نظام ارتباط داده و آن را به معضلى امنیتى و سیاسى تبدیل کنند. اصولاً در تمام حوادث این چنینى، دشمن سعى دارد با سیاسى کردن این اتفاقات از آن براى ایجاد ناامنى در کشور سوءاستفاده کند.


2- از آنجا که همواره تحریک خارجى با کمک محرکانى از داخل همراه است؛ لذا باید مراکز اطلاعاتى و امنیتى با دقت و در اسرع وقت، مرتبطان داخلى را شناسایى و دستگیر کنند تا از آشوب و اغتشاشات بعدى در چنین حوادثى جلوگیرى شود.


3- آگاهى بخشى به خانواده و نزدیکان و مردم ازسوى مراجع ذى صلاح براى جلوگیرى از تکرار چنین حوادثى از نکات مهم دیگرى است که بایستى در همان ابتداى امر صورت گیرد تا کسانى به بهانه همدردى با ایشان، شهرى را به آشوب نکشند، آن گونه که در مهاباد و ایرانشهر شاهد بودیم.


4- نکته آخر این که، مراکز اطلاعاتى و امنیتى بایستى بیش از آن که چنین حوادث عادى اى به بحران امنیتى و سیاسى براى کشور تبدیل شده و سبب سوءاستفاده دشمنان شود، با هوشیارى و تسلط بر اوضاع مانع اجراى نقشه شوم دشمن شوند تا دشمن به بهانه مرگ یک قاچاقچى یا مهماندار یک هتل و... از آب گل آلود ماهى دلخواه خود را صید نکند. هوشیارى، اطلاع رسانى به موقع و برخورد با محرکان اصلى در همان ابتداى چنین حوادثى، بهترین راه حل ممکن است.


5- تجربه حادثه مهاباد و اتفاقاتى از این دست که در آینده نیز نظیر آن اتفاق خواهد افتاد، نشان مى دهد که اهمیت واکنش سریع و صحیح نسبت به این رویدادها، دست کمى از واکنش سریع نسبت به اقدامات «سخت» مانندترور و بمب گذارى ندارد؛ چراکه مبارزه با هر نوع اقدام علیه امنیت ملى، موجب کم شدن هزینه براى پیشرفت و تعالى کشور مى شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    چه عجله ای یه حالا؟چرا اینهمه زود :((

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس