کد خبر 411664
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس قانون، آزادسازی سهام عدالت 10 سال زمان دارد که پایان آن انتهای سال 94 خواهد بود که به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیر ماه هر سال قانون به فرصت تا تابستان سال 95 باقی می‌ماند.

 به گزارش مشرق، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: عده‌ای مشمول طرح سهام عدالت شناخته و در این زمینه ثبت نام شدند و برگه ای در قبال آن تحویل گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت: اگر ظرف مدت 10 سال یا کمتر از آن ثمن معامله تخصیص یابد و از محل سود سهام تامین و به خزانه واریز شود، این سهام آزاد و در اختیار افراد قرار می‌گیرد و اگر این اتفاق نیفتد، میزانی که از سود سهام پرداخت شده آزاد می‌شود و مابقی در اختیار دولت است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد توصیف برگه سهام عدالت به کاغذ پاره گفت: بیان برگه ثبت نام به کاغذپاره توصیفی ناشیانه و غیر واقعی است، زیرا این برگه های ثبت نام قابل معامله نیستند و اگر هم خرید و فروشی صورت بگیرد، به طور قطع به ضرر خریدار خواهد بود. سهام عدالت به ارزش 1 میلیون تومان به ارزش روز واگذاری ملاک عمل است.

 رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس قانون، آزادسازی سهام عدالت 10 سال زمان دارد که پایان آن انتهای سال 94 خواهد بود که به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیر ماه هر سال قانون به فرصت تا تابستان سال 95 باقی می‌ماند.

*برگزاری مزایده 70 شرکت دولتی در سال 93

پوری حسینی در خصوص مزایده های سازمان خصوصی سازی گفت:در سال 93 سهام دولت در 70 شرکت قیمت گذاری و مزایده برگزارشد که از این تعداد 3 مورد در بورس ومابقی در فرابورس و خارج از بورس بوده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در توضیح کاهش میزان واگذاری گفت: وضعیت نامناسب بورس در سال گذشته دلیلی شد که ما وارد این بازار نشویم و متهم  به دامن زدن به این رکود نشویم.
 
وی تصریح کرد:همچنین از 23 هزار میلیارد تومان سهم عرضه شده کمتر از 4 هزار میلیارد تومان به فروش رفت که سالی ناموفق از نظر سازمان خصوصی سازی به حساب می آید.

وی از برنامه های سازمان خصوصی سازی در سال کاری پیش رو گفت:امسال وظیفه واگذاری 120 شرکت را بر عهده داریم که برای به پای میز رساندن این 120 شرکت تمام تلاشمان را می کنیم و امیدواریم در این راستا شرایط بورس نیز ما را همراهی کند، در غیر این صورت واگذاری باید متوقف شود.

پوری حسینی در پاسخ به حضور خارجی ها در مزایده ها گفت: خارجی ها برای ورود به مزایده منعی ندارند منتهی در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که ما برای حل آن نمی توانیم کمکشان کنیم به طور مثال این افراد برای نقل و انتقال پول با محدودیت هایی مواجه اند که در صورت رفع این موانع شاهد ورود سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از ایران برای ورود به این مزایده هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • فاطمه ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    1 0
    سلام جریان این سهام عدالت چیه...اطلاعات مختصرومفیدمیخام
  • مسلم ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    3 0
    سود سهام چقدر و کی پرداخت میشه
  • ابراهیمی ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    3 1
    سهام هنوز دریافت نکردم ثبت کردم ولی پارسال پیگیرشدم گفتند اسمم درسایت نیست حالا سهامی که عدالت نام داره به من نمیرسه میشه تعدادی لغو بشن
  • فاطمه ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یادمه ی روز 80تومن دادن اون روز شروع اوج بدبختیامون شد سهام عدالت !کو اگه دردهامونو باز میخوان بیشتر کنن نخواستیم
  • فرزین فضلی ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    برای بقیه هم سهام دهید تا عدالت اسلامی اجرا شود
  • حمیدشهیکی ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    من محلول بهزیستی هستم خودم سهام دریافت کردم ولی همسرم یک برگ بهش دادن که هنوزسهام دریافت نکرده ایابهش سهام میدن یاخیر
  • عسگری ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام ،من ۶ سالی میشه سهام عدالت گرفتم یه دفعه به ما قرار شد نفری ۸۰ تومن بدهند اما بانک کشاورزی رفتیم نفری ۴۰ تومن دادن حالا طبق حرف خودشون تا شهریور ۹۵ آزاد سازی میشه حالا مهر ماهم اومدش پس چی شد
  • فواد ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    1 1
    سلام چه زمانی واریزمیشودسهم هرنفرچنده
  • نصرت اله ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام. واقعا خسته نباشید ازشما مسعولان دلسوز که بفکر سود وسهام عدالتی که داده اید هستید زحمت کشید.ما حاضریم این سهامی که داده ایدرابه خودشما واگذار کنیم وماهیانه یه چیزهم بدیم که منت سرما نگذارید. خسته نباشی میگویم ازاینکه به بفر ما بیماران صعب العلاج هسید.منم به نوبه خودن ازاین حقی که به من داده اید میگذرم .مبارک خودتان باشد. ممنون که به فکر ملت هستید .
  • افسان ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    منظورازسهام عدات چیست
  • الهام ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    وا... الکی دلمون رو خوش کردیم .......
  • ساناز ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    ایا سود سهام واقعی یا تکه کاغذ الکی
  • سلام ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 1
    ببخشید کسی می دونه باید کجا ثبت نام کرد فکر کنم اون زمان که ثبت نام می کردن ما ثبت نام نکردیم
  • رضا حسنی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    1 0
    سلام خسته نباشی ,ما برگه های ۱ملیونی رو گرفتیم,ولی نمیدونیم باهاش چکار کنیم,الان دو سال هست,,لطفا راهنمایی کنید
  • سمانه یادگاری ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام من از سال ۸۸ برگه سهام را دارم ولی خبری نشده باید با این برگه چکار کنیم تا کی نگهش داریم ایا پولی از این برگه ها نصیب ما میشه
  • سهامدار میلیاردر ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    1 0
    با تشکر از مسولیین زحمت کش شبانه روز.من با این برگه سهامم میلیاردر شدم الان هفت ساله دستمه و ماهی صد میلیون پول میریزن حسابم .از همین جا خدا قوت میگم به زحمت کشان .نمیدونم کجا این صد میلیونو سرمایه گذاری کنم خونمون پر پول شده که دستمال کاغذی نمیخریم توی بالشمونم بجای پر مرغ پول میریزیم.میخوام دیگه این سهامو خیریه کنم به نیازمندان 69میلیون و نهصد و نود و نه هزار ایرانی ....
  • پویا ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام خسته نباشین ترو خدا یه تصمیمی درباره ای سهام عدالت بگیرین مردم دیتشون تنگه از مسولین خواهش میکنم یه کاری انجام بدن
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام. فکری به حال جوانانی کنیدکه ده سال درسهام عدالت مشغولندوهیچ گونه امنیت شغلی ندارندوحدودسه سال هست که هیچ حقوق ومزیایی نگرفتندوبیشتراین افرادمتاهلند.به فریادرسید
  • محمداکبرحملی ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام اولین کسی بودم سهام عدالت ثبت نام کردم ولی تاحالا سهامی بهرمند نشدم مسولین پیگیری کنند ممنون
  • هادی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    0 0
    سلام وقت بخیر.من حدود ده سال است که برگه های سهام عدالت رو نگه داشتم ولی نمیدونم کجا و چطور استفاده کنم.هیچ توضیح مفیدی هم در مورد سهام عدالت دریافت نکردم.13ساله که حتی یه وام اشتغال هم نتونستم دریافت کنم.شکر خدا با دستمزد کارگری امورات میگذره ولی بیکارهای فصلی به بدبختی صاحب نان شب میشن.از مسءولین خواهش میکنم رسیدگی کنید یا بیشتر مردم رو در جریان بزارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس