کد خبر 401942
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

جنگنده‌های سعودی به طور گسترده پایتخت یمن را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، المیادین خبر داد که جنگنده‌های سعودی به طور گسترده مناطقه مختلفی از صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند.

از سوی دیگر "خالد بحاح" نخست وزیر دولت مستعفی یمن نیز امروز وارد ریاض شد.

همچنین المیادین اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه فاقم در صعده یک زن شهید و 4 نفر دیگر مجروح شدند همچنین خبرها حاکی از درگیری‌های شدید میان ارتش و طرفداران "منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی در اطراف بندر عدن است.

امروز شنبه، جنگ افروزی عربستان و متحدانش در یمن، بدون هرگونه مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و بر خلاف موازین و معاهدات بین المللی و حتی منشور اتحادیه عرب، وارد دهمین روز متوالی خود شده است، تجاوزات بی رحمانه ای که از بامداد پنج شنبه ششم فروردین به  مناطق مختلف یمن آغاز شد.

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به مناطق مختلف یمن، نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی همچنان اوضاع را در کنترل خود دارند و توانسته اند بر کاخ ریاست جمهوری و موقعیت نظامی جبل حدید در استان عدن مسلط شوند. نیروهای کمیته های انقلابی همچنین توانستند با سرکوب تروریست های تکفیری، بسیاری از مناطق استان مارب در شمال شرقی یمن را از لوث آنها پاکسازی کنند. نیروهای مردمی در حال ادامه پیشروی به سمت استان شبوه در شمال یمن هستند.

این در حالی است که جنگنده های سعودی در ادامه حملات به اماکن غیر نظامی و تاسیسات زیربنایی و کارخانه جات و مراکز اقتصادی یمن، انبارهای مواد غذایی را در  منطقه حمدان و اردوگاه المرزق بمباران کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس