مدیرکل مبارزه باقاچاق کالای هدف ستادمرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: ستاد با آگاهی نسبت به احتمال ورود میوه های قاچاق از کشورهای همسایه با توجه به فصل برداشت این نوع میوه ها وارد عمل شد و با ارایه تدابیر و هشدارهای لازم به دستگاه های متولی امر نسبت به جلوگیری از ورود این میوه ها اقدام کرد.

به گزارش مشرق، مدیرکل مبارزه باقاچاق کالای هدف ستادمرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: ستاد با آگاهی نسبت به احتمال ورود میوه های قاچاق از کشورهای همسایه با توجه به فصل برداشت این نوع میوه ها وارد عمل شد و با ارایه تدابیر و هشدارهای لازم به دستگاه های متولی امر نسبت به جلوگیری از ورود این میوه ها اقدام کرد.

عباس نخعی به کیفیت بالای محصولات داخلی و میوه هایی همچون سیب در کشور اشاره کرد و افزود: تولید انواع مرکبات و سیب درختی در کشور با کیفیت بالا و به اندازه نیاز داخلی تولید می شود.

وی با اشاره به تولید 2و نیم تن پرتقال در کشور خاطر نشان کرد: مجموع تولیدات مرکبات شامل پرتقال، لیموشیرین، نارنگی و کیوی در کشور به 4 تن می رسد که این میزان تولید کالا نیاز بازار داخل را تامین می کند.

نخعی افزود: در مورد واردات میوه های گرمسیری همچون موز نیز با مساعدت دولت به صورت آزاد واردات صورت می گیرد و واردات سایر میوه های گرمسیری از قبیل انبه ،نارگیل و آناناس نیز با تعرفه معین انجام می شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه بخشی از میوه های وارداتی نظیر نارنگی به صورت محدود اماغیر قانونی و قاچاق از کشور پاکستان وارد کشور می شود که بخشی از این میوه ها توسط ترددکنندگان مرزی در استان سیستان و بلوچستان و به وسیله اتوبوس ها و بعضا خودروهای سواری به استانهای دیگر منتقل می شوند.

وی به مشاهده اسناد جعلی در برخی از پرونده های قاچاق میوه اشاره کرد و افزود: نارنگی از کشور پاکستان به صورت جعبه ای وارد کشور می شود و پس از تجمیع با بارنامه جعلی در کشور توزیع می شود.

نخعی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور پیشگیری از این موضوع اقدام به ابلاغ موضوع به نیروی انتظامی و کمیسیونهای استانی کرد که در نتیجه شاهد کشف و توقیف بیش از یکصد تن میوه که عمده آن نارنگی پاکستانی است، بودیم.

وی همچنین به کشف و ضبط 60 تن نارنگی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در خصوص سایر مرکبات مجوزی برای واردات صادر نشده و مقادیری پرتقال و سیب درختی که از جنوب با اسناد جعلی در حال انتقال به استانهای تهران و اصفهان توسط ماموران مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به کیفیت بالای تولیدات و محصولات کشاورزی داخلی از قبیل سیر، زیتون، موز و سیب درختی و با هدف جلوگیری از سرایت آفات گیاهی به محصولات باغی کشور نقل و انتقال میوه ها باید به تایید قرنطینه نباتی برسد.

نخعی ادامه داد : حتی در مواردی که واردات میوه در مقادیر بسیار کم وارد کشور می شود ممکن است آفات نباتی را وارد منطقه ای کرده و موجب خسارت به کشاورزان شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس