کد خبر 398822
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

باشنا، در مراسم عملیات پایانی حفاری تونل فاز یک خط 7 مترو تهران گفت: این عملیات در حالی با موفقیت انجام شد که برخی بر این باور بودند که مهندسین داخلی ما قادر به انجام این نوع اقدامات نیستند ولی رزمندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به شعار "ما می‌توانیم" جامه عمل پوشاند.

به گزارش مشرق، باشنا مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد در مراسم پایان عملیات حفاری تونل فاز یک خط 7 مترو تهران تصریح کرد: سربازان ولایت در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تأسی به شعار سال رهبر معظم انقلاب بر خود تکلیف دانستند که با تحمل همه سختی‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، گام‌های ارزنده‌ای را در عرصه سازندگی و عمرانی کشور به‌خصوص در مورد رفع معضل ترافیک شهری بردارند.

وی اظهار کرد: در شرایط تحریم، بسیاری باور نداشتند که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بتواند پروژه پرهزینه با توجه به وابستگی‌های خارجی که برخی در ایران دارند و به مهندسین داخلی اعتماد ندارند، مهندسان عرصه سازندگی در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توانستند با اتکا به الطاف الهی، دانش، اعتماد به نفس و توانایی بالقوه به این موفقیت دست یابند.

باشنا افزود: همواره در مراحل اجرای پروژه از توان فنی مدل‌سازی ریاضی مهندسان و کارشناسان گروه و قرارگاه سازندگی بهره بردیم و این باعث شد تا با وجود گذر دستگاه حفاری از بافت شهری، هیچ آسیبی به ساکنان مناطق حوالی تونل توحید وارد نشود.

مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد، ادامه داد: این تیم مهندسی شجاع و جوان با احقاق عملی شعار «ما می‌توانیم» کار خود را به بهترین نحو انجام داد و به غرض‌ورزی‌ افرادی که نمی‌توانند این کارآمدی‌ها را ببینند نیز توجهی نکرد.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه، گفت: این خط مترو نخستین خط ریلی کشور محسوب می‌شود که در احداث آن از دو دستگاه حفاری تمام‌مکانیزه TBMو EPBبه قطر 9 متر و 15 سانتی‌متر استفاده ‌شده است.

وی خط 7 متروی تهران را طولانی‌ترین خط مترو از لحاظ اجرای زیرزمینی برشمرد و گفت: این خط عمیق‌ترین خط مترو در کشور به شمار می‌آید که از بیش‌ترین تعداد ایستگاه‌های تبادلی و تقاطعی برخوردار است.

براساس این گزارش، پروژه خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر مشتمل بر 25 ایستگاه از شهرک امیرالمومنین (ع) واقع در منطقه جنوب شرق تهران در امتداد (شرقی ـ غربی) شروع می‌شود و پس از عبور از تقاطع بزرگراه شهید محلاتی، 17 شهریور و میدان محمدیه در تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی مسیر آن در امتداد شمالی- جنوبی تغییر یافته و با گذر از کنار تونل توحید و برج میلاد در میدان بوستان منطقه سعادت‌آباد در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.

گفتنی است، پایان عملیات حفاری تونل فاز یک خط 7 مترو تهران امروز طی مراسمی با حضور سردار سالار آبنوش معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران، باشنا مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد و جمعی از مدیران شهری، مهندسان و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در محل عملیات حفاری(میدان صنعت) برگزار شد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    هزینه و مقدار مالیات ؟؟؟؟؟
  • سعید ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    یک همتی مسئولان بکنند این مترو تهران تمام خطوطش را تکنیل کنند. در ضمن من در تهران زندگی نمی کنم ... ولی وضعیت ترافک تهران فاجعه بار است
  • جواد ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    خدا به همه کسانیکه برای آبادانی این سرزمین زحمت می کشند اجر بدهد ...ما می توانیم...یا علی
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    با یاری خداوند تبارک وتعالی این خط را هم به اتمام میرسانیم وبهره برداری مفید نسل آینده میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس