کد خبر 396796
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تشریح جزئیات توافق با پژو گفت: بر اساس این توافق یک کارخانه مشترک با سهم 50 درصدی پژو و سهم 50 درصدی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید ایجاد خواهد شد.

 به گزارش مشرق، هاشم یکه‌زارع در در مراسم توقف خط تولید وانت پیکان اظهار داشت: براساس توافقی که بین ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه منعقد شده، یک شرکت مشترک با سهم 50 درصدی پژو و همچنین سهم 50 درصدی ایران خودرو تاسیس خواهد شد که ایجاد چنین شرکتی برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و محصولات جدیدی در این راستا تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 تولید ایران خودرو معادل 1 میلیون و 800 هزار خودرو خواهد بود که حداکثر 50 درصد آن با مشارکت پژو، رنو، سوزوکی و یک شرکت اروپایی تولید خواهد شد.

یکه زارع تصریح کرد: در آینده یک شرکت اروپایی به شرکت خارجی همکار ایران خودرو اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد صادرات محصولات تولیدی با مشارکت پژو نیز گفت: بر اساس توافق منعقد شده 30 درصد تولید مشترک ایران خودرو و پژو صادر خواهد شد که میزان صادرات با میزان عرضه خودرو در داخل گره خورده و اگر برنامه صادرات عملیاتی نشود، فروش داخل نیز کاهش خواهد یافت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز تحقیقات مشترک بین ایران خودرو و پژو خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد آغاز تولید وانت جدید آریسان در تبریز نیز گفت: سال آینده موتور این خودرو نیز در تبریز تولید خواهد شد و تجهیزات خط رنگ این محصول نیز از اردیبهشت سال آینده نصب می‌شود و این خط رنگ در دی ماه راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، سال آینده یک محصول از تولیدات ایران خودرو نیز برای تولید به ایران خودروی تبریز منتقل می‌شود.

*هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است

وی با بیان این که طی 2.5 سال آینده حداقل 3 محصول جدید توسط ایران خودرو طراحی و به بازار عرضه خواهد شد گفت: هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است و قصد داریم محصولی عرضه کنیم که کیفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تر نسبت به خودروهای چینی داشته باشد.

وی با اشاره به سهم 37 درصدی ایران خودرو در بازار خودروی داخلی طی سال گذشته گفت: در حال حاضر این رقم به 54 درصد رسیده و هدف اصلی ما تا سال 1404 سهم 60 درصدی از بازار است.

یکه‌زارع تصریح کرد: وزارت صنعت برنامه تولید 530 هزار دستگاه خودرو را برای ما طی سال جاری تدوین کرده بود اما برنامه داخلی ایران خودرو تولید 600 هزار دستگاه بود.

وی افزود: از حالا تا پایان سال 90 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس