کد خبر 391711
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد ترکیه به حمایت از مزدوران تروریستی خود همچون داعش و النصره بسنده نمی‌کند و امروز آشکارانه به خاک سوریه تجاوز کرده است.

به گزارش مشرق، سانا نوشت: وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که ترکیه به حمایت همه جانبه از مزدوران تروریستی خود مانند داعش و النصره و دیگر سازمانهای تروریستی مرتبط با القاعده بسنده نکرده، بلکه صبح امروز به خاک سوریه آشکارانه تجاوز کرده است.

یک منبع رسمی در وزارت خارج سوریه امروز یکشنبه (3 اسفند) به سانا گفت: علی‌رغم اینکه وزارت خارجه ترکیه به کنسولگری سوریه در استانبول اطلاع داده بود که قصد دارد ضریح سلمیان شاه را به مکان دیگری منتقل کند، اما مطابق توافق 1921 میلادی بین ترکیه و اشغالگران فرانسوی می‌بایست منتظر موافقت طرف سوری با این قضیه بماند، که ترکیه از این کار خود داری کرده است.

وی افزود: این ضریح در منطقه ای در استان الرقه قرار دارد که گروه تروریستی داعش در آنجا حضور دارد. این گروه تروریستی مساجد، کلیساها و غیره را تخریب می‌کند، اما به این ضریح هیچ تعرضی نکرده است و این امر نشان دهنده عمق روابط موجود بین دولت ترکیه و این داعش می‌باشد.

این منبع با اشاره به نقض توافق سال 1921 میلادی بین ترکیه و اشغالگران فرانسوی از طرف ترکیه، افزود: ترکیه مسئول پیامدهای تجاوز آشکار به خاک سوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن توکلی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    ترکیه لعنتی
  • مبشر گمنام ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    داره نزدیک میشه... آفتاب مهربانی... که از مشرق می آید...
  • پسر ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    ترکیه با این کار گور خودش داره میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس