کد خبر 390992
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

معاون امور مجلس و استان‎‎های سازمان صداوسیما با تاکید بر این که تنها راهکار مقابله و برخورد فعالانه در برابر هجمه فرهنگی غرب و رسانه‎‎های بیگانه تمرکز روی داشته‎‎هایمان است، راه‎‎اندازی شبکه‏‏‌های استانی سیما را در همین راستا خواند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در آیین تکریم و معارفه مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد با اشاره وجود ۲۷۰۰۰ شبکه ماهواره‎‎ای که ۳۰۰۰ شبکه آن قابل دریافت در کشورمان است و نیز وجود فضای مجازی و سایبری، اظهار کرد: تنها راهکار مقابله و برخورد فعالانه در برابر هجمه فرهنگی غرب و رسانه‎‎های بیگانه که البته از سابقه‎‎ای تاریخی نیز برخودار هستند، بازگشت به خویشتن و تمرکز روی داشته‎‎هایمان است.
 
وی افزود: یکی از راهکارهای صدا و سیما در این رابطه راه‏‏‌اندازی شبکه‎‎های استان با تاکید بر ظرفیت بومی موجود در استان‎‎ها از حدود ۱۳ سال پیش بوده است.
 
وی ادامه داد: البته هرچند که راهی طولانی در پیش داریم و یکسری عقب‎‎افتادگی‎‎ها وجود دارد، ولی قطعاً اگر چنین اقدامی صورت نمی‎‎گرفت، بسیاری از آداب و رسوم و داشته‎‎ها و سرمایه‏‎‏‎های اجتماعی و فرهنگی کشور در استان‎‎ها به فراموشی سپرده می‎‎شد.
 
موسوی مقدم با اشاره به تحقق شعار استقلال و آزادی در ابعاد متخلف کشورمان، تحقق استقلال را بیش از تمامی ابعاد آن در مقوله استقلال رسانه‏‏‌ای به ویژه در بخش تکنولوژی مشهود خواند و بر اهمیت دستیابی به آن در شرایط تحریم‏‏ تاکید کرد.
 
وی در این رابطه با اشاره به وابستگی کشور به تامین تجهیزات رسانه‎‎هایی از خارج کشور در سال‎‎های گذشته، عنوان کرد: امروز‏ به همت جوانان این مرز و بوم بیش ۸۵ تا ۹۰ درصد از نیازمندی‌های رسانه در داخل تولید می‏‏‌شود و این به دلیل سرمایه‏‏‌گذاری‎‎های صورت گرفته گذشته در این رابطه است.
 
این مقام مسئول با اشاره به این که امروزه در بسیاری از کشورها تبدیل شبکه‎‎های آنالوگ به دیجیتال در قالب طرح‎‎های ملی با اعتبارات کلان انجام می‎‎شود، گفت: این اقدام در کشورمان به دلیل تامین این زیرساخت‎‎ها بدون بهره‌گیری از اعتبارات ملی و در قالب یک برنامه‏‏‌ریزی داخل سازمانی در کشورمان انجام شد و امروز بسیار جلوتر از برنامه‌‏‏های پیش‎‎بینی شده هستیم.
 
وی همچنین به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در رابطه با ارتباطات زمینی صدا و سیما کشورمان اشاره کرد و اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته در صورت قطعی ماهواره‏‏‌ها می‎‎توان از شبکه‎‎های زمینی ایمن ایجاد شده ارتباطات صوت و تصویر را همچنان برقرار داشت و قطعاً در این حوزه استقلال رسانه‏‎‏ای اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است.
 
معاون امور استان‎‎ها و مجلس صدا و سیمای کشورمان در ادامه در حوزه تولید محتوا نیز اظهار کرد: هیچ رسانه‎‎ای نمی‎‎تواند ادعای استقلال تولید محتوا را داشته باشد؛ مگر این که داشته‎‎های فرهنگی خود مراجعه کند و خوشبختانه علیرغم این که برخی کشورها اصلاً در این رابطه تولیدی ندارند، در کشورمان با تمرکز روی سرمایه‎‎های اجتماعی و فرهنگی کشورمان که ۹۹ درصد آن در استان‎‎ها قرار دارد، در این رابطه موفق عمل شده است.
 
وی افزود: البته شاید در این رابطه سرعتمان کند بوده باشد ولی در حال حاضر تراز تولید آثار نمایشی در کشورمان بسیار بالا و قابل توجه است و این در حالی است که کشورمان با محدودیت‎‎های زیادی مواجه است.
 
موسوی مقدم در پایان نیز سید حسن آسایش را نمونه یک مدیر متعهد و متخصص دانست و از احمد پهلوانیان به عنوان مدیری با سابقه دانش و تخصص یاد کرد که می‎‎تواند منشاء آثار و تحولات زیادی برای استان خود، یزد باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس