کد خبر 389944
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر تدبیر درستی اتفاق بیفتد تا این بازی‌ها در ایران برگزار شود فرصت خوبی است تا بلندگویی در اختیار ما قرار گیرد تا عظمت خود را به جهان عرضه کنیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال افزود: ایران، لهستان و استرالیا سه نامزد کسب میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی هستند. برای فدراسیون بین المللی والیبال تماشاگران کشور میزبان بسیار مهم است. ایران و لهستان تماشاگران علاقه‌مند زیادی دارند اما نکته ای که فدراسیون بین‌المللی به عنوان پیش شرط برای ما تعیین کرده حضور تماشاگران زن در سالن است. این موضوع را با نهادهای مختلف در میان گذاشته‌ایم تا راه حلی برای فراهم کردم امکان حضور تعداد بیشتری از تماشاگران زن در سالن 12 هزار نفری آزادی فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: به شکل کلی همه قبول دارند که دستاوردی که این مسابقات برای کشور دارد بسیار ارزشمند است و قبل و بعد از انقلاب مسابقاتی در این سطح در کشورمان برگزار نشده است. مرحله نهایی لیگ جهانی پس از المپیک و قهرمانی جهان مهمترین رویداد والیبال جهان است و صدها میلیون بیننده تلویزیونی در سراسر دنیا دارد. چند میلیارد دلار باید خرج کنیم تا تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها علیه کشور خود را خنثی کنیم و واقعیت‌ها بیان شود؟ چه فرصتی بهتر از این خواهیم داشت که 10روز روی آنتن شبکه های مختلف جهان باشیم؟

داورزنی تصریح کرد: ما در کانون بحران در خاورمیانه قرار داریم و همه دعواها را به خاطر ما راه انداخته‌اند. چه فرصتی بهتر از این که امنیت، عزت، ثبات و فرهنگ غنی کشور خود را به دنیا نشان دهیم؟ چقدر باید دیپلماسی خارجی ما فعال شود و هزینه کنیم تا دنیا عزت و عظمت ما را ببیند؟

رئیس فدراسیون والیبال گفت: همه دنیا فشار می آورد که هر اتفاقی در ایران رخ می دهد با چهره منفی و با سیاه نمایی نشان داده شود. والیبال این فرصت را دارد که توانمندی و همبستگی داخلی را به جهان نشان دهد. وقتی با تیم‌های مطرحی مانند آمریکا و برزیل بازی می‌کنیم دنیا امنیت و امکانات ما را می‌بیند. همه باید به این فرصت با این دید نگاه کنیم و آن را فقط یک مسابقه ورزشی ندانیم. اگر تدبیر درستی اتفاق بیفتد تا مرحله نهایی لیگ جهانی در ایران برگزار شود فرصت خوبی است تا بلندگویی در اختیار ما قرار گیرد تا عظمت خود را به جهان عرضه کنیم.

وی در ادامه افزود: هر سه کشور متقاضی میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی پیشنهاد مالی برابری برای این کار به فدراسیون بین‌المللی ارائه کرده اند اما برای این نهاد مهم است که کشور برگزار کننده تماشاگران زیادی داشته باشد تا در درآمدزایی مسابقات نیز تاثیر بگذارد. ایران و لهستان بر خلاف استرالیا تماشاگران زیادی دارند اما برای فدراسیون بین المللی مهم است که ایران فرصت حضور خانواده‌ها را در سالن فراهم کند تا میزبانی را بر عهده بگیرد.

داورزنی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما بابت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر یک میلیون دلار به فدراسیون بین‌المللی بدهکار است که به دلیل تغییراتی که در این سازمان به وجود آمد، پرداخت این مبلغ به تعویق افتاد. این مسئله نیز در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار گرفته است و قول داده اند که به زودی این کار انجام شود. فدراسیون والیبال بیش از 300 هزار دلار از فدراسیون بین المللی طلبکار است و منتظریم که صدا و سیما بدهی خود را بپردازد و پس از آن ما هم طلب خود را دریافت کنیم.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس