کد خبر 384466
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

اغلب محورهای‌ جبهه عملیاتی «القلمون» در ریف غربی دمشق شاهد درگیری‌هایی بین ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی با گروه‌های مسلح بود.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرهای میدانی رسیده از منطقه «القلمون» در ریف غربی دمشق از شلعه‌ور شدن اغلب محورهای این جبهه عملیاتی به خصوص در محور عسال الورد – الجبه و همچنین محورهای منطقه «الخشع» خبر می‌دهد.

این در حالی است که جبهه «الزبدانی» نیز شاهد درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و عناصر مسلح و بمباران مواضع تروریست‌ها توسط نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه بوده است.

کانون درگیری‌ها اطراف شهرک الزبدانی گزارش شده است، در حالی‌که گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» تلاش کرده حمله‌ای را علیه شهرک «کفیر یابوس» که چند روز پیش توسط ارتش سوریه آزاد شد، انجام دهد و آن را باز پس گیرد.

به این ترتیب جبهه النصره به همراه گروه تروریستی موسوم به «جنبش آزادگان شام» حمله‌ای علیه مانع نظامی «ظهور الورد» در مسیر شهرک کفیر یابوس در غرب منطقه الزبدانی انجام دادند که با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند و درگیری‌های شدیدی در این منطقه رخ داد.

درگیری‌ها همچنان در این منطقه ادامه دارد و گروه‌های تروریستی از موشک در مقابله با ارتش سوریه استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، جبهه النصره عقب نشینی خود از منطقه شرقی القلمون را با وجود تمام توافقات صورت گرفته با دیگر گروه‌های مسلح اعلام کرد و دلیل این امر را عمل به توصیه و اندرزهای امارت النصره بیان،‌ اما تاکید کرد که به همکاری و هماهنگی با دیگر گروه‌های مسلح در این منطقه ادامه می‌دهد.

بخش شرقی القلمون از بخش غربی آن مجزاست،‌ در حالی‌ که بخش غربی به ریف دمشق اشراف دارد، بخش شرقی مشرف به مرزهای لبنان است و «ابو مالک التلی»،رباینده راهبه‌های شهرک معلولا سرکردگی آن را برعهده دارد.

هنوز دلیل واقعی عقب نشینی جبهه النصره از بخش شرقی القلمون آشکار نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس