کد خبر 381230
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

آتش نشانان تهران طی عملیاتی چهار ساعته دو کارگر جوان را از زیر خاک در عمق چاه از مرگ حتمی نجات دادند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، طی تماسی با سامانه 125 و درخواست کمک فوری از ستاد فرماندهی آتش نشانی، بیدرنگ زنگ ایستگاه های 25 و نجات 3 به طور همزمان و در ساعت 16:14 دقیقه عصر روز گذشته به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل حادثه در سعادت آباد، خیابان فرهنگ حرکت کردند.

محمود شادکی مدیر منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد دو کارگر 21 و 23 ساله هنگام حفرچاه بر اثر ریزش دیواره آن به طور کامل زیر خروارها خاک مدفون شده اند.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله اقدام به ایمن سازی محل کرده و با ایجاد کارگاه بر روی دهانه چاه اقدام به خاک برداری کردند که پس از برداشتن مقداری خاک به افراد گرفتار دسترسی پیدا کردند و متوجه شدند که به رغم دفن کامل در زیر خروار ها خاک، به طرز ناباورانه ای همچنان نفس می کشند و زنده اند.

شادکی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی پیش از ریزش دوباره خاک به سرعت ماسک اکسیژن را برروی صورت شان قرار دادند که دقایقی بعد هر دونفر با ریزش خاک، دوباره در زیرخاک مدفون شدند.

وی تصریح کرد: در هنگام عملیات، وجود خاک دستی و ریزش پی در پی دیواره خاکی، کار را برای آتش نشانان دشوار کرده بود ولی آنان با تلاش فراوان و در شرایط بسیار سخت و خطرناک و پس از حدود چهار ساعت عملیات موفق شدند کارگران گرفتار شده را از میان خاک و عمق 4 تا 5 متری چاه خارج کنند.
{$sepehr_album_22224}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به روی آنها کلیک کنید

این مدیر آتش نشانی با اشاره به این که این کارگران افغانی که 21 و 23 ساله بودند توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد، در مورد علت بروز این حادثه گفت: بررسی های اولیه نشان داد که این اتفاق بر اثرعدم رعایت اصول ایمنی و سست بودن دیواره چاه رخ داد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پایگاه خبری 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    قالب سایت رو به حال اولش برگردونید....خیلی بد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس