کد خبر 381037
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست برای جلوگیری از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص جنایات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی، وارد عمل شود.

نتانیاهو دست به دامان آمریکا شد
به گزارش مشرق، رادیو سراسری اسرائیل اعلام کرد: شب گذشته، گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل طی گفت‌وگویی تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا خواسته است واشنگتن برای لغو تصمیم تیم دیوان کیفری بین‌المللی که تحقیقات اولیه درخصوص احتمال جنایات جنگی در فلسطین اشغالی را آغاز کرده است، مداخله کند.

نتانیاهو، شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اقدام دیوان کیفری بین‌الملی را «رسوایی» خواند و گفت : «این اقدام، دیوان کیفری را به پرتگاه نادانی و هلاکت سوق می‌دهد.»

نتانیاهو افزود «به دنبال این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی، حماس اعلام کرده است علیه "دولت اسرائیل" شکایت خواهد کرد و بعید نیست که حزب‌الله، داعش و القاعده نیز از اسرائیل شکایت کنند.»

دیوان بین‌المللی کیفری، جمعه گذشته اعلام کرد تحقیقات اولیه را در مورد جنایات جنگی احتمالی اسرائیل در فلسطین اشغالی آغاز کرده‌ است. این نخستین گام رسمی توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شمار می‌رود که ممکن است به مطرح شدن اتهاماتی علیه اسرائیلی‌ها و فلسطینیان منجر شود.

در این میان، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی استقبال و آمادگی خود را برای ارائه هزاران سند از جنایات رژیم صهیونیستی به این دادگاه اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم ژوئیه 2014 نوار غزه را به مدت 51 روز از زمین، آسمان و دریا هدف آتش توپخانه‌های خود قرار داد که طی آن دست‌کم 2100 شهروند فلسطینی شهید و ده‌ها هزار تن دیگر مجروح شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس