کد خبر 375319
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

یکی دیگر از مسئولان رژیم صهیونیستی به دلیل اتهام اختلاس و فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «موشه لاین» عضو انجمن شهرداری بیت‌المقدس که از وابستگان «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل خانه ماست» به شمار می‌آید در رابطه با پرونده رسوایی مالی اخیر مقامات صهیونیستی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»‌، موشه لاین بازداشت شد و در رابطه با پرونده رسوایی مالی که برخی اعضا حزب «اسرائیل خانه ماست» در آن دخیل بوده‌اند، برای چند ساعت متوالی مورد بازجویی قرار گرفت. او بعد از بازجویی به مدت 5 روز در حبس خانگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ظاهرا لاین نامزد فهرست «اسرائیل بیتنا» (اسرائیل خانه ماست) در انتخابات پیش‌روی پارلمانی است. «عمیر دان» وکیل لاین یکشنبه شب گفت او در طول روز مورد بازجویی قرار گرفته و در طول بازجویی کاملا همکاری کرده است و بازجویان نیز با احترام و عادلانه با او برخورد کرده‌اند.

 سه سیاستمدار ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «فاینا کرشنبام» معاون وزیر امور داخلی و «ستاس میسژنیکوف» وزیر سابق توریسم این رژیم که هر دو عضو حزب «اسرائیل بیتنا» (به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل) هستند به خاطر فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، ظاهرا این مظنونان به طور غیرقانونی به برخی منابع و سازمان‌های غیرانتفاعی بودجه اختصاص داده‌اند، به برخی سازمان‌های شورای منطقه‌ای سرمایه منتقل کرده‌اند و از طریق شرکت‌های صوری اقدام به پولشویی کرده‌اند. به علاوه، ظاهرا مظنونان رشوه هم داده‌اند. از منازل و دفترکار آنها بازرسی انجام شده و کامپیوترها و اسناد موجود در آنها به عنوان بخشی از تحقیقات ضبط شده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی به دادن رشوه به سازمان‌های غیرانتفاعی مظنون است. سایر مقاماتی که در این فساد مالی دخیل بوده‌اند، شامل وزیر سابق، روسای شورای منطقه‌ای، مدیران دفاتر کابینه اسرائیل، روسای سازمان‌های غیرانتقاعی و مقامات ارشد در شرکت‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی و فعالان سیاسی هستند. انتظار می‌رود مقامات ارشد دیگری نیز برای شهادت دادن، احضار شوند.

بعد از افشا فساد مالی برخی مقامات صهیونیستی از جمله اعضا حزب «اسرائیل بیتنا»، آویگدور لیبرمن به عنوان رئیس این حزب مدعی بی‌گناهی این افراد شد و گفت همواره در آستانه انتخابات، حزب او مورد اتهام و بازجویی قرار می‌گیرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، آویگدور لیبرمن جمعه (روز گذشته) برای نخستین بار به اتهام فساد مالی اعضا حزب خود (اسرائیل بیتنا) واکنش نشان داد و گفت، مطمئن است همه دوستان او بی‌گناه هستند.

لیبرمن در این باره در صفحه فیس‌بوک خود «نیروهای مرموزی» را به تهمت زدن علیه حزب خود در آستانه انتخابات متهم کرد و گفت: « زمانی که نوبت به اسرائیل بیتنا می‌رسد، هیچ انتخاباتی بدون تحقیق و بازجویی از این حزب برگزار نمی‌شود».

وی افزود: «من از بی‌گناهی همه دوستانم اطمینان دارم و بار دیگر به همه یادآوری می‌کنم به سرعت افراد را محکوم نکنند زیرا در یک جامعه دموکراتیک، یک فرد بی‌گناه است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس