هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال فردا با ۵ دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) با 5 بازی پیگیری خواهد شد که در مهمترین دیدارها پرسپولیس در خانه از فولاد خوزستان میزبانی می‌کند و استقلال تهران میهمان هم‌نام خوزستانی‌اش است.

پرسپولیس - فولاد خوزستان


پرسپولیس نتوانست شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشد و با شکست مقابل نفت تهران کار خود را آغاز کرد. حمید درخشان که بعد از پیروزی تیمش در دربی پایتخت احساس امنیت می‌کرد، در این روزها و پس از شکست مقابل نفت تهران و ذوب‌آهن و حذف از جام حذفی باز هم جایگاهش را متزلزل می‌بیند.

در این چند روز که پرسپولیس خود را آماده دیدار با فولاد خوزستان می‌کرد، صحبت‌هایی از برکناری درخشان به گوش می‌رسید. در کنار این موضوع می‌توان به بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل این باشگاه هم اشاره کرد که این عوامل باعث شده حاشیه‌های پرسپولیس پررنگ‌تر شود. با تمام این حاشیه‌ها سرخپوشان به هیچ‌وجه دوست ندارند با شکست خانگی به استقبال تعطیلات 50 روزه لیگ بروند و سومین شکست پیاپی خود را تجربه کنند.

در سوی دیگر میدان فولاد با وجود حاشیه‌های زیاد این فصل از جمله محرومیت چند بازیکنش به دلیل مشکلات کارت پایان خدمت، توانسته جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در حال حاضر فقط دو امتیاز با صدرنشین‌های 30 امتیازی فاصله دارند و هفته گذشته نیز موفق شدند در خانه 3 بر 2 قهرمان نیم فصل را شکست دهند. پیروزی مقابل تراکتورسازی انگیزه فولادی‌ها را بیشتر و کار پرسپولیس را سخت‌تر کرده است.

پدیده خراسان - نفت مسجدسلیمان

این دو تیم که اولین فصل حضورشان در لیگ برتر را گذراندند، وضعیت چندان خوبی ندارند. پدیده بعد از چند هفته پدیده بودن در لیگ با افت شدیدی مواجه شد تا از رتبه‌های بالایی جدول به رتبه‌های پایین جدول سقوط کند. وضعیت این تیم از رقیب این هفته‌اش بهتر است اما پدیده با نتایج هفته های ابتدایی کمی انتظارات را بالا برد تا خیلی‌ها روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کنند. پدیده هفته گذشته هم که نیم فصل دوم را آغاز کرد چیزی نمانده بود که شکست را مقابل ملوان قبول کند اما پیش از پایان بازی کار را به تساوی کشاند.

علیرضا مرزبان با وجود نوسان در نتایج تیمش توانسته جایگاهش را در پدیده حفظ کند؛ برخلاف عبدالمجید باقری‌نیا که در بازی رفت روی نیمکت نفت مسجدسلیمان نشسته بود اما جای خود را به بهروز مکوندی داد. این مربی جوان هم توانست نفت را یک پله بالاتر بیاورد و اکنون با 13 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول حضور دارد اما بازهم این تیم خطر سقوط به لیگ دسته اول را حس می‌کند. شکست خانگی هفته گذشته این تیم مقابل سایپا هم نشان داد که مسجدسلیمانی‌ها کار بسیار سختی برای بقا در لیگ دارند. دیدار با پدیده هم یکی از همان کارهای سختی مکوندی و شاگردانش است.

راه‌آهن تهران - نفت تهران

دربی کوچک تهران بین شاگردان حمید استیلی و علیرضا منصوریان می‌تواند جزو بازی‌های جذاب این هفته باشد. از آنجایی که شاگردان دو مربی فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارند و بازی‌های راه‌آهن و نفت اغلب زیبا از آب در می‌آید، این امید می‌رود که بازی دو تیم جزو بازی‌های زیبای هفته باشد. راه‌آهن هفته گذشته بازی‌اش را مقابل استقلال برگزار کرد که البته در این بازی مغلوب شد. راه‌آهن برای جبران نتایج گذشته‌اش و برای اینکه به رتبه‌های میانی جدول رده‌بندی برسد نیاز به پیروزی دارد اما باید توجه داشته باشد در سوی دیگر میدان نفت قرار گرفته است.

نفتی‌ها با پیروزی مقابل پرسپولیس و البته شکست دادن پدیده در نیمه‌نهایی جام حذفی که آنها را به فینال رساند، سرشار از انگیزه هستند. آنها اکنون به عنوان صدرنشین لیگ، یک تعقیب کننده جدی به نام سپاهان دارد. کمترین لغزش از سوی شاگردان علیرضا منصوریان این فرصت را به سپاهان می‌دهد که به تنهایی صدر جدول را در اختیار بگیرد و این موضوع به استرس بازیکنان نفت اضافه می‌کند.

تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

شکست قهرمان نیم فصل در اولین بازی دور برگشت، خیلی برای تراکتورسازان گران تمام شد. دریافت 3 گل از فولاد خوزستان گریبان 3 بازیکن تراکتورسازی را گرفت و رسول خطیبی پس از شکست تیمش اعلام کرد حامد لک، محسن دلیر و شهریار شیروند دیگر جایی در تیمش ندارند و باید خودشان را به پادگان معرفی کنند.

سرمربی جوان تراکتورسازی که چند بازی است وارد بحران شده، خودش به تنهایی می‌تواند تیمش را به حاشیه هم وارد کند. وی که با صحبت‌ها و رفتاری که با سه بازیکن تیمش داشت حسابی برای تراکتورسازان حاشیه‌سازی کرد، خیلی زود از حرف‌هایش پشیمان شد و اعلام کرد به بازیکنانش نگفته که به پادگان بروند. با این حال تراکتورسازی قبل از تعطیلات یک فرصت دیگر دارد تا از حاشیه‌های اخیر رهایی یابد.

کار ذوب‌آهن برای کسب امتیاز در تبریز بسیار سخت است. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که دو پیروزی پیاپی در جام حذفی مقابل استقلال و پرسپولیس کسب کرده‌اند، نسبت به نیم فصل اول کاملاً متحول شده به نظر می‌رسند. پیروزی 3 بر یک ذوب‌آهن مقابل صبای قم، این تیم را از پایین جدول به رتبه‌های میانی کشاند و حالا گل‌محمدی و شاگردانش امیدوارند که حتی به پله‌های بالاتر هم صعود کنند. آنها با رسیدن به فینال جام حذفی باانگیزه‌تر شده‌اند و بعید نیست در تبریز نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی را رقم بزنند.

استقلال خوزستان - استقلال تهران

هم‌نام‌های استقلالی در بازی رفت یک بازی زیبا را در ورزشگاه آزادی به نمایش گذاشتند اگرچه بازی کم گل از آب درآمد و در آخر شاگردان امیر قلعه‌نویی با یک گل میهمان‌شان را بدرقه کردند، آن هم گلی که سجاد شهباززاده در دقیقه 2+90 وارد دروازه شاگردان عبدالله ویسی کرد. استقلال تهران که در نیم فصل اول نوسان زیادی داشت، در نیم فصل دوم فقط و فقط به فکر جبران است، جبران امتیازاتی که از دست این تیم رفت و همین موضوع کار استقلال خوزستان را سخت می‌کند.

آبی‌های میزبان هم کم انگیزه ندارند. آنها در نیم فصل دوم با تقویت تیم‌شان و با تجربه شدن بازیکنان جوان‌شان برای هر حریفی خطرناک به حساب می‌آیند و مطمئناً بازی مقابل استقلال و پخش زنده این مسابقه انگیزه این جوان‌ها را هم چند برابر می‌کند تا بتوانند خودی نشان دهند.

هیچ بهانه‌ای اما برای استقلال تهران قبول نیست. هواداران استقلال بعد از نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل اول، باخت در دربی و البته حذف از رقابت‌های جام حذفی هیچ بهانه‌ای را در قبال نتیجه نگرفتن تیم‌شان قبول نخواهند کرد. حالا که استقلال درگیر حاشیه‌های زیادی شده، هر روز یکی از بازیکنان این تیم ساز جدایی کوک می‌کند و امیر قلعه‌نویی هم مقابل این حاشیه‌ها سکوت کرده، می‌توان گفت اوضاع این تیم خوب نیست. استقلال شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد اما یک پیروزی قبل از تعطیلات می‌تواند آرامش خاطر را به امیر قلعه‌نویی برگرداند تا وی تیمش را در تعطیلات بازسازی کند.

برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه 19 آذر


سپاهان - گسترش فولاد، ورزشگاه فولادشهر اصفهان - ساعت 15

صبای قم - ملوان، ورزشگاه یادگار امام قم (ره) - ساعت 15

سایپا - پیکان، ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 15

پنجشنبه 20 آذر

پرسپولیس - فولاد خوزستان، ورزشگاه آزادی تهران - ساعت 14:15

پدیده خراسان - نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد - ساعت 15

راه‌آهن - نفت تهران، ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15

تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز - ساعت 15

استقلال خوزستان - استقلال تهران، ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 16:20
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس