کد خبر 368897
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

عرضه سهام استقلال و پرسپولیس باید امروز به تایید هیئت واگذاری برسد تا پس از موافقت با قیمت پایه و شرایط واگذاری، سازمان خصوصی سازی نسبت به درج آگهی مزایده اقدام کند و بعد از آن رقبا برای خرید سهام سرخابی پای میز مزایده جمع شوند.

به گزارش مشرق، پیش تر وعده قیمت گذاری سهام آنها را تا پایان آذر ماه داده بودند و به نظر می رسد این بار این اتفاق بیفتد؛ چرا که بنابر اعلام رئیس کل سازمان خصوصی سازی قرار است در جلسه امروز هیئت واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت گذاری شود.

بر اساس قوانین موجود عرضه سهام دولت باید به تایید اعضای هیئت واگذاری برسد و پس از موافقت با قیمت پایه و شرایط واگذاری، سازمان خصوصی سازی باید ظرف 20 روز نسبت به درج دو نوبت آگهی مزایده اقدام کند و پس از آن رقبا برای خرید سهام شرکتهای دولتی پای میز مزایده جمع شوند.

معمولا هم اهلیت خریداران مورد نظر نیست و هر کس پول بیشتر بدهد مالک سهام می شود؛ اما در مورد استقلال و پرسپولیس این موضوع قدری متفاوت است و به لحاظ حساسیتهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موجود گذاشتن شرط اهلیت خریداران بستگی به نظر اعضای هیئت دارد که اگر اهلیت خاصی را تصویب کنند، مزایده دو مرحله ای می شود. در یک مرحله اهلیت شناسایی و در یک مرحله پاکت باز می شود؛ ولی اگر اهلیت خاصی تصویب نشود یک مرحله ای است و هرکس می تواند سپرده  شرکت در مزایده را بدهد و قیمت خود را اعلام کند و پاکتش باز شود.

این روزها گزینه هایی مثل حمید استیلی و کریم باقری هم به خریداران احتمالی سرخابی ها اضافه شده است و باید منتظر ماند و دید قیمتی که هیات واگذاری برای این دو تیم که جز "برند" چیزی در چنته ندارند تایید می کند، خریداران را به رقابتی فشرده و سخت در عرصه خرید سهام این دو تیم می کشاند یا نه؟!
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس